Vilken film såg du senast?

Permalänk

The Traveler. (2010)
Bakgrundsstory:
En polischef flicka i runt 6års åldern blir bortförd, vittnen såg en hemlös man i närheten av flickan innan hon blev bortförd, varvid polisen griper denna och misshandlar och torterar honom för att säga var flickan är. Misshandeln slutar med att han hamnar i koma och sedan dör. Ingen som helst information fick de ur honom inte ens namn och han påpekade hela tiden att han var oskyldig.

Den som spelar mannen är Val Kilmer och han gör det mycket bra.

Nu till det negativa, regissören är någon elev som de har hittat på en förskola och har mycket intresse av att se djurinälvor kastas upp i luften. Alltså för varje mord som görs så får man typ se en kameravinkel som visar en vägg sedan någon fåne som kastar dessa inälvor upp och ner i någon minut (tid som det upplevdes som) Det gick väl an första gången, men sedan så..
Annars är storyn emellan väldigt fattig, så de har väl gjort filmen längre genom detta.
Detta är ingen åsikt som bara jag tycker, utan filmen har på flera ställen fått lägsta betyg, där visa har skrivit typ sämsta skit som de har sett.

Slutet, ja faktisk intressant och bra, kanske inte precis deras slut, men de kom med något nytt.

Mannen som polisen grep och misshandlade till döds på lösa grunder var skyldig, vilket polisen som var pappa sedan fick veta. Mannen mördade alltså poliserna för att de misshandlade honom utan att vara säkra på om det var honom, att han sedan var gärningsmannen är en annan sak. Hur han som död kunde mörda, så är det en sådan där film som handlar om övernaturliga saker

Dold text

Jag tycker detta är mycket synd, då de hade en intressant story, unikt slut, en riktigt duktig huvudskådespelare och de andra gjorde inte enligt mig något dåligt arbete ifrån sig. Utan jag tycker regissören förstörde allt ihopa kanske tillsammans med manusförfattaren. -De kunde inte hitta på nåon story i mitten och fick en snilleblixt att de lägger in 20min extra min djurinälvor för att göra filmen längre.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Buried var senaste film man såg och innan det var det red.

Buried var lite seg och utdragen, han ligger i en låda och inte speciellt mycket händer.. 6/10
Red var en småkul film. Måste ses, några försöker döda honom och nu drar han fram sina agentskills och ger tillbaka. 8/10

Permalänk
Medlem

Paranormal activity 2 - Typ samma film som ettan. Men där ettan var ny och lite skrämmande blir denna mest som en upprepning utan förklaringar. Sen är det en sak med dessa filmer som retar mig

Om nu denna "demon" som gör alla små poltergeistliknande grejer som att välta ner stekpannor, dunka i väggar och plocka upp en pool-rengörare varje morgon i slutet av filmen är så mäktig att den kan dra en person tvärs över huset, ta över dennes kropp totalt, knäcka en mans nacke som ingenting och kasta någon mot en vägg två meter bort med bara en handledsrörelse. Varför gör den inte detta redan från första början, utan gör typ en liten skitsak varje dag under en månads tid?

Dold text

Men den får 6/10 iallafall.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Back to the Future, Part 1, 2 & 3 - 8.5/10
Jag såg dessa filmerna för första gången i mitt liv för ett par veckor sedan och jag är grymt glad över att jag tog mig tid att kolla på dem... Visst, det finns kanske lite hål i storyn och skådespeleriet på vissa är kanske inte oscar-nivå, men känslan i filmerna är helt otrolig. Christopher Lloyd (Doc) är ju sjukt rolig och så grymt klockren. Definitivt bland de bättre filmer jag sett...

Ghostbusters, 1 & 2 - 7.5/10
Även dessa kollade jag på för första gången nyligen, jag är även glad över att jag tittat på dem. Bill Murray är ju bara så skön. Ghostbusters är dock inte riktigt på samma nivå som Back to the Future men fortfarande grymt sevärda!

Permalänk
Medlem

Jag kollade in vildmarksrafflet Wilderness inatt. Engelsk actionthriller i skogsmiljö där en grupp fångar attackeras av en elak o smart fiende.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Film tips från mig är koreanska The Chaser (gratis på voddler). Otroligt bra action, drama.

Ex-detective pimp Jung-ho is angry because his girls keep disappearing without clearing their debts. One night, he gets a call from a customer and sends Mi-jin. But when Mi-jin meets the customer, Jung-ho realizes the phone number of the customer matches that of the calls the missing girls got last. As something smells fishy, he starts searching for her and the chase begins…

Låter kanske inte spännande men det är helt klart en favorit. Måste ses!

Permalänk
Medlem

The Descent - 7.5/10
Över förväntan, en bra skräckfilm helt enkelt.

Monsters - 6/10
En korsning mellan District 9 och Cloverfield med ännu mindre budget, håller inte riktigt.

The Fighter - 9/10
Ruggigt bra drama om boxaren Micky Ward (Mark Wahlberg) och hans bror Dick Eklund (Christian Bale) som coachar honom, baserad på en verklig händelse.

