Ny dator ca 11k samt en fråga om leveranser från Inet

Permalänk
Medlem

Ny dator ca 11k samt en fråga om leveranser från Inet

Vad händer om man beställer ett paket från inet med en mängd varor däribland någon vara som ej finns i deras lager för tillfället? Gör dom så att dom väntar på att få in den och skickar allt på en gång eller skickar dom det dom har inne och därefter det andra när dom väl får in det?

Jag har planerat att beställa komponenter till en ny dator från inet med bland annat en Cooler Master Hyper 212 Plus. När jag såg att den ej finns i deras lager och att den kommer in först om cirka 20 dagar så blev jag lite fundersam om jag helt enkelt skulle strunta i den.

Någon som ver hur det fungerar får gärna belysa mig i frågan.
Om det är så att dem väntar tills alla varor finns inne så blir det nog att jag tar bort kylaren från listan och köper den någon annanstans.

Här är förövrigt paketet som mest troligt kommer beställas imorgon, om någon har någon sista åsikt är ni välkomna att yttra er, alla kommentarer är välkomna.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/355478/2011-04-08

skälet till varför jag har valt två st Corsair 4GB (1x4GB) 1333MHz XMS istället för en Corsair 4GB (2x4GB) 1333MHz XMS är för att den senare ej finns i deras lager för tillfället.

MvH David

titel redigerad
Permalänk
Hedersmedlem

Det enklaste borde väl vara att maila deras kundtjänst och fråga?

EDIT: Ändrade titeln lite också.

Permalänk
Medlem

bra idé, att jag inte tänkte på det. ^^

Jo, jag märkte det. Tack, när jag skapade tråden tänkte jag först bara fråga om leveransen men kom sen på att jag lika gärna kunde ta upp allt på en gång.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Foshy:

Vad händer om man beställer ett paket från inet med en mängd varor däribland någon vara som ej finns i deras lager för tillfället? Gör dom så att dom väntar på att få in den och skickar allt på en gång eller skickar dom det dom har inne och därefter det andra när dom väl får in det?

Jag har planerat att beställa komponenter till en ny dator från inet med bland annat en Cooler Master Hyper 212 Plus. När jag såg att den ej finns i deras lager och att den kommer in först om cirka 20 dagar så blev jag lite fundersam om jag helt enkelt skulle strunta i den.

Någon som ver hur det fungerar får gärna belysa mig i frågan.
Om det är så att dem väntar tills alla varor finns inne så blir det nog att jag tar bort kylaren från listan och köper den någon annanstans.

Här är förövrigt paketet som mest troligt kommer beställas imorgon, om någon har någon sista åsikt är ni välkomna att yttra er, alla kommentarer är välkomna.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/355478/2011-04-08

skälet till varför jag har valt två st Corsair 4GB (1x4GB) 1333MHz XMS istället för en Corsair 4GB (2x4GB) 1333MHz XMS är för att den senare ej finns i deras lager för tillfället.

MvH David

Har läst nånstans att de brukar skicka resten av grejerna. Det är ju ingen "must have" komponent.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Har läst nånstans att de brukar skicka resten av grejerna. Det är ju ingen "must have" komponent.

Nä, exakt. Om de skickar det dom har inne så är det nog lika bra att beställa den tillsammans med de övriga varorna.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått svar på min fråga via mejl.

"Hej David,

Vi samlevererar alla order men är det så att en vara tar för lång tid så kan vi delleverera om ni önskar, dock endast om ordern är direktbetald. Ej om det är faktura,delbetalning eller postförskott.

Med vänliga hälsningar
Mats Lundberg"

Permalänk
Medlem

Datorn beställdes idag ca 16:30 och ligger nu sorterad hos posten i Göteborg. Någon som vet ungefär hur lång tid det kan ta att frakta upp paketet till Luleå från Götebort?

Permalänk
Medlem

Fick datorn tidigare idag, allt fungerar utmärkt. Dock passade inte sladden som man fick med skärmen i uttaget på grafik kortet så det blir att köpa en adapter imorgon.