Permalänk
Medlem

Aja, nu testar jag opera 6 och ska se hur det funkar (mycket testande )... Swec ser skummt ut, nukezone blev också fel... mer har jag inte hunnit surfa

Permalänk
Medlem

Ok, igentligen kanske inte läge att ställa en fråga men ändå,
Jag har problem med att det kommer upp en ruta "FEL ett fel har uppstått under körning vill du göra en felsökning? Rad 35 Fel: ett objekt föväntas"

Detta kommer konstant upp samma sida hela tiden, jag har gjort printscreen på alla rutorna så är det nån som kan hjälpa kan jag skicka över bilderna
Dator info: P4 2Ghz;512Mb ram Xp-home os IE6,0 56k modem

Visa signatur

OK jag håller på att lära mig, annars hade jag varit bra mycket rikare än nu....

Permalänk
Medlem

Fungerar CTRL+ENTER ordentligt i svenska IE 6.0 nu?
Det vill säga att www.*.com/se är det som kommer fram, och inte www.*.sv
Med tanke på att det pratades om SP till 6.0..

Annars är IE 5.5 att rekommendera, bättre CSS-stöd än 5.0, och stilrenare än 6.0. Mozilla finner jag segt och minneskrävande.

Lynx är att föredra i konsoll

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

Nej, läste det i nån tidning att blir fel när de översatte IE till svenska, går tydligen inte att ändra heller...

Visa signatur

OK jag håller på att lära mig, annars hade jag varit bra mycket rikare än nu....

Permalänk
Medlem

Bah, hur ändrar man text storlek i opera då?

Permalänk
Medlem

Det jag saknar i Mozilla är att få tumknappen att gå bakåt och att göra så att när man klickar på mitten knappen så kommer det upp en rolig vitgrej.. som i IE och Opera.

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av galentok
Bah, hur ändrar man text storlek i opera då?

+/- ?

Permalänk

hur man nu kan rekomendera en webläsare som i och för sig är open source men som senaste uppdatering var 10-30-01 är lite klurigt, sen att den max klarar av 512 bokmärken får väl ses som ett ganska korkat drag av de som programmerat det...

edit: kmeleon pratar jag om nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

+/- ?

Nej, det ökar/minskar storleken på sidan, inte textstorleken...

Permalänk
Medlem

Det är bara att inse, 99% av alla sidor är gjorda med IE som referens och därför är IE bästa web-läsaren. Tyvärr, efterssom IE inte finns till Linux

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menååh
Det är bara att inse, 99% av alla sidor är gjorda med IE som referens och därför är IE bästa web-läsaren. Tyvärr, efterssom IE inte finns till Linux

citerar ditt nick "menåååh".
att de har förstört html (precis som de gör med java nu) gör inte det browsern bättre.
Jag kan inte se nån som har sagt nått vettigt emot Opera, sidor som inte fungerar beror inte på opera, utan på M$

Permalänk
Medlem

Korrekt, men du missar poängen, jag kanske skulle skrivit "IE är den webläsare som fungerar med flest sidor"

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

citerar ditt nick "menåååh".
att de har förstört html (precis som de gör med java nu) gör inte det browsern bättre.
Jag kan inte se nån som har sagt nått vettigt emot Opera, sidor som inte fungerar beror inte på opera, utan på M$

för det första, när ska folk börja lära sig skilja på java och javascript?
för det andra, när NS hade hittat på javascript lååångt tillbaka så licensierade de inte ut det till MS utan då fick MS hitta på sitt eget scriptspråk, VBscript, för att få liknande funktionalitet...

men visst, mycket skitkod har de lyckats slänga med och sen när Mikrodatorn eller Datormagazin skriver i ett helt reportage hur man kodar sidor endast för IE så börjar man undra..
Sen kanske vi kan skylla en del på okunniga kodare som inte kör efter w3c:s standarder och som gör att MS fulkod kan sprida sig än mer..
Och att IE är den mest förlåtande läsaren av dem alla underlättar ju inte saken det minsta.

Så jag rekommenderar den webläsare som fullt ut går efter w3c:s riktlinjer...

Permalänk

kan bara tipsa om Phoenix, en väldigt enkel och resurssnål läsare från mozillagänget.
http://www.mozilla.org/projects/phoenix/phoenix-release-notes...

Permalänk
Medlem

Har du någon bild på Pheonix?

Och fortfarande ingen som vet hur man ändrar textstorlek i opera? *upprepa*

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns inget så enkelt sätt som i Internet Explorer, men detta fungerar.
File--> Preferences --> Fonts and Colors --> Börja med att ändra "Normal", kom ihåg va den stod på om du vill tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Har du någon bild på Pheonix?

Det ser ut som Mozilla ungefär, fast väldigt nerstrippat = snabbare på att öppna nya fönster och sånt. Jag använder numera Phoenix själv, fast i Linux. Tycker det fungerar riktigt bra faktiskt, trevligare än Mozilla om man inte behöver massa mail och annat cruft inbyggdt i webbläsaren.

Visa signatur

42

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum

för det första, när ska folk börja lära sig skilja på java och javascript?

nu tycker jag att du ska vara tyst om saker du inte vet nått om, jag pratade om java-applets (vilket är java, och inte javascript)

Permalänk
Medlem

klart man kan få tumknappen att bli "bakåt" i mozilla, iaf på windows. Det är ju bara att binda tumknappen till Backspace

Visa signatur

äh, vem behöver signatur?

Permalänk
Citat:

nu tycker jag att du ska vara tyst om saker du inte vet nått om, jag pratade om java-applets (vilket är java, och inte javascript)

okej, då är jag med vad du menar, men det är inte MS fel, det är Suns fel. Den senaste motorn de licensierat till MS är 1.1.4 och versionen som Sun släpper är byggd på 1.4...
Och MS får inte slänga med Suns motor för Sun, så vems felet kan vi väl diskutera om:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Aja, nu testar jag opera 6 och ska se hur det funkar (mycket testande )... Swec ser skummt ut, nukezone blev också fel... mer har jag inte hunnit surfa

Hmm, för mig ser swec exakt likadant ut i IE 6.0 och Opera 6.05.

Permalänk
Avstängd

Jag använder IE 5.01 SP2, eftersom det är den snabbaste av ie-programmen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edmund

Hmm, för mig ser swec exakt likadant ut i IE 6.0 och Opera 6.05.

För mig ser swec helt olika ut i IE 6.0 och Opera 6.05.

Permalänk

Jag använder mig av Phoenix just nu, jag blev riktigt imponerad på hur bra webläsaren var för att vara en sådan tidig beta.

Rekommenderas starkt!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS