Permalänk
Inaktiv

SPELDATOR 7K HJÄLP

Hej, det var länge sen jag var med på noterna då det gäller datorköp. Ska iallafall skaffa nya grejor nu när Sandy Bridge kommit ut.

Har plockat ihop en dator på inet.se som jag kommer att handla från oavsett vad folk tycker är bäst.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/126994/dator

Förslag på andra komponenter? Eller är det perfekt för budgeten jag satt?

Permalänk
Medlem

Ska du överklocka? För byt då till en "K" processor, om inte så byt moderkortet till ett med "H67" chipset

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Ska du överklocka? För byt då till en "K" processor, om inte så byt moderkortet till ett med "H67" chipset

Vad är det för skillnad på H67 och P67? Kan hända att jag kommer klocka lite i framtiden. Dock inte något överdrivet. Processorkylare kommer då inhandlas innan det sker.
skillnad på "K" processorn och "vanliga"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114633:

Vad är det för skillnad på H67 och P67? Kan hända att jag kommer klocka lite i framtiden. Dock inte något överdrivet. Processorkylare kommer då inhandlas innan det sker.
skillnad på "K" processorn och "vanliga"?

Med H67 kan du överklocka med men inte alls mycket och har integrerad grafik.

P67 kan du överklocka med men har inte integrerad grafik.

En K processor är en olåst processor som du kan överklocka.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Med H67 kan du överklocka med men inte alls mycket och har integrerad grafik.

P67 kan du överklocka med men har inte integrerad grafik.

En K processor är en olåst processor som du kan överklocka.

Så den jag har valt är alltså helt låst för överklockning? Spelar inte så stor roll för mig om bara multipeln är låst. så länge jag kan ändra klockfrekvens osv..
Jag behöver ju inte integrerad grafik så varför inte ta P67? Bara dumt att köpa ett H67 för i princip samma pris om det är sämre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114633:

Så den jag har valt är alltså helt låst för överklockning? Spelar inte så stor roll för mig om bara multipeln är låst. så länge jag kan ändra klockfrekvens osv..
Jag behöver ju inte integrerad grafik så varför inte ta P67? Bara dumt att köpa ett H67 för i princip samma pris om det är sämre...

Du kan inte röra en processor utan K =/
Mjo P67 är det du vill köra på.

Permalänk

skillnaden med p67 och h67 är att h67 kan man använda cpu med integrerad grafik i cpun och med p67 kan du överklocka men som sagt du behöver en "k" cpu för att göra detta + du kan bara överklocka "grafiken" på cpun på ett h67 mk...
så om du ska ha en gaming data köp ett p67 så du kan överklocka cpun att bli snabbare o köp ett grafikkort till...
om du ska ha en htpc köper du ett h67 kort så du kan överklocka grafiken i cpun...

Permalänk
Inaktiv

tack, då vet jag