Permalänk
Medlem

Haha kom och tänka på http://www.youtube.com/watch?v=KW1-NHuPh1I från Family Guy

Permalänk
Medlem
Skrivet av laurinkalle:

I övrigt slås jag av den fullkomliga bristen på kvinnligt deltagande i denna tråd.
/K

Oj, vad konstigt?

Eller som Magnus Betnér säger i mitt tips ovan: "Men du kan väl ändå inte blanda i HOROR i debatten?!?
- Tänk om de har tänder & är lyckliga, vad ska vi göra DÅÅ?!?"

Saken är den att det finns just det OCKSÅ, d.v.s. lyckliga horor. Hur politiskt korrekt är det tro?
Trafficing är f.ö. helt annan sak med en alldeles egen lagstiftning, man får inte flytta en annan människa
från där h*n vill ha till dit h*n INTE vill vara & tvinga vederbörande att varken knulla, spika altaner eller plocka svamp,
vare sig det är olagligt att knulla för pengar - eller alkohol(!) - i det här landet.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=nLIxDgO6Q4E

Där har vi det jag försöker få fram, finns folk som älskar att göra sitt jobb och njuter ändå av livet fast det är sex mot pengar.
Men herregud, sådant kan såklart inte finnas, folk som gillar ha sex är omöjligt att det finns, eller?
Hon tjänar dessutom mycket mer än vad medelsvensson drar in per månad..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zartax:

Du svarade på någon som tyckte att en analogi var dålig med att påstå att det var ekvivalens mellan olika yrken. Menar du nu alltså att det INTE är ekvivalens mellan olika yrken? Vad är det egentligen du menar är ekvivalent?

Argument som bygger på tvång, våld, "sälja sin kropp", etc, är ogiltiga eftersom de är argument mot något annat än vad som påstås.

Skrivet av Zartax:

Det är ändå en rätt stor skillnad på att, som ingenjör, själv använda sin egen kropp till att utföra arbete åt någon annan och att som prostituerad låta någon annan använda ens kropp. Det måste du väl ändå medge?

Nä. Inte annat än rent praktiskt. Förekommer det våld och tvång i något av sammanhangen är det våld och tvång som är problemen. Varför är det så svårt att få in?

Det är som att missa slaveri och argumentera mot gruvdrift i fallet med "slavgruvor". Att argumentera mot prostitution på grund av detta är som att förutsätta att prostitution bara kan ske med våld och hot. Det spelar ingen roll om 99% eller 99,99% av all prostitution/gruvdrift är förknippat med våld och tvång, det är fortfarande våld och tvång som är problemet. Att med våld och tvång lösa fel problem (förbud är tvång och hot om våld) är oförsvarligt.

Skrivet av Zartax:

Menar du att man därför ska ignorera yttersta orsaker, oavsett hur tydliga de är?

Nej. De yttersta orsakerna här är alltifrån tydliga, för övrigt. Tänk på vad du säger. Skulle jag svara "de yttersta orsakerna borde få styra" så kan jag enkelt motivera allehanda otrevliga eugeniska, kollektivistiska, program för övrigt.

Skrivet av Zartax:

Det har jag aldrig påstått.

Du verkar ändå försöka få det att låta som att sex är till för fortplantning i första hand och därför är något alldeles speciellt för överlevnad. Jag ser ett enda "not even wrong"-argument här. Givetvis har du tekniskt helt rätt på alla sätt och vis, men det är ändå lite av "goddag yxskaft" för diskussionen. Har staten med att göra vad som försiggår i sängkammaren (ja/nej)? Är prostitution minus tvång något som du, jag och alla andra (dvs staten) ska reglera mellan två andra människor (ja/nej)?

Detta är frågorna för dagen. Jag tror inte du tvivlar på mig när jag säger att jag tycker det evolutionära spelet är intressant och att jag har mycket att säga härom, men det är liksom bara i yttersta marginalen på trådens topic.

Skrivet av Zartax:

Definiera "frivillig. För det är det det hela handlar om här. Det är knappast frivilligt att arbeta för de absolut flesta. Det finns viss frivillighet i om man måste arbeta på ett specifikt arbete eller inte eller om man kan byta jobb. Att de prostituerade skulle vara det frivilligt är då alltså inte hela sanningen, om vi inte pratar om någon slags hobbyverksamhet men det tror jag knappast och om det legaliserades så är det inte heller den typen som kommer vara dominerande. Det är alltså prostitution som huvudinkomst det är frågan om och den kommer vara frivillig på samma sätt som annat arbete är frivilligt, dvs. inte speciellt.

Åh nej du, den går jag inte på. Du svarade precis som jag förutsåg och jag tänker inte hamna i något definitions-träsk där saker och ting måste rymmas inom en gemensam begreppssfär. Jag vänder mig mot det kollektivistiska i största allmänhet. Den som är prostituerad är den som avgör saken. Ingen annat. Givetvis är inte alla jobb alltid frivilliga. Det är rimligt att anta att det även rör prostitution. Men du blandar ihop två saker här: arbeta frivilligt eller frivilligt yrke. Mina specifika arbetsuppgifter är sällan frivilliga, min huvudsakliga väg genom livet är dock det i större utsträckning (detta är en intressant fråga också. Vi skulle kunna komma in på frivillighet, fri vilja, determinism, etc, men precis som de yttersta orsakerna till sex är ovidkommande för om staten ska lägga sig i eller inte, är frågan om frivillighet ett lika dant stickspår). Hur det är för en specifik prostituerad får denna svara på. Jag har inte med det att göra.

