Muskampen 2025: Segraren korad!

Intel "Media/lite spel dator" ca 10k

Permalänk
Medlem

Intel "Media/lite spel dator" ca 10k

Hej på er...

burken jag har här hemma har havererat och eftersom den har några år på nacken så i stället för att laga den så är det väl lika bra att göra nått drastiskt och köpa en ny.

Kommer att använda den mest att titta på film men även nått spel kommer väl att rulla på den och då till 95% wow tills D3 kommer att komma.

Chassit jag har sen gammalt är den här och jag är inte nöjd alls, men det fungerar. Stilen jag vill ha är svart och stilren utan en massa lampor som blinkar, gillar stilen som antec p180 har.

Kommer inte att klocka nått alls.

Så nu tänkte jag höra med er om ni har några förslag på saker att bygga med, och är väl runt 10k jag har tänkt lägga ut på det.

Permalänk
Medlem

Ingen som har lust att hjälpa mig att knåpa ihop nått??

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodryn:

Hej på er...

burken jag har här hemma har havererat och eftersom den har några år på nacken så i stället för att laga den så är det väl lika bra att göra nått drastiskt och köpa en ny.

Kommer att använda den mest att titta på film men även nått spel kommer väl att rulla på den och då till 95% wow tills D3 kommer att komma.

Chassit jag har sen gammalt är den här och jag är inte nöjd alls, men det fungerar. Stilen jag vill ha är svart och stilren utan en massa lampor som blinkar, gillar stilen som antec p180 har.

Kommer inte att klocka nått alls.

Så nu tänkte jag höra med er om ni har några förslag på saker att bygga med, och är väl runt 10k jag har tänkt lägga ut på det.

Detta kanske är något? Valde ett moderkort som klarar SLI, om du får för dig att trycka in ett till grafikkort vid senare tillfällen. Samt ett nätagg på 750W (same reason).

Dedär är utan montering, dvs att du bygger den själv.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

glöm inte fraktfritt från sweclockers :3

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Här är ett förslag på komponenter med en snabb SSD och 2x2GB ram minne (Asrock har testat och godkänt ram minnet för moderkortet P67 Extreme 4 REV B3) och ett Antec P183 V3 chassi för 10207kr http://www.inet.se/kundvagn/visa/350965/2011-04-06

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Förutom priset på janee's och Tedwallpro förslag på grafik kort,,gissar på att dom inte är likvärdiga?

Permalänk
Medlem

GTX570>ATI HD6850

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2