Permalänk
Medlem

Logitech G15 går inte att använda i BIOS?

Det är så att jag har ett Logitech G15 tangentbord hemma som fungerar utmärkt när man spelar eller bara använder det normalt i Windows. Men problemet är att det inte startar förens efter att Windowsloggan försvunnit så jag måste ha ett annat tangentbord för att utföra saker i BIOS, då jag inte kan göra något med G15 tangentbordet förens Windows har startat som sagt.

Någon annan som har detta / haft detta problem och vet hur man löser det?

Är väldigt tacksam för råd som löser detta

Permalänk
Medlem

anslut ett ej USB tangetbord, och kolla runt i bios efter legasy USB eller liknade
normalt brukar detta vara auto numera, men äldre moderkort kan vara manuellt disebel/enebel bara

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

En del billigare eller äldre moderkort kan inte använda USB tangentbod innan post överhuvdtaget. Väldigt irriterande ibland

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

jag har samma problem byt till front usb porten så går det eller en annan usb port där bak! hoppas det löser sig

Visa signatur

GTX 580-I7 950-ASUS sabertooth x58-corsair tx 850-corsair dominator-corsair H70

Permalänk
Medlem

Tackar ska ta o testa era förslag o se vad som händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolle33:

Det är så att jag har ett Logitech G15 tangentbord hemma som fungerar utmärkt när man spelar eller bara använder det normalt i Windows. Men problemet är att det inte startar förens efter att Windowsloggan försvunnit så jag måste ha ett annat tangentbord för att utföra saker i BIOS, då jag inte kan göra något med G15 tangentbordet förens Windows har startat som sagt.

Någon annan som har detta / haft detta problem och vet hur man löser det?

Är väldigt tacksam för råd som löser detta

Har ett G15 å kommer in i bios utan problem. Inkopplat till usb port på baksidan på datorn i sign. Sonen har ett G15 å ett Asus P6T moderkort å kommer osså in i bioset.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har ett G15 å kommer in i bios utan problem. Inkopplat till usb port på baksidan på datorn.

samma här, Fungerar utmärkt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Funkar utmärkt hos mig också

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Har dessa inställningar i mitt(Asus moderkort: P6X58D Prem) bios:

USB Configuration

USB Devices Enabled

1 Keyboard, 1 Mouse, 1 Hub

USB Functions - Enabled

USB 2.0 Controller - Enabled
USB 2.0 Controller Mode - HiSpeed
BIOS EHCI Hand - off - Enabled
Legacy USB support - Auto

Vad menar du med startar inte, tangenterna lyser inte i bios eller?
Gör det inte här heller, ska vara så.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolle33:

Det är så att jag har ett Logitech G15 tangentbord hemma som fungerar utmärkt när man spelar eller bara använder det normalt i Windows. Men problemet är att det inte startar förens efter att Windowsloggan försvunnit så jag måste ha ett annat tangentbord för att utföra saker i BIOS, då jag inte kan göra något med G15 tangentbordet förens Windows har startat som sagt.

Någon annan som har detta / haft detta problem och vet hur man löser det?

Är väldigt tacksam för råd som löser detta

Vad har du för något moderkort? Fungerar för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Vad har du för något moderkort? Fungerar för mig.

Fungerar nu då jag valde "enable" i BIOS Men belysningen på tangenterna drar inte igång förens Windows är igång men antar att det ska vara så. Eller drar det igång direkt för er som det fungerar för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolle33:

Fungerar nu då jag valde "enable" i BIOS Men belysningen på tangenterna drar inte igång förens Windows är igång men antar att det ska vara så. Eller drar det igång direkt för er som det fungerar för?

Skrev det längre opp om tangenterna, ska vara så. Skönt att du fick att funka.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Skrev det längre opp om tangenterna, ska vara så. Skönt att du fick att funka.

Sry missade det sista av din förra post, men tack så mkt för hjälpen

Permalänk
Medlem

En god anledning till att alltid ha ett PS2 tgb liggande!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

En god anledning till att alltid ha ett PS2 tgb liggande!

Japp som tur var så hade vi ett gammalt liggandes hemma