Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

hoppas de går bra med eran servrar men undrar om inte folk vill köra pcw typ 6v6 om man kunde kanske göra ett swec lag med folks som spela och kanske rotera spelare så alla får spela med alla typ?
har börjat tröttnat på 2fort, dustbowl osv maparna ensam då mina kompisar har tappat intresset på spelet

Permalänk
Hedersmedlem

Helt klart hade det varit kul med lite "swec-matcher", tro dock att underlaget är för tunt för att vi ska få ihop något.

Skulle det mot förmodan ske så skicka ett PM till Aegquist då han har admin på servern så kör vi.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Har folk inte spelat 6vs6 innan kan jag gå igenom grunderna osv osv. PM eller citat för frågor/svar

Permalänk
Medlem

kan de basic typ men vill börja spela lite 6v6 med folk som kan spela

Permalänk

Det skulle vara kul att testa 6v6, kan ställa upp som roaming soldier eller medic.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Gud vad tråkig Medival kartan är! Tycker de borde lägga energi på att göra nya "normala" kartor istället

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Skrivet av fastforward:

Precis, pyro med lite random-bränning i hörn, bakom stenar osv fixar alltid biffen. Om alla som spelar pyro hade gjort det så hade det varit väldigt tunnsått med spies.

Edit:
En annan grej; jag måste seriöst ha någon sorts fel i hjärnan för jag kan aldrig lära mig hur jag växlar mellan olika vapen. Det enda som funkar är att använda siffertangenterna 1,2,3 osv. men det är inte riktigt optimalt när man vill växla snabbt. Jag har testat "mushjulet", Q+E, framåt- och bakåtknapparna på musen mm. men det funkar inte - jag kan inte lära mig hur man går från melee till main t.ex. Om man ska snurra uppåt eller neråt på hjulet.

Är det någon som känner igen sig eller är det bara att åka in till sjukan med en gång?

Har såhär: Först på med fastswitch sen har jag 1 = primärt 2= sekundärt. Sen växlar jag med Q
sen E = melee. Har inte spelat så länge men det funkar fintfint!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Är TF2 dåligt optimerat? Känner ingen skillnad från HD4770 till GTX 460 däremot kände jag grymt stor skillnad i andra spel.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem

TF2 är väldigt processorberoende, klocka processorn och det borde hända grejjer

Permalänk
Medlem

testa nyss att spela i standard klock på mitt i5 750 och sedan i 4.0 ghz de är grymt stor skillnad

Permalänk
Medlem

Jo det är grymt stor skillnad!

Snart börjar det dra ihop sig för lite intern 6vs6 tror jag. Jag kommer starta en ny tråd om ett par dagar när jag har planerat litegrann, ni som är intresserade av att prova (även om ni spelat tidigare får ni givetvis vara med) på lite 6vs6 i TF2 skicka mig ett PM!

Gå även med i gruppen på Steam om ni inte redan är med där http://steamcommunity.com/groups/SwecTF2

Kommer bli lite publickvällar också för dom som är intresserade, kommer att annonsera dessa via steamgruppen! Mumble kommer dom som vill få hoppa in och snacka på också

Stay Tuned!

Permalänk
Medlem

är det bara jag som går inte på en server så är det typ 80 % bots fast det står inte att dem är bots tycker att det är jätte svårt att hitta en normal Servers utan bots !

btw vet ni någon vettig svensk server skicka ip

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

är det bara jag som går inte på en server så är det typ 80 % bots fast det står inte att dem är bots tycker att det är jätte svårt att hitta en normal Servers utan bots !

btw vet ni någon vettig svensk server skicka ip

213.115.191.53:27015 | Lokalen TF2 #01 Official maps | vanilla |
213.115.191.53:27025 | Lokalen TF2 #02 2fort | vanilla |
213.115.191.52:27015 | Lokalen TF2 #03 All maps | vanilla |
213.115.191.52:27025 | Lokalen TF2 #04 Dustbowl | vanilla |
213.115.191.51:27015 | Lokalen TF2 #05 Payload | vanilla |
213.115.191.51:27025 | Lokalen TF2 #06 Official maps | nocrits |
213.115.191.50:27015 | Lokalen TF2 #07 Medieval Mode | vanilla |

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tack

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Det är synd att nivån på de flesta public-servrarna är så skrämmande låg. Sällan det blir teamplay och folk väljer klass som om de vore totalt efterblivna. Det är ju inte sällan det är fem snipers i ett lag :/

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

folk väljer klass som om de vore totalt efterblivna. Det är ju inte sällan det är fem snipers i ett lag :/

HAHA a samma som spys xD och ingen medic och efterblivna bot medics som spyr ut mag efter mag på sina lagkamrater och healar aldrig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Det är synd att nivån på de flesta public-servrarna är så skrämmande låg. Sällan det blir teamplay och folk väljer klass som om de vore totalt efterblivna. Det är ju inte sällan det är fem snipers i ett lag :/

TF2 Lobby kanske kan vara något då: http://tf2lobby.com/about
Har själv aldrig kört där men vore kul att prova.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Har dom fixat ingame krasherna i TF2?
Jag har slutat spela spelet pga att snitt tiden jag kunde spela var ca 2-3 min, sedan låste sig spelet och ljudet loopa.

