SweClockers drop!

Crysis 2 endast DX9 – DX11 kommer "senare"

Permalänk
Skrivet av cykelfarfar:

Köper ni spel ENDAST baserat på grafik ???? tycker det är lite löjligt att man avbeställer ett spel som verkar vara grymt bara för att DX11 kommer lite senare...... Och om man nu har så otroligt svårt att spela igenom det utan DX11 så kan man väl bara vänta en månad eller hur lång tid det nu tar. Skulle kunna förstå om dom dröjer upp till ett halvår med det men det återstår ju att se.

Men Crysis är just ett sådant spel man köper för grafiken. Hade det varit sämre grafik än detta hade jag inte ens övervägt att köpa spelet. Sen kan man ha det till att bencha och lite annat smått och gott.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av clumsyandshy:

Lite tråkigt är det ju alltid, men tyvärr blir man sällan förvånad av att pc spelare får ta skit nu för tiden. Hoppas fortfarande på ett riktigt bra spel dock. (Bara jag som faktist gillade orginalet, grafiken borträknad?)

C.R.E.A.M.

Saknar det gamla nu efter att ha spelat demot

Permalänk
Skrivet av cykelfarfar:

Köper ni spel ENDAST baserat på grafik ???? tycker det är lite löjligt att man avbeställer ett spel som verkar vara grymt bara för att DX11 kommer lite senare...... Och om man nu har så otroligt svårt att spela igenom det utan DX11 så kan man väl bara vänta en månad eller hur lång tid det nu tar. Skulle kunna förstå om dom dröjer upp till ett halvår med det men det återstår ju att se.

Inte roligt att spela igenom spelet på DX 9 och sen när DX11 patchen släpps spela igenom det igen.

Man vill ju ha allt på en gång! Ny storyline, Grafik, Dx11...

Permalänk
Inaktiv

Skrattretande. Skulle inte ens spela detta spelet som piratkopia ens. Liiiiite väl hypat spel - och det märks ju nu. Konsolerna vinner som vanligt. PC-världen får nöja sig med en skitportning i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Darth vader NOOOO

hahhahahahhahaha

Permalänk
Medlem

vad har SweC som källa? Ingan annan sajt verkar rapportera om detta än? Kommer det från Crytek/EA eller är det någon på SweC som tankat betan och/eller demot och baserar på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathus:

Crytek kanske vill utkräva hämnd mot den förhatliga PC-kulturen som läckte deras spel? XD

Det var ju ändå dom själva som läckte spelet är ju inte på nåt sätt så att scenen eller annan piratgrupp magiskt får tillgång till icke utgivet material.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

vad har SweC som källa? Ingan annan sajt verkar rapportera om detta än? Kommer det från Crytek/EA eller är det någon på SweC som tankat betan och/eller demot och baserar på det?

Håller med, här ska vi inte oroa oss i onödan.

Permalänk

Nä jag tror nog Swec har säkra uppgifter, inte är Swec en Trollsida.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Battle Field 3. Att anpassa spel efter gamla konsoler är ett hån mot oss PC-gamers...

Ser ingen som helst anledning att förbeställa detta nu.... eller köpa vid release.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt rätt besviken nu, inget dx10 tom... :S det här förklarar rätt mycket som att dom inte ens från början hade något DX11 att visa, kanske bara någon viss del, men inget sevärt, därför har dom varit så jäkla sega med att visa PC gameplay o istället bara visat konsol gameplay.

helt ärligt, mycket tråkigt.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Tacka vet jag Battle Field 3. Att anpassa spel efter gamla konsoler är ett hån mot oss PC-gamers...

Ser ingen som helst anledning att förbeställa detta nu.... eller köpa vid release.

antagligen är det bara en 6 timmar lång kampanj också... fps nu för tiden... (eller ja enl. en på gamespot som spelat "betan" iaf) tacka vet jag fallout!

