Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Sitter grovfilter i tank, sen själva huvudfiltret sitter oftast i närhet av pump. Men på en del modeller sitter filtret under motorhuv. (pga värme så är de inge smart lösning)
Domma upp bilen å där skall du finna din skatt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Sitter grovfilter i tank, sen själva huvudfiltret sitter oftast i närhet av pump. Men på en del modeller sitter filtret under motorhuv. (pga värme så är de inge smart lösning)
Domma upp bilen å där skall du finna din skatt.

Åhh... under bilen. Jobbigt -.-

Kan ju säga i alla fall att under inspektionsluckan fanns allt vägdamm som någonsin hamnat där sen bilen tillverkades.
Det blir till att blåsa rent noga om jag ska ha loss nån pump i framtiden

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Åhh... under bilen. Jobbigt -.-

Kan ju säga i alla fall att under inspektionsluckan fanns allt vägdamm som någonsin hamnat där sen bilen tillverkades.
Det blir till att blåsa rent noga om jag ska ha loss nån pump i framtiden

jag har för mig du har en 740?
eller?

Beroände årsmodell om jag inte har fel så sitter de iaf en stor huvudpump under förarsätet under bilen och även där vid bränslefiltret. man lossar ner hela kassetten med 4st 10or eller nått.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

jag har för mig du har en 740?
eller?

Beroände årsmodell om jag inte har fel så sitter de iaf en stor huvudpump under förarsätet under bilen och även där vid bränslefiltret. man lossar ner hela kassetten med 4st 10or eller nått.

Jag har en Seat Toledo
Men jag ska kolla under bilen nån dag, liksom finns det inte vid förpumpen eller i motorrummet måste det ju finnas under

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Medlem

Paketet fick inte plats i ryggan, men det var precis och det vägde bara några hundra gram så jag fick ha den under armen.
Så nu sitter man och provlyssnar ett par AKG K271 MKII

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lite konfunderad..Har precis börjat spana in minecraft

Permalänk
Medlem

Har inte ätit eller druckit på hela dagen, börjar bli lite trött nu. Blä.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga gratills till alla Modoiter på detta forum

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Tänkte bara säga gratills till alla Modoiter på detta forum

Sur eller?

Aja, hörde dom goda nyheterna och det är ju skönt att dom blir kvar ännu ett år... Men det var då fan på håret. Något måste dom göra till nästa säsong. Dom vann ju sm-guld när det nu var sen har det bara gått utför :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Nej då jag ville ha kvar Modo så jag är glad

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Nej då jag ville ha kvar Modo så jag är glad

Haha

Hur gick det för Lule då? Har inte följt men vad jag förstår så är iaf skellefte och färjestad kvar, är det finalen kvar eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Haha

Hur gick det för Lule då? Har inte följt men vad jag förstår så är iaf skellefte och färjestad kvar, är det finalen kvar eller?

Jo vi åkte ut mot SAIK i semin Nöjd som tusan med sägongen men vi hade 2-0 i semi då ska man inte torska 4 raka :/ Men men hockey svänger! Hoppas dock att FBK tar guldet då jag inte gillar tanken av att skaik kan ha 1 guld mer än Lule

Jo FBK - SAIK i Final står 1-1 i matcher

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Jo vi åkte ut mot SAIK i semin Nöjd som tusan med sägongen men vi hade 2-0 i semi då ska man inte torska 4 raka :/ Men men hockey svänger! Hoppas dock att FBK tar guldet då jag inte gillar tanken av att skaik kan ha 1 guld mer än Lule

Jo FBK - SAIK i Final står 1-1 i matcher

Nä usch. Om FBK tar guldet kommer man få höra från brorsan :S
Nä, hoppas hellre att SAIK tar det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Trött som fan efter att ha kört en 30mil styft med bilen
plockade lite skit på skroten till bilen men glömde borrmaskinen så kunde inte borra väck ett par fästplåtar jag behövde tråkigt nog.. suck

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Snön är borta, vädret är super, bilen är framme tills september och flickvännen och ett par vänner kommer över ikväll. Ni får själv gissa min sinnesstämning!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk
Medlem

Synd på det fina vädret att det ska blåsa så förbannat.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Snön är inte alls borta ju! Kört skoter nästan hela dagen än så länge. Dock väldigt mjukt utanför leden, men det är ju kul

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Snön är inte alls borta ju! Kört skoter nästan hela dagen än så länge. Dock väldigt mjukt utanför leden, men det är ju kul

Lite längre söderut är det 12 grader och ingen snö i sikte

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk
Medlem

Helvete vad drygt!

Varenda websida man går in på har en ad som är någon typ av ett farmspel med en skitjobbig hillbillymusik som bara går och går hela tiden...

Permalänk

Hurr, "råkade" peka finger åt farsans sambo tidigare i dag.
Fan vilken schysst stämning det blev, hon blev jättehispig och "rymde" hemifrån

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Hurr, "råkade" peka finger åt farsans sambo tidigare i dag.
Fan vilken schysst stämning det blev, hon blev jättehispig och "rymde" hemifrån

WTF? drog hon bara?

Hm är lite glad, sett väldigt många snyggingar ute idag men såklart skulle man kunna vara gladare if you know:P

Permalänk
Skrivet av tcntad:

WTF? drog hon bara?

