Permalänk
Medlem

Tips på Internminne till i5 760

Ska göra datorköp och har fastnat på internminnen. Har atm bara köpt moderkort, chassi och processor. Moderkortet är ett Asus p7q57-m do och jag vet inte vad jag riktigt behöver.
Ska jag köpa fyra eller sex gig? Vad ska dom ha för klockfrekvens. Kommer bara spela på datorn. Vill helst att minnena ska ligga runt 500-600 kronor.

Visa signatur

Dödens dag då jag insåg att man inte kommer ifrån bluescreen. Det heter bara kernel panic. Helvete

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Corsair

http://www.inet.se/artikel/5305673/corsair-4gb-2x2048mb-1600m...

Du ska ha dual-channel ram så antingen 4 eller 8gb. 4 räcker för dagens spel.

Visa signatur

i7 3770K, 8Gb Corsair Vengeance, Asus Sabertooth Z77, Asus GTX 680 DirectCU II OC, OCZ Agility 3 120Gb,
Corsair Force 60Gb, Samsung F3 Spinpoint 1Tb.

Permalänk
Skrivet av brietlin:

Ska göra datorköp och har fastnat på internminnen. Har atm bara köpt moderkort, chassi och processor. Moderkortet är ett Asus p7q57-m do och jag vet inte vad jag riktigt behöver.
Ska jag köpa fyra eller sex gig? Vad ska dom ha för klockfrekvens. Kommer bara spela på datorn. Vill helst att minnena ska ligga runt 500-600 kronor.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/73400 detta ska nog bli bra.

Edit: Robhead rekommenderade tydligen samma...

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk

Sa lange du kor dubbelchannel som till exempel:

2x1024MB
2x2048MB
2x4096MB

Rekommanderas: 2x2GB sa lange du inte kora med media som film redigerar eller nat sant.

Lycka till;)

Permalänk
Medlem

Tack för svar

Visa signatur

Dödens dag då jag insåg att man inte kommer ifrån bluescreen. Det heter bara kernel panic. Helvete

Permalänk
Medlem

Skulle man märka skillnaden om man istället körde med 4st 2gb minnen, alltså 4*2gb? Hur/eller fungerar dualchannel ens då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frequey:

Skulle man märka skillnaden om man istället körde med 4st 2gb minnen, alltså 4*2gb? Hur/eller fungerar dualchannel ens då?

Dualchannel är bara en bemärkning på hur många kanaler data kan sändas genom.. spelar ingen roll hur mycket minne du har det kommer ändå att vara Dual Channel SÅ jag skulle rekommendera att du kör på 4GB minne om du har Vista/Win7 som OS..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

De viktiga är att du kör 2 eller 4 minnen. Kör du bara ett minne förlorar du ca 50% prestande eller nått sånt har ja hört.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Bra, var som jag trodde då. tack.