Har testat:
Ominstallera: Steam, TF2, Grafikdrivrutiner, Windows
Byta hårdvara: Processor, moderkort, Grafikkort, ram minne

Googlat och letat på forum i veckor i sträck och försökt med varenda liten fix.
Och folk som har liknande problem bara blir fler.
Jag var nära på att försöka byta land. Men nu har jag gett upp.
Spelade aktivt i klan. Var länge mitt favvo spel.
Synd att Valve skulle patcha sönder det totalt med massa trams.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har dom fixat ingame krasherna i TF2?
Jag har slutat spela spelet pga att snitt tiden jag kunde spela var ca 2-3 min, sedan låste sig spelet och ljudet loopa.

Har testat:
Ominstallera: Steam, TF2, Grafikdrivrutiner, Windows
Byta hårdvara: Processor, moderkort, Grafikkort, ram minne

Googlat och letat på forum i veckor i sträck och försökt med varenda liten fix.
Och folk som har liknande problem bara blir fler.
Jag var nära på att försöka byta land. Men nu har jag gett upp.
Spelade aktivt i klan. Var länge mitt favvo spel.
Synd att Valve skulle patcha sönder det totalt med massa trams.. :/

Har nästan 600h speltid och aldrig varit med om ingame krasher.
Sker det direkt eller efter en stunds spelande?
Något i bakgrunden som stör?

Kan en server göra så spelet smackar ihop tro?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Har nästan 600h speltid och aldrig varit med om ingame krasher.
Sker det direkt eller efter en stunds spelande?
Något i bakgrunden som stör?

Kan en server göra så spelet smackar ihop tro?

Hade 450 till soldier och demo patchen kom.
Efter det har det bara blivit värre.
Har testat olika banor osv.

Har en till sak jag vill testa.
Starta spelet med en "ren" config.cfg fil.
Vet inte hur jag skall lyckas med det då steam hela tiden skapar min gamla cfg fil om jag tar bort den.

Har försökt att klicka bort "synca med steamcloud" utan resultat.
Något tips?

Permalänk
Medlem

Vad fan ska det lagga när det blir många strider? Har inga andra problem med andra spel t.ex som Crysis och Warhead.

Spelar på Lokalen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Vad fan ska det lagga när det blir många strider? Har inga andra problem med andra spel t.ex som Crysis och Warhead.

Spelar på Lokalen.

Har själv inte det problemet. Och då har jag ändå ca 80ms ping. Testat några andra servrar? Själv brukar jag oftast köra på servrar i England och USA, England är inga problem men USA så blir pingen givetvis lidande... märks oftast ändå inte.

Skrivet av jonathan82:

Hade 450 till soldier och demo patchen kom.
Efter det har det bara blivit värre.
Har testat olika banor osv.

Har en till sak jag vill testa.
Starta spelet med en "ren" config.cfg fil.
Vet inte hur jag skall lyckas med det då steam hela tiden skapar min gamla cfg fil om jag tar bort den.

Har försökt att klicka bort "synca med steamcloud" utan resultat.
Något tips?

Enklast är nog att avinstallera TF2 och sedan ta bort Steam/steamapps/<username>/tf2 mappen. Tror det var den sökvägen. Sedan ser du till att synkronisering är avstängt, sen installerar du TF2 igen. Det borde fungera. Annars kan du ju tömma cfg-filen och sätta skrivskydd på den

EDIT: Nu när jag ändå är här tänkte jag fråga, händer det något med SweC 6v6-klanen? Egentligen mest riktat till Aeqvist som verkar vara den som vill dra igång den.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Har själv inte det problemet. Och då har jag ändå ca 80ms ping. Testat några andra servrar? Själv brukar jag oftast köra på servrar i England och USA, England är inga problem men USA så blir pingen givetvis lidande... märks oftast ändå inte.

Tack för svaret. Märkte att jag spelade i 1024x768 vilket gjorde så att grafikkortet inte presterade som det ska. Höjde upplösningen till 1920x1080.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

EDIT: Nu när jag ändå är här tänkte jag fråga, händer det något med SweC 6v6-klanen? Egentligen mest riktat till Aeqvist som verkar vara den som vill dra igång den.

Intresserad av klanspel?

Permalänk

Har äntligen lyckats hitta felet på varför TF2 hänger sig med loopande ljud:
http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/988499-alla-som-...

Permalänk
Avstängd

Loool.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

sett den första?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RoofY:

sett den första?

Njet.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

HAr problem med mitt TF2, eller ja det är mer väldigt irriterande. Varje gång jag ska connecta till en serverer så kommer den ända till sending client info och så verkar det som det hänger sig så får man trycka på cancel å testa igen gör man det så går det hur smidigt som helst.

Någon som varit med om något liknande.