Hm är lite glad, sett väldigt många snyggingar ute idag men såklart skulle man kunna vara gladare if you know:P

Yep, jag var pissed som fan på henne och skulle dusha, så jag gled in lite snyggt i badrummet "while flippin'" så att säga.
När jag kom ut var hon i alla fall borta. Som vanligt.

Brukar kalla henne för jättebäbis bakom ryggen för hon klarar inte av diskussioner utan att ta alla argument personligt och ta jätteilla upp.

Hon brukar ofta komma med tomma hot "nästa gång blir det värre", typ som om hon skulle flytta ifrån farsan. 8 år senare biter det inte riktigt, men hon försvinner fortfarande till sin morsa när hon blir upprörd xD

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Yep, jag var pissed som fan på henne och skulle dusha, så jag gled in lite snyggt i badrummet "while flippin'" så att säga.
När jag kom ut var hon i alla fall borta. Som vanligt.

Brukar kalla henne för jättebäbis bakom ryggen för hon klarar inte av diskussioner utan att ta alla argument personligt och ta jätteilla upp.

Hon brukar ofta komma med tomma hot "nästa gång blir det värre", typ som om hon skulle flytta ifrån farsan. 8 år senare biter det inte riktigt, men hon försvinner fortfarande till sin morsa när hon blir upprörd xD

Haha ok.. Springer hem till morsan och gråter då
Lite lustigt är det hehe.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Haha ok.. Springer hem till morsan och gråter då
Lite lustigt är det hehe.

Speciellt när man är 50+

Strax dags för middag... Dålig stämning!

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Speciellt när man är 50+

Strax dags för middag... Dålig stämning!

What the.. 50 bast å springer till morsan? Herregud..

Se det är ju priceless

Permalänk
Skrivet av tcntad:

What the.. 50 bast å springer till morsan? Herregud..

Se det är ju priceless

Yep, ganska kul. Gissa vem som "råkade" prata lite för länge i telefon förut så att hon inte behövde sitta vid matbordet samtidigt som mig och min syster?

Visa signatur

Permalänk

Uppåt som fan livet går rätt uppåt nu känns det som

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Rumskompisarna är bortresta så jag hade tänkt slappa på dagen och träffa ett par kompisar nu på kvällen. Den enda av dem som jag känner hyffsat väl blev dock sjuk så blev inget med det. Tänkte att det kunde vara gött att bara sitta hemma och slappa ikväll då, det brukar man ju trots allt göra. Men känner mig så jävla nere och ensam just nu :S. Vetifan varför alltså, känner bara för att gå och lägga mig. Vill ha måndag nu så skolan drar igång igen.

Permalänk

Måste bara skriva av mig här. inte direkt något som gör mig sur eller så, men det känns ju klart lite tråkigt.
Jag har 2 underbara kusiner, Emelie och Cornelia. De fyller år ungefär samtidigt, så vi firar deras födelsedagar på samma dag (igår). Cornelia fyller 2 och Emelie fyller 4.
Jag, och min syster, har spenderat en massa tid på att göra 2 jättefina kollage på tavlor, bestående av bilder på våra familjer när vi var i Danmark på semester.
Vi gjorde en med mest bilder på Cornelia, och en med mest bilder på Emelie, med uppenbar avsikt att ge dem den med flest bilder på dem själva.
Efter att omsorgsfullt paketerat tavlorna i två lager bubbelplast (med de stora bubblorna, inte inet-bubblor, som vanliga bubblor fast större)), och ett lager med fint omslagspapper, ett fint guldigt band på varje paket med krullade ändor på varje rosett...
Vi åkte ut till där de bor. Fint väder, allt var perfekt. Kom fram, hälsade, kollade in nybygget, såg bra ut, och slutligen gick in för att börja med kaffe och senare lite tårta och glass.
Gott kaffe. Kändes fint att "prata" lite med Cornelia, hon pratar inte mycket men hon kan teckenspråk ( , jag vet) !.
Dags för paketöppning! Yeeey ropar barnen och kastar sig på de största paketen, alltså tavlorna. Papper flyger överallt. De får syn på bubbleplasten, och stannar upp i sina rörelser. Kusinernas mamma hjälper de av med bubbelplasten, och tavlorna är blottade. Alla kring bordet tittar på de fina bilderna, men barnen förstår precis att bubbelplast smäller om man trycker på den. De har jättekul med plasten i (vad som känns som) timtals. De tittar inte ens på tavlorna! De blir gladast över två ark bubbelplast, hittade på paketerings avd på morsans jobb, och inte tavlor som vi lagt ner timmars med jobb, klippande o klistrande på. HD-bilder, beställda och utskrivna i stort format... Och bubbelplast gör de gladare.
Barn. Man måste älska dem.
Innan vi åkte hem frågade vi dem "Vad var roligast idag?" och fick "Bubbel plast!!!" som svar...
Lite snopen blir man. Hade bara kunnat ge dem ett par kvadratmeter bubbelplast istället ;;__;;
Ajja, de kommer väl gilla dem när de blir äldre antar jag...

TL;DR
Barn fick två tavlor inslagna i bubbelplast. De blev gladare över bubbelplasten.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem

Markthegreat, vad hade du egentligen förväntat dig av en 2- och en 4-åring? Var inte tavlorna uppskattade av föräldrarna då?