Permalänk

Dold IP

Hej jag undrar om det är någon som har koll på vilken tjänst som är bäst när det gäller att dölja sitt IP NR surfa anonymt på internet utan att visa IP Adressen.
Vet att det finns en hel del tjänster men har även läst att många skäl band bredden.

Vilken skal man välja ??

MVH

The Joker

Permalänk
Medlem

Anslut via proxyserver.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Kolla in TOR -> http://www.torproject.org/
En proxyplugin till bl.a Firefox som gör att hela din webbsurfande blir "anonym".

Tråden bör för den delen ligga under "Microsoft Windows"-sektionen då detta inte direkt är Serverrelaterat.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Okey jag använder själv inte win så jag stoppade den inte där.

Svarar på min egen fråga och rekomenderar starkt STRONG VPN från USA sjukt bra service och när jag trackar mitt IP så säger den att jag är i USA.
Plus att den öppnar upp en hel ny värld nu med tjänster som man ej kan använda om man inte bor i USA eller rästen av världen.

MVH
The Joker

Permalänk
Medlem

Vanlig VPN från te.x Anonine räcker la?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Hittade dom här nu funkar skit bra plus att jag läste någonstans att det finns många därute som inte kan göra dig helt anonym.

Permalänk
Medlem

@ The Joker Anonine rekomenderar jag.
Det tar under 1min att signa upp och köpa 30 dagar för 50kr, sen 1 minut att fixa ingång det.

jag har till och med bättre ping till min mumble server i London 56ms avg förut och nu med VPN 36ms avg.

inga klagomol om bandbrädden häller 5/5

sen när du väljer openVPN från dom så får du trippel krypterad kontrollkanal alltså dom använder 3 olika sorters för kontroll kanalen och lika starkt som bankernas när för din data kanal altså 128bitars där

Tue Feb 01 10:04:16 2011 Data Channel Encrypt: Cipher 'BF-CBC' initialized with 128 bit key Tue Feb 01 10:04:16 2011 Data Channel Encrypt: Using 160 bit message hash 'SHA1' for HMAC authentication Tue Feb 01 10:04:16 2011 Data Channel Decrypt: Cipher 'BF-CBC' initialized with 128 bit key Tue Feb 01 10:04:16 2011 Data Channel Decrypt: Using 160 bit message hash 'SHA1' for HMAC authentication Tue Feb 01 10:04:16 2011 Control Channel: TLSv1, cipher TLSv1/SSLv3 DHE-RSA-AES256-SHA, 2048 bit RSA

det där du det är nog säkrare än din internet bank ;P

fast man kan inte dra den paralelen men kontroll kanalen är defenetivt säkrare.

sen vet jag inte hur säker/osäker Blowfish-CBC är som krypto nån som kan?