Hur mycket kan jag sälja min dator för?

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan jag sälja min dator för?

Tjenare det är så att jag ska börja gymnasiet igen efter att jag hoppat av förut så kommer att ha minimal tid att använda datorn så anser att det är bättre att den blir såld än att den ligger och dammar..

Det här innehåller datorn:

Somsagt ordinarie pris 22 900kr kan man få 17000kr för datorn tro? eller kanske mer?! Den är inte alls gammal.

(p.s bytte cpu fläkten från intel mot en Cooler master Hyper 212 Plus)

Permalänk
Medlem

Ingen som vet?

Permalänk
Medlem

sälj i delar,

Du får nog max 10k för det där som ett paket

Visa signatur

c:\spel

Permalänk

Vet faktiskt inte, men tror att folk hellre lägger 17k på en ny dator än på en begagnad, men du borde kunna sälja den, om inte annat, i delar.

Mvh Daniel

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Jag har hört att man kan få runt 60 % utav inköpspriset om komponenterna är "aktuella".

22905 * 0,60 =
13743kr

Detta har jag dock inte någon källa på, bara något jag hört.

Permalänk
Medlem

bara en fråga, köpte du datorn för bara 1 månads sen, det står ju det på listan :/

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av S_ikers:

Jag har hört att man kan få runt 60 % utav inköpspriset om komponenterna är "aktuella".

22905 * 0,60 =
13743kr

Detta har jag dock inte någon källa på, bara något jag hört.

Jag skrev det i någon liknande tråd härom dagen, så jag är nog källan! Det var bara en mer eller mindre kvalificerad gissning. Man brukar ju säga ungefär halva nypriset, och det tycker jag gäller ganska bra även med datordelar, men bara så länge plattformen fortfarande är aktuell (alltså inte fått någon uppföljare), vilket 1366 är.

Permalänk
Medlem

vilken monster dator.. men släng upp på blocket för 16,000 och håll tummarna

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag skrev det i någon liknande tråd härom dagen, så jag är nog källan! Det var bara en mer eller mindre kvalificerad gissning. Man brukar ju säga ungefär halva nypriset, och det tycker jag gäller ganska bra även med datordelar, men bara så länge plattformen fortfarande är aktuell (alltså inte fått någon uppföljare), vilket 1366 är.

Var nog tre veckor sedan jag läste detta och då var det på dödsknarksforumet flashback

Permalänk
Medlem

Kommer 14000kr gå bra? Går miste om en del men måste få bort datorn :/

Permalänk
Medlem

14,5k är ganska kapigt för den? Får nästan lust att köpa den men den är litet väl påkostad för mig.
Det jag tänkte säga var iallafall att: sälj i delar. Litet jobbigare men du får ut mycket mer (min erfarenhet iaf).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yeval:

Kommer 14000kr gå bra? Går miste om en del men måste få bort datorn :/

Som alltid när man säljer begagnat så beror det mycket på hur bråttom du har. Testa lite högre först, och om inget händer så jobbar du dig neråt.