Komplett segar med mitt paket - Vad ska jag göra?

Permalänk

Komplett segar med mitt paket - Vad ska jag göra?

30 jan kl 14:31 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Och idag har dom inte ens lämnat in den på posten trots att det står skickad på mitt konto på komplett.se.
Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidrunfeldt:

Och idag har dom inte ens lämnat in den på posten trots att det står skickad på mitt konto på komplett.se.
Vad ska jag göra?

Åk och hämta själv?
Gisses..

Det är posten som hämtar hos komplett, inte komplett som lämnar in till posten.
De brukar skanna in och sortera på kvällen, så vänta tills efter 18-19 ikväll och kolla sen.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Reglerna för Konsumenträtt:

§ 3 Leveranstider och RMA
Det är mycket vanligt att leveranser och returärenden drar ut på tiden. Undvik att skapa trådar om det så länge det inte handlar om extrema förseningar.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Reglerna för Konsumenträtt:

§ 3 Leveranstider och RMA
Det är mycket vanligt att leveranser och returärenden drar ut på tiden. Undvik att skapa trådar om det så länge det inte handlar om extrema förseningar.

För mig är det en extrem försening.

Permalänk
Medlem

30 de var ju igår? En söndag? Posten kör inte då. Tålamod lilla vän

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Skrivet av We4sZ:

30 de var ju igår? En söndag? Posten kör inte då. Tålamod lilla vän

Nej, men dom gör väl idag, och snart är klockan 16.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidrunfeldt:

För mig är det en extrem försening.

Är detta en extrem försening? För det första är det inte ens en försening än. Oftast hämtas paket på eftermiddagarna (mån-fred).

Jag antar att du är 13-år och aldrig har handlat online förut? Du kommer få smaka på många riktiga förseningar i framtiden. Det är inget att gråta för.

Permalänk
Medlem

Det har gått ca 24 timmar, och du kallar det en extrem försening... hmm vad kallar man då en veckas försening? Jordens undergång eller?

Permalänk
Medlem

Du svarar inte på frågan. När skulle paketet skickats?

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Medlem

Såja, lugna dig. På internet kommunicerar vi mestadels med text och av dina inlägg att döma beter du dig både otåligt och hotfullt. Du behöver inte bevisa din ålder. Däremot uppfattas du som betydligt mognare/äldre om du accepterar våra svar. Du har skapat en tråd med din fråga och vi hjälper dig att få en svar:

Posten arbetar INTE på röda dagar (söndag bl.a.) och Posten hämtar upp paket från t.ex. Komplett på eftermiddagarna när det är vanlig VARDAG.

Sedan ska paketet köras ut till sorteringsterminal och DÅ skannas paketet av Posten och du får se var det befinner sig.
"Elektronisk förhandsinformation mottagen" betyder att Komplett har skapat en frakthandling som Posten sedan skannar.

Om det är en lagervara från Komplett vi pratar om borde du ha den imorgon eller på onsdag. Och det är snabb frakt.

Permalänk

31 jan kl 14:52 "ställe som paket hämtas på", Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
30 jan kl 20:27 Örebro, Sorterad

Beställdes lördagen, fick sms avin nu, hämtar mitt nya grafikkort nu :D, mitt poäng med posten? finns inget, du var bara så otrevlig så tyckte detta passade in. *In your face*

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

31 jan kl 14:52 "ställe som paket hämtas på", Försändelsen har kommit till Postens serviceställe

Beställdes lördagen, fick sms avin nu, hämtar mitt nya grafikkort nu :D, mitt poäng med posten? finns inget, du var bara så otrevlig så tyckte detta passade in. *In your face*

Sweet det var klockrent!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Jag håller faktiskt med .maker.

Och jag tror nog att du kan vänta lite längre än ett dygn innan du kan förvänta dig paket från komplett/posten.
Det kan ta upp till en vecka ibland.(egen erfarenhet)

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk

Vart är mod? Det skulle vara lägligt att åtminstone ge David en varning med tanke på hans betéende, med tanke på att jag blev avstängd för att jag lite skojsamt frågade om en router maxade Crysis

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Men snälla människa. Tror du att folk är intresserade av att hjälpa dig när du uppträder som en rabiat tonåring med talang för att uttrycka sig i skrift?

För det första, som många tidigare påpekat, så är det fullt naturligt att paketet inte skickas under helgdagar. För det andra brukar posten ha en turordning när de hämtar paket hos företag, vilket innebär att de ska hämta alla paket från olika ställen, sen ska de transporteras, sedan sorteras och scannas in i systemet etc. När en order står som skickad brukar det ta fram till runt 16-17 på eftermiddagen som nästa statusuppdatering kommer - nämligen "sorterad", eller liknande.

Vi hjälper dig gärna, men om du nu anser dig vara en överman kan du också visa att du kan bete dig som en sådan - ta inte åt dig av allting.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Vågar vi gissa på en ban snart? Palla stressa, posten kör ändå inte ut på söndagar....

Permalänk
Geeks
SweClockers

TS har uppenbarligen attitydproblem.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)