Skrivet av Zartax:

Bör arbetsförmedlingen kunna tvinga dig att söka ett jobb som gruvarbetare?
Bör arbetsförmedlingen kunna tvinga dig att söka ett jobb som prostituerad?

Nej och nej. Så är det inte idag heller. Sa vi inte nyss att hot och våld är fel?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av laurinkalle:

I övrigt slås jag av den fullkomliga bristen på kvinnligt deltagande i denna tråd. Kanske kan förklara varför det snabbt började handla om att legalisera prostitution.
/K

Är det intressant eller relevant?

Det hemfaller bara åt könsstereotyper om en specifik kvinnas åsikt skulle värderas annorlunda (högre, lägre, åt sidan, whatever). En kvinna som uttalar sig om vad andra kvinnor och män ska syssla med är inte en mindre översittare än en man. Det känns bara som ett retoriskt knep om någon skulle komma in i debatten och säga "nu är det faktiskt så att jag är kvinna och jag [läs "vi"] tycker faktiskt såhär...".

...

Jag är inte "för" prostitution. Jag anser bara att jag inte har med saken att göra. Jag kan t.o.m. tycka illa om fenomenet (det gör jag), men jag har ingen rätt att "rösta" för/mot något här. Om folk tror att jag argumenterar "för" så är jag missförstådd. Jag är bara "för" i betydelsen att de argument "mot" jag ser hela tiden handlar om hot och våld.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Skrivet av MBY:

Är det intressant eller relevant?

Det hemfaller bara åt könsstereotyper om en specifik kvinnas åsikt skulle värderas annorlunda (högre, lägre, åt sidan, whatever). En kvinna som uttalar sig om vad andra kvinnor och män ska syssla med är inte en mindre översittare än en man. Det känns bara som ett retoriskt knep om någon skulle komma in i debatten och säga "nu är det faktiskt så att jag är kvinna och jag [läs "vi"] tycker faktiskt såhär...".

...

Jag är inte "för" prostitution. Jag anser bara att jag inte har med saken att göra. Jag kan t.o.m. tycka illa om fenomenet (det gör jag), men jag har ingen rätt att "rösta" för/mot något här. Om folk tror att jag argumenterar "för" så är jag missförstådd. Jag är bara "för" i betydelsen att de argument "mot" jag ser hela tiden handlar om hot och våld.

Intressant? Absolut. Relevant? Mycket.
Jag vet inte hur många inlägg som enbart fokuserar på det som kallas myten om den lyckliga horan. De som påstås gilla och uppskatta sitt yrke. De som "passar" extra bra att knulla för pengar. De som njuter av att bli objekt, 3-4 gånger om dagen. Det gör man inte, menar jag, i en miljö där det självklara är att fokusera på det elände som prostitution alltid för med sig. I denna tråd förminskas denna verklighet. Detta är typiskt för manliga gemenskaper. Man lyfter upp det lilla som exempel, fond mot det stora. Finns inte det lilla, hittar man på det. Inbillar sig det. För i sammanhanget spelar det ingen roll om det trots allt skulle finnas någon lycklig hora. Problemet är inte att prostitution finns, utan att "vissa" mår dåligt, menar man. Om alla istället skulle behandlas bra, menar man, så skulle prostitution vara en bra sak! Jamen, alla skulle få ligga. Bara man har pengar! Och vem vet, man kanske ger någon flicksnärta en orgasm, samtidigt som man ger henne pengar. Win!

Det är bara så jävla äckligt att läsa. Fy fan.

Och din sista drapa är... Ja. Intetsägande på gränsen till apologetisk. Helt plötsligt har du ingen "rätt" att tycka än det ena eller det andra. Det är ett ställningstagande så gott som något. Jag vet inte heller om jag förstått din sista mening korrekt, men om du är " "för" i betydelsen att de argument "mot" jag ser hela tiden handlar om hot och våld" kanske det beror på att hot och våld är något som är fantastiskt vanligt inom just denna vidriga syssla.

/K

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Oj, vad konstigt?

Eller som Magnus Betnér säger i mitt tips ovan: "Men du kan väl ändå inte blanda i HOROR i debatten?!?
- Tänk om de har tänder & är lyckliga, vad ska vi göra DÅÅ?!?"

Saken är den att det finns just det OCKSÅ, d.v.s. lyckliga horor. Hur politiskt korrekt är det tro?
Trafficing är f.ö. helt annan sak med en alldeles egen lagstiftning, man får inte flytta en annan människa
från där h*n vill ha till dit h*n INTE vill vara & tvinga vederbörande att varken knulla, spika altaner eller plocka svamp,
vare sig det är olagligt att knulla för pengar - eller alkohol(!) - i det här landet.

