Permalänk

vad blir varmt?

Jag undrar om någon vet vad det är som blir varmt?
Är det något att oroa sig över
datorn funkar bra

Detta är efter en stunds BC2

//MVH Kristian

EDIT:
Efter lite googlande verkar det vara vanligt på MSI P67 MB
Är det någon här som har ett MSI P67 och kan se vad dom har i temp på TMPIN1

Och svengelska för dom som förstår:

"So can we finally put to rest that TMPIN1 in CPUID's H/W Monitor is in fact the PCH with all the MSI 6 series chipset boards?"

PCH=?

Permalänk
Avstängd

ser ut som det är moderkortet, men det är säkert ett sensor fel.

Permalänk

Någon som vet vad pch är? Hittade även gamla trådar här om detta. Men där var svaren låtsas som det regnar

Permalänk
Medlem

Samma med mitt moderkort, ligger just nu på 36*C utan att jag gör något (TMPIN 1).
Har ett c45 1155 med gamla sata portarna. Har samma processor och grafikkort också....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Speedfan..

Använd hellre andra program med bättre märkning oxh bättre generellt.

Permalänk
Medlem

Kan inte hålla med om speedfan, dator hänger sig eller så går något sönder när man använder det. Usch!

Permalänk

Har samma problem med samma moderkort. Efter lite överklockning går TMPIN1 upp till 130 grader under last men helt utan att påverka stabiliteten i systemet. Måste vara fel på givaren eller någonstans i designen. Har pillat på ALLA komponenter på moderkortet under dessa påstådda temperaturer men ingenting är ens i närheten av 130 grader. Den ligger på nästan 90 grader vid stock speeds under last.

Permalänk
Medlem

!!

har också ett MSI P67A-C45 (Rev B3) , ligger på 45*C när jag inte gör nånting sen när jag exmepel spelar bad company 2 efter 5 min ligger den runt 95*C brukar vara uppe i ca 120*C när jag spelar

Permalänk
Antielefant

Varför använder folk Speedfan när alla vet att det är ren skit?

Använd Core Temp eller ännu hellre Everest.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync