SweClockers drop!

Datorn startar inte + blåskärm (fullt uppdaterat bios)

Permalänk
Medlem

Datorn startar inte + blåskärm (fullt uppdaterat bios)

Hej, har haft ett jävla liv med den här nya datorn asså, fått installera om windows 2-3ggr pga massa problem. Efter att ha uppdaterat BIOS så slutade blåskrämarna och errors ett tag (min pappa startade om datorn 3ggr utan problem) men efter att jag spelat så får jag problem vid boot (datorn klarar WoW och BFBC2 väl så tror inte det är felet). Och så ibland när jag ska stänga av datorn så innan den stängs av så brukar de stå "Taskmanager ..nånting.. kunde inte avslutas riktigt", tror det är efter dessa jag får problem med boot, iaf verkar det så eftersom de andra gångerna jag startat datorn utan sånna problem så har den nog startat rätt. Men nu till saken: ..Idag när jag skulle starta datorn så hann den in till windows start skärmen, sen så startar den om sig och kommer som vanligt in i "Windows error recovery", och hjälper inte att trycka launchup start repair eller start windows normally, inget funkar, datorn bara startar om sig på nytt, och på nån 3dje gång eller så fick jag blå skärm, hann inte se, men de var ca 4 rader med massa siffror och X. Värt att påpeka kanske: den menyn där man kommer in i BIOS ändrade storlek (de kom svarta ramar runt, vilket inte inträffade vid första gången). Därför tror jag att det är fel på mitt grafikkort eller kan det ha och göra med min HDMI kabel? Är den dålig kanske? Den kostade 79kr på Ullared, tror ni att det kan hjälpa med vanliga DVI kabeln som följde med skärmen?

RAM-Minnen och Hårddisk uteslutet (kört Memtest och HD-Tune, så det är inte fel på någon av dom antagligen), har inga problem i spel med grafik eller lagg/fps lag så vet inte riktigt vad som är felet.

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]