Precis. Trafficking är en heeeeeeeeelt annan sak och detskaviintetalaomfördettyckeringenomajabajadetharingetmedprostitutionattgöra.

/K

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Argument som bygger på tvång, våld, "sälja sin kropp", etc, är ogiltiga eftersom de är argument mot något annat än vad som påstås.

Fast det här svarar inte alls på det jag frågar. Vad menar du är ekvivalent mellan de olika yrkena?

Skrivet av MBY:

Nä. Inte annat än rent praktiskt.

Så "Ja" alltså? För det är praktik vi pratar om. Inte teori, inte fantasi, utan praktik. Att ha sex, att vara prostituerad, är något man praktiserar. Vi pratar om verkligheten.

Skrivet av MBY:

Förekommer det våld och tvång i något av sammanhangen är det våld och tvång som är problemen. Varför är det så svårt att få in?

Jag förstår inte varför du drar upp det här hela tiden. Jag har inte någonstans argumenterat om prostitution tvingad via hot och våld. Det är som du har något slags filter på som antar att det måste vara utifrån det jag argumenterar för att du inte kan förstå hur någon kan argumentera mot prostitution som inte kommer från hot och våld.

Skrivet av MBY:

Det är som att missa slaveri och argumentera mot gruvdrift i fallet med "slavgruvor". Att argumentera mot prostitution på grund av detta är som att förutsätta att prostitution bara kan ske med våld och hot. Det spelar ingen roll om 99% eller 99,99% av all prostitution/gruvdrift är förknippat med våld och tvång, det är fortfarande våld och tvång som är problemet. Att med våld och tvång lösa fel problem (förbud är tvång och hot om våld) är oförsvarligt.

Again...

Skrivet av MBY:

Du verkar ändå försöka få det att låta som att sex är till för fortplantning i första hand och därför är något alldeles speciellt för överlevnad. Jag ser ett enda "not even wrong"-argument här. Givetvis har du tekniskt helt rätt på alla sätt och vis, men det är ändå lite av "goddag yxskaft" för diskussionen. Har staten med att göra vad som försiggår i sängkammaren (ja/nej)? Är prostitution minus tvång något som du, jag och alla andra (dvs staten) ska reglera mellan två andra människor (ja/nej)?

Detta är frågorna för dagen. Jag tror inte du tvivlar på mig när jag säger att jag tycker det evolutionära spelet är intressant och att jag har mycket att säga härom, men det är liksom bara i yttersta marginalen på trådens topic.

Nej, jag menar att sex är förknippat med känslor, som välmående eller ångest, på ett mycket starkare sätt än andra aktiviteter pga. dess ursprung som fortplantningsmekanism och därför är det viktigare att själv har kontroll över det. Hur många har livslång ångest över att de blivit tvingade att städa sitt rum? Hur många har livslång ångest över att de blivit våldtagna? Varför tror du det skiljer sig så? Kan man verkligen prata om att städa och att ha sex som ekvivalenta aktiviteter då? Jag vill bara att vi ska komma överens om att sex skiljer sig från andra aktiviteter och att prostitution kanske inte ska ses som vilket yrke som helst. Är du med?

Dina frågor för dagen:
Har staten med att göra vad som försiggår i sängkammaren (ja/nej)?
Svar: Det beror på vad det är som försegår. T.ex. är det olagligt för en 30-årig man att ha sex med en 10-årig flicka, oavsett om hon samtycker eller ej. Vi har också det relativt aktuella fallet med om man kan samtycka till grov misshandel vid hur ung ålder som helst. Knappast självklart imo.

Är prostitution minus tvång något som du, jag och alla andra (dvs staten) ska reglera mellan två andra människor (ja/nej)?
Svar: Det beror helt på utfallet av att ha det lagligt jämfört med utfallet av att ha det olagligt. Om många som prostituerar sig för det för att de inte ser någon annan utväg eller för att de har blivit sexuellt utnyttjade som barn och en lag mot det gjorde att betydligt fler sökte hjälp hos socialen eller hos en terapeut och därmed mår bättre så bör staten lägga sig i. Uppenbarligen ger det ju ett bättre samhälle.

MBY, jag tycker du verkar alldeles för fast i principer. Frihet är värdelöst om du är olycklig. Lycka är bra även om du är ofri.

Skrivet av MBY:

Åh nej du, den går jag inte på. Du svarade precis som jag förutsåg och jag tänker inte hamna i något definitions-träsk där saker och ting måste rymmas inom en gemensam begreppssfär. Jag vänder mig mot det kollektivistiska i största allmänhet. Den som är prostituerad är den som avgör saken. Ingen annat. Givetvis är inte alla jobb alltid frivilliga. Det är rimligt att anta att det även rör prostitution. Men du blandar ihop två saker här: arbeta frivilligt eller frivilligt yrke. Mina specifika arbetsuppgifter är sällan frivilliga, min huvudsakliga väg genom livet är dock det i större utsträckning (detta är en intressant fråga också. Vi skulle kunna komma in på frivillighet, fri vilja, determinism, etc, men precis som de yttersta orsakerna till sex är ovidkommande för om staten ska lägga sig i eller inte, är frågan om frivillighet ett lika dant stickspår). Hur det är för en specifik prostituerad får denna svara på. Jag har inte med det att göra.

Vi återkommer här till frågan om hora är som vilket jobb som helst. Jag vill mena att det inte är det.

Skrivet av MBY:

Nej och nej. Så är det inte idag heller. Sa vi inte nyss att hot och våld är fel?

Så man ska få pengar från arbetsförmedlingen/försäkringskassan/var de nu kommer ifrån utan krav på motprestation? Du tycker alltså att det är fel som det är idag, att man är tvungen att söka jobb medan man är arbetslös för att få ersättning?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Är det intressant eller relevant?

Det hemfaller bara åt könsstereotyper om en specifik kvinnas åsikt skulle värderas annorlunda (högre, lägre, åt sidan, whatever). En kvinna som uttalar sig om vad andra kvinnor och män ska syssla med är inte en mindre översittare än en man. Det känns bara som ett retoriskt knep om någon skulle komma in i debatten och säga "nu är det faktiskt så att jag är kvinna och jag [läs "vi"] tycker faktiskt såhär...".

Det är relevant eftersom det antagligen är lättare för en kvinna att sätta sig in i hur det är att vara kvinnlig prostituerad än det är för en man.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Skrivet av Zartax:

Nej, jag menar att sex är förknippat med känslor, som välmående eller ångest, på ett mycket starkare sätt än andra aktiviteter pga. dess ursprung som fortplantningsmekanism och därför är det viktigare att själv har kontroll över det.

Så du argumenterar för sexuell frihet där individer själva ska få bestämma vem de vill ha sex med och på vilka villkor, där staten enbart har något att säga till om ifall någon utnyttjar en person som staten ej anser vara "mentalt kapabel" att bestämma om sådant ännu? (ålder kan vara en faktor) Om inte så är du ej för att låta folk ha kontroll över sin sexualitet.

Om du är för art individer har rätt att bestämma över sin kropp så låt oss ta ett exempel. Säg att en tjej vill ha sex med mig, jag känner bara av sådär för det. (är ju asexuell IRL så min sexlust är ej stor) Men hon säger jag får 3000kr om du går med på det, vilket jag ser som intressant. (slitsamt arbete, men bra timpäng)
Frågan är varför i h-lskotta ska detta vara olagligt och hon riskera dyra böter plus en prick i registret (svårt att få arbete) för detta? -Jo för att jag är ett offer och inte mentalt kapabel att fatta såna beslut eller ? Det är ju inte att bara vara nedvärderande.
Samma sak gäller självklart det motsatta, varför jag nu skulle vilja betala för att få "arbeta som ett djur"? Det är extremt nedvärderande emot den andra personen att se den som ett offer.

Skrivet av laurinkalle:

Helt plötsligt har du ingen "rätt" att tycka än det ena eller det andra. Det är ett ställningstagande så gott som något.

Men Mby argumenterade inte emot åsiktsfrihet. Bara det att ens åsikt kring vad andra myndiga personer gör som inte på något sätt påverkar en själv eller tredje person, inte är mycket värt för att begränsa deras frihet.
Om någon vill tillbedja vad tusan som helst så får personen göra det, hur personer väljer ha sex är deras egen ensak. Visst skulle man kunna argumentera emot oäktenskapliga sexuella relationer och ta upp problem med dessa, men det är knappast det tråden handlar om. Utan att förbjuda sex, om spelet inte helt följer de regler som man har satt upp.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Men Mby argumenterade inte emot åsiktsfrihet. Bara det att ens åsikt kring vad andra myndiga personer gör som inte på något sätt påverkar en själv eller tredje person, inte är mycket värt för att begränsa deras frihet.
Om någon vill tillbedja vad tusan som helst så får personen göra det, hur personer väljer ha sex är deras egen ensak. Visst skulle man kunna argumentera emot oäktenskapliga sexuella relationer och ta upp problem med dessa, men det är knappast det tråden handlar om. Utan att förbjuda sex, om spelet inte helt följer de regler som man har satt upp.

Vems frihet begränsas av rådande lagstiftning?

/K

Permalänk
Skrivet av laurinkalle:

Vems frihet begränsas av rådande lagstiftning?

/K

Allas frihet som är byxmyndiga. Både de som vill köpa och de som vill sälja utan att behöva vara orolig för att polisen lägger sig i deras affärer och jagar bort deras kunder, så att urvalet som blir kvar inte alltid precis är de bästa.
Detsamma gäller det mesta, tillåta folk inneha och bruka droger, leder till att folk som vill ha drogerna får söka upp personer som de annars skulle undvika. Och då prata om att enbart förbjuda försäljning för att skydda drogmissbrukare tycker jag inte är lite dumt, då man gör raka motsatsen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det roliga är att man kan bara be folk kolla vad som hände i USA under förbudstiden. Det är så det är idag, just för att det inte är statligt kontrollerat med prostitution.

Permalänk
Medlem

Själv är jag 43 år och har fått ligga mycket sedan jag var 16. Alla gånger har det handlat om 2 personer som verkligen vill ligga.
Prostitution handlar om att Du vill medans den andre (hon/han) gör det för pengar! Hur kul är det?
Min personliga uppfattning är att vi borde fokusera på den sorgliga ursäkt till man som behöver detta och lägga resurserna på att arbeta med dessa individer.
Prostitution är enligt mig fel men uppkommet av ett ännu större fel!
//David

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Den andra parten gör det för pengar för att han/hon vill göra det för pengar.

För övrigt så går prostitution både hållen, det är inte bara män som köper sex.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Snuffsis;10959098"]Den andra parten gör det för pengar för att han/hon vill göra det för pengar.

Och det händer aldrig att han/hon gör det för att finansiera ett missbruk och ser det som sista utvägen?
Ditt inlägg var nog ett av de naivaste jag sett på länge...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Och det händer aldrig att han/hon gör det för att finansiera ett missbruk och ser det som sista utvägen?
Ditt inlägg var nog ett av de naivaste jag sett på länge...

Det händer inte att folk tar skitjobb rent allmänt för att finansiera ett missbruk och ser det som en sista utväg?
Det är ingen skillnad på jobb som jobb när det gäller att finansiera missbruk och så vidare. Skulle vi dessutom göra det lagligt så kan vi kontrollera de prostituerade, vi kan bestämma vart de får sälja, de kan få hjälp vid sjukdomar, försäkring och de kommer betala skatt så det är mer pengar som landet tjänar in.

Anledningen till att prostitution är farligt är för att det är förbjudet.
Och varför måste man ha ett missbruk för att vara prostituerad, kan det inte vara så att man bara ÄLSKAR SEX så jävla mycket, är skitbra på att ha sex och kan tänka sig tjäna pengar på det samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Det händer inte att folk tar skitjobb rent allmänt för att finansiera ett missbruk och ser det som en sista utväg?
Det är ingen skillnad på jobb som jobb när det gäller att finansiera missbruk och så vidare. Skulle vi dessutom göra det lagligt så kan vi kontrollera de prostituerade, vi kan bestämma vart de får sälja, de kan få hjälp vid sjukdomar, försäkring och de kommer betala skatt så det är mer pengar som landet tjänar in.

Anledningen till att prostitution är farligt är för att det är förbjudet.
Och varför måste man ha ett missbruk för att vara prostituerad, kan det inte vara så att man bara ÄLSKAR SEX så jävla mycket, är skitbra på att ha sex och kan tänka sig tjäna pengar på det samtidigt?

Visst, i den bästa av världar finns det ett gäng kåta individer med pengar att spendera och ett gäng sexälskande människor som sitter och väntar på dem med ett leende på läpparna.

I den värld jag såg genom mitt arbete under mitten av 90-talet såg jag en en mängd sargade själar. Misshandlade, pissade på, som bara existerade för nästa sil. Deras enda mål och mening var nästa torsk.
Om någon ville pissa på dem för en femtiolapp så var det helt ok för det var ett steg närmare målet.

Givetvis är jag färgad av dessa upplevelser. Det finns människor i dag som säljer sex för att de vill.
Dock är jag väldigt förundrad över hur en köpare kan få något som helst utav det hela, för mig har jakten varit lika viktigt som målet, men det är mina personliga preferenser.
Men det finns en mörk värld därute som mestadels består av utslagna, förnedrade, uppgivna kvinnor och som domineras av ett gäng män med en människosyn som är sorglig. Det gör mig ledsen.
Gonatt //David

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Den syn du har sett är dock just på grund av att det har varit förbjudet att prostituera.
Om du kollar på t.ex. Tyskland, eller Amsterdam, där det är lagligt så är det verkligen inte så. De ser ut som den snälla grannflickan bredvid, fräscha, hälsosamma och glada individer.

Sen angående vad köpare får ut av det, det tycker jag är ganska självklart. Finns folk här i världen som aldrig haft sex och kanske aldrig kan för att de ser ut på ett visst sätt och så vidare. Då kan detta vara deras utväg.
Som sagt, de problemen du beskriver finns inte (i lika stor utsträckning) i länder där det är lagligt och kontrollerat och där de prostituerade har tillgång till sjukvård, försäkring etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Den syn du har sett är dock just på grund av att det har varit förbjudet att prostituera.
Om du kollar på t.ex. Tyskland, eller Amsterdam, där det är lagligt så är det verkligen inte så. De ser ut som den snälla grannflickan bredvid, fräscha, hälsosamma och glada individer.

Sen angående vad köpare får ut av det, det tycker jag är ganska självklart. Finns folk här i världen som aldrig haft sex och kanske aldrig kan för att de ser ut på ett visst sätt och så vidare. Då kan detta vara deras utväg.
Som sagt, de problemen du beskriver finns inte (i lika stor utsträckning) i länder där det är lagligt och kontrollerat och där de prostituerade har tillgång till sjukvård, försäkring etc etc.

De individer som behöver förnedra eller bruka våld för att erhålla sexuell njutning kommer aldrig gå till den offentliga bordellen. De kommer söka sin njutning bland dem som inte får jobba på den offentliga bordellen pga missbruk eller andra orsaker.
Om sexköp blir lagligt kommer fler söka sig till det vilket kommer innebära större problem i familjerelationer än i dag. Vad har vi vunnit då?

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Allas frihet som är byxmyndiga. Både de som vill köpa och de som vill sälja utan att behöva vara orolig för att polisen lägger sig i deras affärer och jagar bort deras kunder, så att urvalet som blir kvar inte alltid precis är de bästa.
Detsamma gäller det mesta, tillåta folk inneha och bruka droger, leder till att folk som vill ha drogerna får söka upp personer som de annars skulle undvika. Och då prata om att enbart förbjuda försäljning för att skydda drogmissbrukare tycker jag inte är lite dumt, då man gör raka motsatsen.

Fast nu gör du ju exakt det som jag tidigare skrev om. Du tar upp det lilla som fond för det stora. Den här lagen riktar sig bara mot torskarna. För att det på något sätt skall bli aktuellt om att tala om att det påverkar prostituerade i någon negativ bemärkelse måste man anta att det finns lyckliga horor. Och för att det skall vara vettigt att föra detta resonemang vidare på något principiellt plan, måste man dessutom anta att de är i majoritet. Annars blir det ju meningslöst. Fast nu är ju myten om den lyckliga horan just en myt. Det är dessutom en myt som är väldigt viktig för torskar. Jag säger inte att alla som tror på myten är torskar. Däremot tror de flesta torskar på myten.

Allas frihet som är byxmyndiga? Jajävlar.

/K

Permalänk
Skrivet av laurinkalle:

För att det på något sätt skall bli aktuellt om att tala om att det påverkar prostituerade i någon negativ bemärkelse måste man anta att det finns lyckliga horor. Och för att det skall vara vettigt att föra detta resonemang vidare på något principiellt plan, måste man dessutom anta att de är i majoritet.

Är detta en generell åsikt som du har på att förbjuda handlingar som inte negativt påverkar någon annan? Att majoriteten som utför en viss gärning som inte negativt påverkar någon annan ska vara lyckliga för att gärningen ska vara laglig?
Förutom så är hora enligt mig ett skällsord på folk som använder ej lagliga betalningsmedel vid sex idag. Undra hur många kvinnor som har legat med någon av anledningar mer än att själva de vill det, t.ex. att de tror att detta stärker deras vänskap. (där detta kan ses som köpt vänskap)
Vi har även kvinnor som ligger med män för att de vill få betalt i form av ett barn, alltså jag pratar om när båda partnerna är medvetna om detta och försöker få barn. Då kan kvinnor ställa upp mer och på andra tidpunkter än vad deras sexlust säger, just för betalningens skull. (graviditet)
Likaså finns det säkerligen gott om förhållanden där kvinnan vill köpa något något som mannen tycker är onödigt och för dyrt, då kan kvinnan kanske övertyga mannen med just sex, så att han ändrar sig. (hon behöver inte säga det rakt ut)

Exemplet ovanför skiljer sig dock rejält från en heltids prostituerad, men min poäng var dock att det idag både är vanligt att folk gör sex emot någon betalning och detta är helt lagligt. Såvida betalningsmedlet är socialt accepterat; -Köpa vänskap emot sex, sex emot ens vilja men betalt i form av barn är också lagligt..
Det blir helknäppt att staten ska förbjuda en gärning beroende på vad motivet bakom den är, men tillräckligt mycket indoktrinering ihop fascism med våldsmonopol så kan man bygga mångas utopi.

Om man ska förbjuda en handling ska man främst se hur den negativt drabbar en tredje oskyldig part, t.ex. att vi har hastighetsbegränsningar på vägar är främst för att skydda andra. Säkerhetsbälte är dock mycket översitteri, där man dock även kan argumentera emot extra kostnader för samhället vid olycka.
Men tar vi sexköp, där båda personerna vill ha sex med varandra men där den ena dessutom vill ha lite betalt, så är det svårt att hitta något offer.
Att förbjuda sexköp handlar liksom inte enbart att motarbeta de som dagligen prostituerar sig och ofta köper droger för pengarna utan även vanligt folk. T.ex. en tjej som har spanat in en ny kille och en ny Iphone har kommit, då kan hon slå två flugor i en smäll och förutom sex även få en delbetalning till Iphonen, där det inte finns någon som negativt blir drabbad av gärningen. (sedan visst kan tjejer ångra sig vid alla sexuella gärningar)

Skrivet av laurinkalle:

Fast nu gör du ju exakt det som jag tidigare skrev om. Du tar upp det lilla som fond för det stora. Den här lagen riktar sig bara mot torskarna. /K

Lagen påverkar mer än enbart torskarna. Prata om lilla fond jämtemot stora, så finns det säkerligen gott om kvinnor idag som skulle vilja utöka sin betalning vid sex mer än vad det är idag. (köper vänskap)

Skrivet av laurinkalle:

Allas frihet som är byxmyndiga? Jajävlar.

Säg vad som inte stämmer med detta? Frihet betyder att man får göra vad man vill, pratar man om allas frihet, måste man slänga in en begränsning att ens handlingar inte negativt får drabba någon annan. Den andra kan vilja bli "negativt drabbad", men om denna vill detta så har det ändrats till "positiv drabbad".

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Är detta en generell åsikt som du har på att förbjuda handlingar som inte negativt påverkar någon annan? Att majoriteten som utför en viss gärning som inte negativt påverkar någon annan ska vara lyckliga för att gärningen ska vara laglig?
Förutom så är hora enligt mig ett skällsord på folk som använder ej lagliga betalningsmedel vid sex idag. Undra hur många kvinnor som har legat med någon av anledningar mer än att själva de vill det, t.ex. att de tror att detta stärker deras vänskap. (där detta kan ses som köpt vänskap)
Vi har även kvinnor som ligger med män för att de vill få betalt i form av ett barn, alltså jag pratar om när båda partnerna är medvetna om detta och försöker få barn. Då kan kvinnor ställa upp mer och på andra tidpunkter än vad deras sexlust säger, just för betalningens skull. (graviditet)
Likaså finns det säkerligen gott om förhållanden där kvinnan vill köpa något något som mannen tycker är onödigt och för dyrt, då kan kvinnan kanske övertyga mannen med just sex, så att han ändrar sig. (hon behöver inte säga det rakt ut)

Exemplet ovanför skiljer sig dock rejält från en heltids prostituerad, men min poäng var dock att det idag både är vanligt att folk gör sex emot någon betalning och detta är helt lagligt. Såvida betalningsmedlet är socialt accepterat; -Köpa vänskap emot sex, sex emot ens vilja men betalt i form av barn är också lagligt..
Det blir helknäppt att staten ska förbjuda en gärning beroende på vad motivet bakom den är, men tillräckligt mycket indoktrinering ihop fascism med våldsmonopol så kan man bygga mångas utopi.

Om man ska förbjuda en handling ska man främst se hur den negativt drabbar en tredje oskyldig part, t.ex. att vi har hastighetsbegränsningar på vägar är främst för att skydda andra. Säkerhetsbälte är dock mycket översitteri, där man dock även kan argumentera emot extra kostnader för samhället vid olycka.
Men tar vi sexköp, där båda personerna vill ha sex med varandra men där den ena dessutom vill ha lite betalt, så är det svårt att hitta något offer.
Att förbjuda sexköp handlar liksom inte enbart att motarbeta de som dagligen prostituerar sig och ofta köper droger för pengarna utan även vanligt folk. T.ex. en tjej som har spanat in en ny kille och en ny Iphone har kommit, då kan hon slå två flugor i en smäll och förutom sex även få en delbetalning till Iphonen, där det inte finns någon som negativt blir drabbad av gärningen. (sedan visst kan tjejer ångra sig vid alla sexuella gärningar)

Lagen påverkar mer än enbart torskarna. Prata om lilla fond jämtemot stora, så finns det säkerligen gott om kvinnor idag som skulle vilja utöka sin betalning vid sex mer än vad det är idag. (köper vänskap)

Säg vad som inte stämmer med detta? Frihet betyder att man får göra vad man vill, pratar man om allas frihet, måste man slänga in en begränsning att ens handlingar inte negativt får drabba någon annan. Den andra kan vilja bli "negativt drabbad", men om denna vill detta så har det ändrats till "positiv drabbad".

Lite över 2700 tecken fördelat över lite mer än 470 ord. Inte illa. Men inte ett enda om prostitutionens... -antar jag- högst eventuella negativa bieffekter. Någon behöver en realitycheck.

/K

Permalänk
Skrivet av laurinkalle:

Lite över 2700 tecken fördelat över lite mer än 470 ord. Inte illa. Men inte ett enda om prostitutionens... -antar jag- högst eventuella negativa bieffekter. Någon behöver en realitycheck.

/K

Hur många positiva effekter har du skrivit om att låta folk få utöva sin sexualitet precis som de vill, inkl betala för att få ligga med någon?

Det finns många negativa sidor med all sexualitet där folk gör saker emot deras vilja, jag själv är asexuell och ser lite ner på folk som inte kan kontrollera sin sexualitet. Typ hela befolkningen, där många av dem inte kan tänka rationellt innan de beslutar om saker som om att ha sex med en viss person är bra eller ej. Men bara för att jag inte har något behov att göra en viss sak, så är jag ändå emot förtryck att hindra andra utöva det.
Angående inte ett enda ord negativa bieffekter, så nämnde jag i tråden som du citerade att många idag säljer sex för att få pengar till droger.
Men argumentet att man ska förbjuda en "viss affärsverksamhet" för att denna tillbringar pengar som kan användas till något totalt helt annat, som inte har ett skit med den aktuella saken att göra, är inte att lite missbruka sin makt.

Det jag förespråkar är frihet, liberalism. Sedan om någon utövar förtryck (hot, våld), ja då ska man förbjuda detta förtryck.
Huruvida en persons arbete är gruvarbetare eller porrskådis (som är lagligt idag inkl att betala dessa) är irrelevant, så fort tvång kommer in så ska tvånget motarbetas. Det finns gott om folk idag som tvingas att ställa upp på porrfilmer emot deras vilja (främst i andra länder), där vi ska motarbeta om det sker genom tvång. Men att förbjuda folk spela in sex är det väl inte många här som vill?
Men det finns även gott om personer som vill sprida sina nakenbilder över hela internet, ibland helt gratis och ibland genom någon liten summa. Det är deras eget val, men så fort tvång kommer in så är det något som vi bör motarbeta. (även om detta ibland är svårt)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Angående inte ett enda ord negativa bieffekter, så nämnde jag i tråden som du citerade att många idag säljer sex för att få pengar till droger.