127 Hours - 8.5/10
Baserad på biografin "Between a Rock and a Hard Place" om Aron Ralston och hur han fastnar med sin arm när han bergsklättrar.

Due Date - 7/10
Regissören från "Oldschool" och "The Hangover" ger oss en ny komedi som faktiskt är rätt kul.

Unstoppable - 6/10
Tony Scott gör ytterliggare en high concept-film och den här gången är det ett tåg som inte går att stoppa, ok underhållning men inte mer.

The Da Vinci Code - 6/10
Såg Extended (3h) och det var nog ett misstag, blev väldigt långtråkig på en del ställen och personligen tycker jag bättre om uppföljaren.

Punch Drunk Love - 7/10
Skruvad drama med inslag av komedi, ska ni se en film med Adam Sandler där han gör en bra insats så har ni ett bra val iom denna.

Red - 7/10
Underhållande actionfilm med Bruce Willis. Filmen är rätt bra och jämn rakt igenom, ljudet kunde däremot varit mycket bättre.

The Social Network - 8/10
Bra men inte lika bra som kritikerna vill få den att framstå som. Framförallt gillade jag känslan man fick av Harvard osv.

Wall Street - 7/10
Håller fortfarande, underhållande utan tvekan.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Red - 3/10

Löjlig action film med Bruce Willis.

Unstoppable - 7/10

Bra underhållning/tidsfördriv men inte mer

Monsters - 5/10

En dåligt gjort och händelselös film

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

RockNrolla - Guy Ritchie film med allt vad det innebär av cockney-engelska, coola gangstrar o.s.v. Trevlig underhållning om än inte lika bra som Snatch och lock stock. 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Igår såg jag Get him to the Greek. Den var fan helt fantastisk. En otroligt bra komedi! Se den!

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Zeitgeist - moving forward - Den var bra men kändes som mycket repeterat material. Fast det kanske beror på hur insatt man är? Sen tyckte jag att partierna med dramatisering av folk som protesterade samt något skämtklipp kändes lite fel. Rekommenderas ändå om man vill se nåt som inte är som det som sänds på teve. 7/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.imdb.com/title/tt1536044/

Vill inte vara den, men säga vad man vill så var första filmen klart mycket bättre. Men klart sevärd endå.

tre tefat utav fem möjliga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Last house on the left - Nyinspelning av en gammal film. Denna har de faktiskt lyckats med. Den handlar om att ett par tjejer våldtas och mördas och att gärningsmännen av en slump råkar hamna i huset där en av tjejernas föräldrar bor. Massa roligt händer. Men filmen var väl inspelad med bra skådespelarinsatser. Inget att se med flickvännen kanske. 7/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får tre tefat utav fem möjliga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Machete 8/10

Helt galen film med Danny Trejo, Steven Segal, Jessica Alba, Robert De Niro och Lindsey Lohan.
Rodriguez fortsatter med filmer som ger ren underhallning utan att ta sig sjalv pa for stort allvar.

Riktigt sevard! Om man gillar blod...

Permalänk
Medlem

22 Bullets

Handlar om en fruktad gängledare i Frankrike som blir skjuten och ska hämnas.

En bra actionrulle helt enkelt:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

The Magnificent Seven - 8/10
Remake på Kurosawas "Shichinin no samurai" där ett gäng gunslingers skall försvara en by som blir attackerad - och en riktigt bra sådan. Charles Bronson, Steve Mcqueen och Yul Brynner, vem kan motstå?

Westworld - 7/10
Sci-fi från tidigt 70-tal. I framtiden kan man resa till en planet där det finns tre olika fantasivärldar uppbyggda (WesternWorld, RomanWorld, MedievalWorld) med robotar som ser ut som människor, en dag börjar robotarna attackera turisterna.. Såg endast för att Yul Brynner fanns med i rollistan - sevärd.

Saw - 8/10
Jag har inte sett någon av filmerna och igår såg jag den första - inte alls efter! Tycker den var riktigt bra, storyn är intressant (man vill se klart filmen och se vem skurken är) - bra ingredienser.

Doubt - 7.5/10
Ingen film man slår igång för att bli på bra humör, en rätt dyster film som tar upp frågan kring den katolska kyrkan och huruvida en präst har förgripit sig på barn eller icke.

Das Boot - 9/10
Fruktansvärt bra film, är det någon ubåtsfilm man bör se är det utan tvekan denna. Vad jag läst mig till anses det också vara den som känns mest realistisk.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Saw - 8/10
Jag har inte sett någon av filmerna och igår såg jag den första - inte alls efter! Tycker den var riktigt bra, storyn är intressant (man vill se klart filmen och se vem skurken är) - bra ingredienser.

Jo första filmen är bra, sen blir det bara en soppa av resten

Permalänk
Medlem

Igår såg jag vikingarafflet Valhalla Rising. Jag har tidigare gillat regissören Refns andra filmer, tex Pusher. Men här.... och fy helvete vad usel den var... jag saknar ord... okej, den är stundtals vacker.. men vilket trams.. undvik.. eller så har jag fel..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wanted - Vad ska man säga? Löjlig handling, urdåligt budskap, fruktansvärd moral och tusen logiska hål. Bra effekter dock. Synd att handlingen var så uppenbar att man visste precis vad som skulle hända efter de första tio minuterna. 4/10

Visa signatur

Permalänk

Såg precis klart Black Swan... Bra film!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Trollejegeren

Norsk film i Cloverfield-stil. Överraskande bra, hela tiden spännande och man får väldigt många svar genom hela filmen, sånt som man ofta undrar över i andra filmer. Fint foto och helt ok animationer för budgeten.

7/10

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Machete - Trodde att den skulle vara riktigt usel och bara vara ett blodbad efter några minuter, sen så vände det och den blev ganska rolig.. på ett väldigt skruvat sätt.

6/10

Permalänk
Medlem

Såg "Wanted" för några dagar sedan. Inte den bästa storyn men aktion i filmen var bra.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Never Let me go - en ganska bra film

Permalänk
Skrivet av Elite:

Trollejegeren

Norsk film i Cloverfield-stil. Överraskande bra, hela tiden spännande och man får väldigt många svar genom hela filmen, sånt som man ofta undrar över i andra filmer. Fint foto och helt ok animationer för budgeten.

7/10

Den var rätt bra,får 6/10 men jag störde mig otroligt mycket på:

Att trollen kände lukten av kristna personer, betyder det då att djävulen har skapat trollen, eller vart vill dom komma med det? isåfall borde inte alla bli kristna då? då iochmed att det i stort sett bekräftar guds exixstens, kunde dom inte dra något annat istället, typ att trollen känner lukten av att han har pruttmage eller ngt liknande. I alla fal så det är ett enormt plotthål som sabbar mycket!

Dold text
Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwelegacy:

Den var rätt bra,får 6/10 men jag störde mig otroligt mycket på:

Att trollen kände lukten av kristna personer, betyder det då att djävulen har skapat trollen, eller vart vill dom komma med det? isåfall borde inte alla bli kristna då? då iochmed att det i stort sett bekräftar guds exixstens, kunde dom inte dra något annat istället, typ att trollen känner lukten av att han har pruttmage eller ngt liknande. I alla fal så det är ett enormt plotthål som sabbar mycket!

Dold text

Utan att ha sett filmen och egentligen veta vad detta handlar om i detalj och med risk från att göra narr av mig själv. Men troll är högst okristna, det är en del av mytologin bakom troll att hata kristendom. För att dra en paralell till musikens värld så finns det ett bm/folkmetal-band som heter Finntroll som utmärkt illustrerar detta i sina sångtexter. Det hela är nog mer hedniskt än sataniskt.

Edit: Efter att ha sett filmen förstärker det mitt intryck, det har absolut inget med satanism att göra utan det är helt enkelt en del av mytologin. Troll är så vitt jag förstått hedniska varelser och hedningar och kristna är ju lika mycket i motsats som kristna och satanister.

Dold text

Jag gillar den, får en 7:a av 10

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

Witness for the Prosecution - 8/10
Listigt Courtroom drama baserad på en novell av Agatha Christie. Håller fortfarande måttet sådär 50 efter premiären

Gandhi - 8.5/10
Wow säger jag bara! En mycket intressant film, har inte läst så mycket alls om Ghandi innan och jag fann hela grejen mycket gripande. Ben Kingsley ÄR Ghandi, fan vad bra han är här.

En rolig grej är att vi har en indier i vårat helsvenska guild ( ) och jag frågade honom efteråt om filmen var verklighetstrogen och det påstod han att den var. Tydligen visas den runtom i Indien varje år osv.

Cypher - 7/10
Ok sci-fi, hade gjort sig bättre med en större budget. CGIn var inte den bästa t ex.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Skrivet av Gorion:

Utan att ha sett filmen och egentligen veta vad detta handlar om i detalj och med risk från att göra narr av mig själv. Men troll är högst okristna, det är en del av mytologin bakom troll att hata kristendom. För att dra en paralell till musikens värld så finns det ett bm/folkmetal-band som heter Finntroll som utmärkt illustrerar detta i sina sångtexter. Det hela är nog mer hedniskt än sataniskt.

Edit: Efter att ha sett filmen förstärker det mitt intryck, det har absolut inget med satanism att göra utan det är helt enkelt en del av mytologin. Troll är så vitt jag förstått hedniska varelser och hedningar och kristna är ju lika mycket i motsats som kristna och satanister.

Dold text

Jag gillar den, får en 7:a av 10

Okej det köper jag.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Saw II - 6/10
Oj, inte alls lika bra som den första i serien, det blir nog den sista jag ser likaså

Tropa de Elite 2 - 8/10
Den här dök upp helt oväntat för mig, riktigt bra precis som den första. Man får följa Nascimento ta ett par kliv i karriären och hur det fungerar med byråkratin som plågas av korrupta politiker och poliser i Rio de Janeiro.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra