Permalänk
Medlem

1080p laggar på nya datorn :(

hej

har precis byggt en dator med en i3 proccessor och windows7på och kör på den interna grafik.

när jag spelar upp en 1080p film i mkv-format laggar bilden som f*n.

jag använder VLC-player... i3:an ska väl klara av full-HD?

hjälp vore högst uppskattad

Permalänk
Skrivet av EjjeZ:

hej

har precis byggt en dator med en i3 proccessor och windows7på och kör på den interna grafik.

när jag spelar upp en 1080p film i mkv-format laggar bilden som f*n.

jag använder VLC-player... i3:an ska väl klara av full-HD?

hjälp vore högst uppskattad

Kanske finns drivisar till den inbyggda? Vet ej riktigt, men du kan ju kolla om det finns!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Intel drivrutiner finns ja.

Permalänk
Medlem

Testa och ladda ner nya VLC ? Funkar inte de så ladda ner XBMC, de har jag när jag kör 1080p filmer och funkar klockrent

Visa signatur

- May the force be with you -

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka till den mediaspelaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Kanske finns drivisar till den inbyggda? Vet ej riktigt, men du kan ju kolla om det finns!

har redan installerat drivrutiner :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Någon som kan länka till den mediaspelaren?

Google is your friend !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Använd media player classic-home cinema! går som en klocka

Permalänk
Medlem

för mig laggar 1080p filmer i vlc också, men i Media Player Classic flyter det på klockrent

Permalänk
Medlem

om det laggar så prova men XBMC.. det är nog det bästa programmet som det lär laggar minst.. i alla fall på min bärbara där 1080p filmer laggar i både vlc och mpc men inte i XBMC

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

MPC med ffdshow ska klara av det bra. Skräpa inte ner med massa andra spelare och codecs.

http://www.xvidvideo.ru/media-player-classic-home-cinema-x86-...
http://www.xvidvideo.ru/ffdshow-tryouts-project-x86-x64/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

installera k-lite så funkar allt, mpc-hc följer med!

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Tack så mkt för ala snabba svar Löste sig när jag laddade ner xbmc sen skadar det ju inte heller att man kunde styra xbmc genom sin android-mobil men som sagt tack för alla svar.

Permalänk
Medlem

Tips, kör inte VLC, det är skräp. : |

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Testa KMPlayer (http://imgcdn.pandora.tv/pan_img/KMP/Download/kmp.exe) Finns en wizard om du inte vill pela med inställningarna själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EjjeZ:

Tack så mkt för ala snabba svar Löste sig när jag laddade ner xbmc sen skadar det ju inte heller att man kunde styra xbmc genom sin android-mobil men som sagt tack för alla svar.

Därför väljer man XBMC

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför brusar bilden i media home player classic? Tycker det är en väldigt bra spelare, men jämfört med vlc, är det säme bild enligt min smak. Går det fixa på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Varför brusar bilden i media home player classic? Tycker det är en väldigt bra spelare, men jämfört med vlc, är det säme bild enligt min smak. Går det fixa på något sätt?

Därför väljer man XBMC

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Aldrig sett en player som har bättre bild än MPC HC, tyvärr syns brus som eventuellt finns i en film bättre i desamma, i VLC är bilden lite mer smetig och kan maskera bruset, använd denoice fitret i MPC HC så blir det nog nått liknade som VLC dock på bekostnad av skärpan

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

mpc/mpc hc is the way to go.

har en dator där mpc funkar perfekt för 1080p material och xbmc laggar (xbmc behöver mer resurser då den är mer komplicerad)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Men jag klarar inte av brus. Gillar VLC mer, men synd att det laggar så jävligt ibland. :/