Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetiger:

Den går där hon inte är med frivilligt, såklart. Jag tycker inte att det här är tillräckligt "farligt" för att man ska försöka åstadkomma så mycket skada i en annan persons liv bara. Han gör fel, han tvingar sig på en tjej som inte vill (om man nu ska tro TS), men, kom igen, det är inte en så stor grej att kyssa (pussa?) någon.

Det är inte världens största sak nej, så långt är vi överens. Läs nedan om varför jag inte anser att sprida vad som hänt till andra är en stor sak.

Skrivet av Bluetiger:

Ja, om man misstolkat signalerna så är det den som misstolkat som gjort felet. Men, ger det dig verkligen rätten att försöka förstöra hans liv? Över en kyss? Det är det jag är emot. Inte att han gjort fel, för det tycker jag också.

Skillnaden här är väll att jag fokuserar all min omsorg på de människor som står mig närmast och de som inte gjort något som skadar andra. Om jag var TS så skulle killen få 0% av min omsorg och medlidande oavsett vad som hände han i ett senare skede. Omsorg och medlidande är ingen oändlig resurs, så jag fokuserar min på de som jag anser förtjänar den. Om det får min tjej att må bättre om killen t.ex. blir av med jobbet så hon slipper träffa honom är det ju det som är viktigt för mig. Varför skall jag bry mig om vad som händer någon som skadar mina nära och kära? Sen skulle jag aldrig själv bryta om någon lag för att "straffa" någon, det är de inte värda.

Skrivet av Bluetiger:

En ursäkt vore på sin plats, men, jag tror inte att du skulle reagerat som du sagt här, faktiskt. Däremot hade du säkert tagit dig ett snack med killen. I alla fall om du är så macho som du vill försöka framstå.

Ja, jag skulle däremot gå på vad tjejen vill, det är ju hon som är utsatt och således hon som bestämmer vad reaktionen skall bli. Vill hon inte anmäla och bara få en ursäkt och glömma det skulle jag självklart gå och snacka med killen. Lägga fram det som det är, "be om ursäkt eller bli anmäld, ditt val".

Frågade min tjej hypotetiskt vad hon skulle vilja (för att få en kvinnas synvinkel), hon själv sa att hon nog skulle velat se att han iaf förlorade jobbet så hon skulle sluppit träffa honom mer. Så då är det så långt jag skulle gå. Jag kan dock erkänna att hon inte trodde att hon skulle vilja att jag skulle gå fullt så långt som jag först skrev, så då skulle jag inte gå så långt heller.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Herrejävlar vad fan är det för fel på er?
Klart han ska sona för sitt misstag, sånt gör man INTE.
Lär killen en läxa säger jag!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Skrivet av flukke:

Men helvete vilken moralpanik alla har här på forumet! Är det ingen som inser vad som händer?
Rövarhistorien om den spontana kyssen är något hon berättade för dig bara för att hon är rädd att någon på jobbet såg det hända. Självklart är killen inte så dum att han pussar en tjej utan förvarning, hon är med på det...

Kommer det fler sådana historier skulle jag vara på min vakt, men det kan ju vara så att killen bara sög tag i hon...

Skrivet av flukke:

Jag är singel men "vänstrar" just nu lite med en tjej som tyvärr är en bekants flickvän. Det är en underbar tjej och hon gillar fortfarande honom, men räcker det inte alltid.. Hon har dragit flera liknande historier för honom och hans kompisar för att vissa saker skall verka trovärdiga, att han fortfarande går på det är skrattretande

Att du skriver rakt ut vad du gör, istället för att skriva i stil med att jag har erfarenhet av detta utan att behöva gå in på detaljer som du gjorde nu. Tyder på att 1) du har dåligt samvete och vill lätta på ditt hjärta som anonym på ett forum. 2) Du tycker att det är spännande och får ngn slags kick av att hon väljer dig framför honom (ibland?) känner du dig bättre än honom då?

Du skriver att hon är underbar, låter som du kanske har kärat ner dig... säg att ni blir tillsammans. tror du inte i framtiden att det kommer att bli tillitsproblem då du vet vad hon är kapabel till?

Den största frågan av alla är ju hur du kan låta henne behålla kakan och samtidigt få äta upp den!
Är du rädd att förlora henne om du föreslår att berätta för den stackars pojkvännen?

Skrivet av flukke:

Så länge man inte är gift, har barn osv så får man nästan räkna med att det händer någon/några gånger. Vi är människor liksom!
Hoppas ni löser era problem!

Jag menar det vi är människor, dom flesta människor brukar kunna se när man blir utnyttjad. men inte alla.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Äh, säg bara till honom att han gjorde fel.... eller anmäl för sexuella trakasserier (vilket jag anser är onödigt)

Permalänk

Vafan, den här tråden gjorde mig på jävligt dåligt humör. Om en person på arbetsplats kysser en annan utan dess tillåtelse så ÄR det utan tvekan sexuella trakasserier och är det detta som har hänt så BÖR killen bli anmäld för det eller så bör andra åtgärder vidtas (typ tala med chefen, ingen ska behöva jobba med en sån idiot!).

Vad fan har folk för syn på den personliga integriteten när tydligen många här tycker att det inte är någon stor sak antasta en arbetskollega?!?!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Vafan, den här tråden gjorde mig på jävligt dåligt humör. Om en person på arbetsplats kysser en annan utan dess tillåtelse så ÄR det utan tvekan sexuella trakasserier och är det detta som har hänt så BÖR killen bli anmäld för det eller så bör andra åtgärder vidtas (typ tala med chefen, ingen ska behöva jobba med en sån idiot!).

Vad fan har folk för syn på den personliga integriteten när tydligen många här tycker att det inte är någon stor sak antasta en arbetskollega?!?!

Det är inte det tråden handlar om huruvida det är trakasserier eller inte, det handlar om huruvida det är upp till killen som skrivit brevet att vara macho och försvara sin flickvän eller om tjejen själv kanske ska lösa problemet på sitt sätt. Jag förespråkar att om tjejen har problem med kyssen och vill att hennes pojkvän ska reagera och bli förbannad och dänga upp snubben, ja då ska hon säga att det är vad hon vill... nu har hon INTE sagt något, och då tycker jag att det är kanske att ta i lite om killen som skrivit brevet klampar fram och börjar leka alfa-varg alá kick his ass style.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850