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem

fy fan va kasst. Död åt konsoller. Dom ska hålla sig till de dom är bäst på nämligen bilspel och "familjespel". Fps suger ju dase på konsoll så ge fan i dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

Köper definitivt detta spel för grafiken i första hand.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Det här känns ju ganska surt. Jag vill kunna köra spelet och uppleva dess fulla grafik, inte något som kastrerats för att gå att köra på konsoll.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tycker att man bör inkludera en källa för en sådan här nyhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Haha, det har väl mer eller mindre blivit standard att Robbaz kommer med sådant här I lol'd.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangler:

Tycker att man bör inkludera en källa för en sådan här nyhet.

Inte för att jag tror Swec trollar. Men det hade ju inte suttit fel

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

På Nvidias sajt där de presenterar tester av Crysis 2:
http://www.geforce.com/#/Optimize/Guides/crysis-2-benchmarks

Citat:

For our benchmark we ran through Crysis 2's "Battery Park" single-player level on a near-finished build of the game, using in-game scripting to keep the benchmark uniform and repeatable.

Citat:

Unlike the first game, Crysis 2 doesn't have any graphical sliders or checkboxes to enable. Instead, there are three preset modes: Gamer, Advanced, and Hardcore. Gamer is the lowest setting, Advanced is in the medium setting, and Hardcore is the highest. However, there's nothing noticeably “low-res” about the Gamer setting, as Gamer in Crysis 2 looks drastically better than the original Crysis on Low or Medium. Furthermore, Crysis 2 applies a form of shader-based anti-aliasing on all three modes that smoothes out jagged lines far better than prior approaches, without additional unwanted blurring.

Det står inget om DirectX 11, men spelet har inga grafikinställningar utöver de tre presets som finns, och ingen riktig AA (shaderbaserad AA för prestanda).

Permalänk

Skulle inte köpa Crysis 2 för multiplayern efter att kört demon och nu detta...?! Snacka om consolport om detta stämmer!

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Sådär, uppdaterat med lite mer matnyttig info inklusive källa. Nu sova.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Så om jag förstått det rätt, demot innehåller inte DX11? Väldigt vag info, när dom inte nämner demot. Sen till dom som klagar på oss som "köper spel för grafiken", när det gäller Crytek och dess spel så är hela nischen med deras spel JUST grafiken!

Permalänk
Medlem

Jag avbokar mitt ex, tänker dock köpa det när dx11-patchen släpps. Vill ha full upplevense av spelet och om jag har det i spelhyllan innan dx11-patchen släpps så vet jag att jag kommer att installera och spela det innan dess. =\

Köpte mitt 2:a 6950 enbart för att kunna fläska på i detta spel, men nu kunde jag ju lika gärna väntat med det tills dx11-patchen kommer och förmodligen spara lite pengar eftersom grafikkorten knappast blir dyrare med tiden.

Men men, den som väntar på något gott...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Gillar som sagt att demot har "press start" och när man trycker där så får man se en grön "A-knapp" från Xbox flasha förbi...
Synd tycker jag. Crysis var ju liksom något som satte ribban för pc-spel, men vad gör man inte för pengar.

Permalänk

Jag tycker det är snyggare än det första i alla fall, de kanske har skalat av sådant som inte märks när man faktiskt spelar och inte står och stirrar på texturerna. Detta gör också att fler faktiskt kan spela det och så är det fortfarande snyggt.

Permalänk
Medlem

Varför är de nya titlarna DX9 och DX11? Vad har hänt med DX10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Varför är de nya titlarna DX9 och DX11? Vad har hänt med DX10?

DX9 = XP och konsoller. DX10 och DX11 finns bara på PC med Vista/Windows 7. Så DX11 har ersatt DX10, eftersom det är en naturlig uppgradering. Man kan fortfarande göra allt som adderades i DX10 med DX11 och mer därtill.

Permalänk

hmm jag misstänkte att det bara var dx9 då jag hade runt 30-40 fps med "Hardcore" inställningar och 1920*1200 upplösning med riggen som jag har i sign :S

men själva demot i sig tyckte jag var roligt fast kanske lite väl CoD baserat multiplayer läge.

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |