Permalänk
Medlem

Rullande meny på bildskärmar

Hej,

jag har fått ett uppdrag av en bekant som driver ett gatukök, han vill ha menyn på bildskärmar. Min tanke är att man skulle ha två eller tre bildskärmar, där en av dem rullar och visar olika erbjudanden. De övriga två skulle visa menyn på vanligt vis (utan illustration).

Att man behöver en enklare dator, bildskärmar och annat som hör till är självklart, men vad bör man använda för menyn?

Är det någon som har gjort något liknande tidigare och kanske skulle kunna ge mig lite råd, vore jag evigt tacksam!

Permalänk

behövs nog ingen kraftig dator till det iallafall eller jo iof du behöver ett grafikkort som stödjer 4 skärmar!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Tack, det var en viktig synpunkt! Behöver man ett riktigt bra grafikkort för att genomföra det här tro, eller finns det andra lösningar?

Permalänk
Medlem

nejdå, flera kassa är också ett alternativ

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av muppens:

nejdå, flera kassa är också ett alternativ

muppens: kan du ge exempel? Detta är ganska dyrt: http://www.indomo.se/12780-PowerColor-HD5870-PCS-1GB-GDDR5-2x... och kan driva 3 skärmar som max. Men det kanske räcker?

Behövs verkligen två stycken med erbjundanden eller så kanske ni kan ha en stor skärm istället?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

muppens: kan du ge exempel? Detta är ganska dyrt: http://www.indomo.se/12780-PowerColor-HD5870-PCS-1GB-GDDR5-2x... och kan driva 3 skärmar som max. Men det kanske räcker?

Behövs verkligen två stycken med erbjundanden eller så kanske ni kan ha en stor skärm istället?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=557269

Klarar tre skärmar till ett lägre pris.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

ok hur ska du göra nudå muppens? klarar ni er med 3 skärmar eller är 4 ett måste?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av fratey:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=557269

Klarar tre skärmar till ett lägre pris.

Måste finnas passiva ATI-kort med dubbla DVI och en displayport. Eller?
Är det inte säkert att dessa har tre RAMDACs?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av muppens:

nejdå, flera kassa är också ett alternativ

Skrivet av simonwellander:

muppens: kan du ge exempel? Detta är ganska dyrt: http://www.indomo.se/12780-PowerColor-HD5870-PCS-1GB-GDDR5-2x... och kan driva 3 skärmar som max. Men det kanske räcker?

Behövs verkligen två stycken med erbjundanden eller så kanske ni kan ha en stor skärm istället?

Vilka grafikkort som helst som kan driva minst två skärmar (dvs alla). 300kr grafikkort duger aldeles utmärkt för att visa det som du skall köra upp.

De statiska behöver bara visa var sin bild. Du kan lösa det med en ihopklippt bakgrundsbild om du är riktigt lat, och sedan lösa den dynamiska på en rad olika sätt. En roterande powerpoint, en loopande film eller en flashanimation till exempel.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Vilka grafikkort som helst som kan driva minst två skärmar (dvs alla). 300kr grafikkort duger aldeles utmärkt för att visa det som du skall köra upp.

Men han ville ju ha 4 skärmar ? ska man köra två såna billiga kort i sli då för att det ska fungera eller?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av simonwellander:

Men han ville ju ha 4 skärmar ? ska man köra två såna billiga kort i sli då för att det ska fungera eller?

Nej inte i SLI (eller Crossfire för den delen). Det använder man när flera grafikkort skall öka prestanda till en skärm (eller Eyefinity/Surroundview). Om man kör grafikkorten standallone så får man fler skärmutgångar. Moderkortet i fråga behöver inte stödja SLI/Crossfire, bara ha tillräckligt med portar för att få plats med grafikkorten.

Tex med ASUS P6T6 WS Revolution och 6st budgetkort så får man tillgång i teorin 12st skärmar. Under förutsättning att operativsystemet klarar det. Win7 har inga direkta begränsningar mig veterligen, om det är så är det tillräckligt många för detta projektet i alla fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

ok coolt! så två billiga skitgrafikkort skulle räcka alltså?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

Varför inte ett:HD 5750

Permalänk
Skrivet av anon161417:

Varför inte ett:HD 5750

två skärmar går till den eller?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon161417:

Varför inte ett:HD 5750

För att ett 5450 gör jobbet lika bra.

http://www.dustinhome.se/pd_5010380223.aspx?csref=Prisjamfore...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

1+

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

Om du är ute efter riktig budget kan du ju kolla in begagnat marknaden / soptippen, finns ganska mycket guld där

men för att hjälpa tråden framåt kan du ju fråga om vilken prisklass Datorn i slutändan ska ligga på

Mvh
Maedas

Permalänk
Skrivet av anon136857:

Om du är ute efter riktig budget kan du ju kolla in begagnat marknaden / soptippen, finns ganska mycket guld där

men för att hjälpa tråden framåt kan du ju fråga om vilken prisklass Datorn i slutändan ska ligga på

Mvh
Maedas

jag visste inte att det fanns grafikkort på tippen verkar som en billig lösning

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

Finns ju inga garantier för kvalitér, men man får ju naturligtvis inte ta enligt gällande regler! Så en nyköpt budgetdator på 2-3k kan vara mindre pengar om man tittar på tiden man kan spendera om man har otur..