Förlåt. Ca 17% av det du skrev handlade om (eventuella) negativa effekter av sexhandeln.

/K

Permalänk
Medlem

En otroligt viktig del i att legalisera prostitution är också att man tar bort en inkomst till den organiserade brottsligheten.
Är det lagligt med prostitution (eller droger) så försvinner den makten som den organiserade brottsligheten har inom den marknaden. Det är otroligt mycket pengar som går in i illegal prostitution, som vi skulle kunna vända till legal prostitution, taxera och tjäna pengar på det. Inte bara staten men även de prostituerade själva.

Som jag visade i en länk innan med en intervju med en tysk prostituerad så drar hon in ungefär 800-900 EURO varje natt, hur många av er tjänar så mycket per arbetsdag?
Det är en otroligt lukrativ marknad som just nu ligger i brottslighetens armar och det är därför de är så farlig och olycklig som den är idag, precis som det blev när de försökte förbjuda alkohol i USA, eller som det är med Marijuana förbudet idag.

Det finns bara positiva effekter av att legalisera prostitution, huruvida personerna som prostituerar sig mår i efterhand är dock ett enskilt problem. Precis som att en porrskådis problem i efterhand av en film mår dåligt inte har något med porr industrin att göra. Det viktiga är att få bort så mycket makt ur händerna från organiserad brottslighet.

Permalänk
Skrivet av Snuffsis:

En otroligt viktig del i att legalisera prostitution är också att man tar bort en inkomst till den organiserade brottsligheten.
Är det lagligt med prostitution (eller droger) så försvinner den makten som den organiserade brottsligheten har inom den marknaden. Det är otroligt mycket pengar som går in i illegal prostitution, som vi skulle kunna vända till legal prostitution, taxera och tjäna pengar på det. Inte bara staten men även de prostituerade själva.

Som jag visade i en länk innan med en intervju med en tysk prostituerad så drar hon in ungefär 800-900 EURO varje natt, hur många av er tjänar så mycket per arbetsdag?
Det är en otroligt lukrativ marknad som just nu ligger i brottslighetens armar och det är därför de är så farlig och olycklig som den är idag, precis som det blev när de försökte förbjuda alkohol i USA, eller som det är med Marijuana förbudet idag.

Det finns bara positiva effekter av att legalisera prostitution, huruvida personerna som prostituerar sig mår i efterhand är dock ett enskilt problem. Precis som att en porrskådis problem i efterhand av en film mår dåligt inte har något med porr industrin att göra. Det viktiga är att få bort så mycket makt ur händerna från organiserad brottslighet.

JA! Då kan ju torsken ta fram den där polis-latex-dräkten och nästan vara polis när han i all sin hjälpsamhet stödjer den globala kampen mot organiserad brottslighet och ondska, genom att ligga!1! Det är så vackert att jag får en tår i ögat! Torsken är en (uppenbart potentiell men tack vare fascistiska lagar) förtryckt hjälte! Varför har ingen kommit på det här förut?

/K

Permalänk
Medlem

Jag ser att du är en riktigt mogen debattör, tar till skällsord och så vidare. Hatten av till dig min herre.

Har fortfarande inte sett några vettiga argument ifrån din sida för varför prostitution ska fortsättas vara illegalt och styras av den organiserade brottsligheten där ingen tjänar på det, eller styras statligt där alla tjänar på det.

Permalänk
Skrivet av Snuffsis:

Jag ser att du är en riktigt mogen debattör, tar till skällsord och så vidare. Hatten av till dig min herre.

Har fortfarande inte sett några vettiga argument ifrån din sida för varför prostitution ska fortsättas vara illegalt och styras av den organiserade brottsligheten där ingen tjänar på det, eller styras statligt där alla tjänar på det.

Prostitution är inte illegalt i Sverige. Och vi ska legalisera torskarna för att hindra organiserad brottslighet?

Du har inga, inga, inga argument. Du måste hitta på en verklighet där ingen far illa, och om de (mot förmodan) gör det, så är det antingen den organiserade brottslighetens fel, eller så är det ett enskilt problem, för att kunna föra din "tes". Varför du vill ersätta verkligheten med detta vet jag allvarligt talat inte. Så jag backar fan inte en milimeter.

/K

personangrepp borttaget
Permalänk
Medlem
Skrivet av laurinkalle:

Prostitution är inte illegalt i Sverige. Och vi ska legalisera torskarna för att hindra organiserad brottslighet?

Du har inga, inga, inga argument. Du måste hitta på en verklighet där ingen far illa, och om de (mot förmodan) gör det, så är det antingen den organiserade brottslighetens fel, eller så är det ett enskilt problem, för att kunna föra din "tes". Varför du vill ersätta verkligheten med detta vet jag allvarligt talat inte. Så jag backar fan inte en milimeter.

/K

Dina argument duggar inte direkt tätt heller, om man inte kallar personliga påhopp för argument that is.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850