Bli bättre på FPS spel!

Permalänk

Bli bättre på FPS spel!

Hej alla på Sweclockers!

Jo det är så att jag har börjat spela FPS spel efter en 6års bakgrund inom MMORPG spel.
Jag har under senaste tiden spelat mycket Call of Duty: Black Ops och är legit prestige 15 (runt 10dagar played) men nu har jag lagt CoD serien bakom mig och börjat med BFBC2!

Vad är mitt problem?

Jag är inte så bra... Jag brukar få negativ K/D på BFBC2 och i Call of Duty brukade jag väll få OK K/D fast ingenting jämnfört med andra prestige 15s. Så jag har en fråga till er. Vad ska jag träna på för att bli bättre? Jag blir alltid ägd så fort jag är påväg till objektivet på BFBC2 även fast jag försöker hålla mig till utsidan av mappen. Jag har inte så värst bra reflexer eftersom det inte krävdes värsta reflexrna för WoW. Har ni något tips för att få bättre reflexter?

Spela spela spela!
Jo jag vet och det är det jag håller på med Min totala playtime runt alla FPS spel är runt 500timmar skulle jag säga och jag spelar dagligen. Fast jag verkar inte bli mycket bättre. Finns det någon bra person på youtube som gör informativa commentaries som ni skulle rekommendera?

Tack för mig och jag hoppas ni kan hjälpa mig! (Jag är noob jag vet så please don't flame me )

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Visa signatur

[CPU]Intel i7 950 @ Stock[RAM]Corsair XMS3 DDR3 (6GB) [Chassi]Coolermaster HaF X[PSU]Corsair AX750[Grafikkort]Asus EN480GTX[Moderkort]Asus P6X58D-e

Permalänk
Medlem

Först och främst heter det reflexer. Det mest konkret är att se till att vara alert när du spelar, detta kan du göra genom att se till att inte äta när du spelar eller före, det blir man seg av. Men du har bra reflexer, det är koordinationen som fattas, så träna reflexer behöver du absolut inte hålla på med.

Är du säkert på att det endast är 500h? Det är väldigt lite och kan förklara varför du är så dålig. Du kanske blir dubbelt så bra om du nöter in 200 till, 500 är såpass lite. Kan ju tyckas att du ska ha lite från 6 år MMO men tydligen inte.

Jag hade säkert 5000h timmar av CS redan på högstadiet, 500h är verkligen ingenting.

Om du vill bli bättre ska du tänka på hur du tränar, vad du gör, vad du gör fel. Titta på folk som är bättre än dig; försök göra likadant. Tänk, tänk, tänk; utan att tappa glädjen för spelet. Gör du det är det byebye med framgångarna.

Försök också att spela med människor som är bättre än dig, men även folk som är på samma nivå så ni kan bli bättre och njuta av spelet tillsammans.

Några länkar har jag inte.

Permalänk
Medlem

För att bli bättre på BC2 rekommenderar jag att du lirar med någon du vet är rätt bra, över Skype.
Kan nog hjälpa en hel del!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Du kan börja med att kolla denna video http://www.youtube.com/watch?v=0p4fkH9qC4M superbra tips för nybörjare på BC2.

Får du verkligen negativ score? Som i -100 t.ex. Då bör du verkligen sluta skjuta teammates och göra suicides. Suicide -10 har jag för mig, friendly fire damage -25, team kill -100. EDIT: Om du menar dålig K/D, t.ex. 1/20 så är det egentligen inget att bry sig om, ingen kommer skrika noob åt dig jag lovar. Dock blir man ju lite stolt om man har fin K/D men ändå.

Testa spela på BfG (Battlefield Gotland) måste skrivas med versaler i början på varje ord annars hittar du inte. Dock är denna server hardcore men det bör man komma in i snabbt. Annars försöker du hitta en server med låg recon limit. Det blir seriöst usch när alla i de olika lagen kör recon. -.-

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Medlem

Ett tips kan ju vara att testa quake live då det är gratis och kanske bästa FPS spelet IMO, där får du lära dig en hel del om att hålla reda på vart andra är, utnyttja banan och skjuta bra etc etc...
Sen så rekommenderar jag verkligen på att kolla hur de bättre löser situationer. Vet ej om det sänds nå cupmatcher i BFBC:2 men det ska man kolla på i alla fall om man kan.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

500 är såpass lite. Kan ju tyckas att du ska ha lite från 6 år MMO men tydligen inte.

Jag har spelat FPS spel i runt 500 timmar total. MMORPG skulle jag väl säga runt 7000 timmar eller mer.

Ursäkta felstavningarna har fixat dem nu. Lite trött bara

Skrivet av Calle Canin:

Du kan börja med att kolla denna video http://www.youtube.com/watch?v=0p4fkH9qC4M superbra tips för nybörjare på BC2.

Får du verkligen negativ score? Som i -100 t.ex. Då bör du verkligen sluta skjuta teammates och göra suicides. Suicide -10 har jag för mig, friendly fire damage -25, team kill -100. EDIT: Om du menar dålig K/D, t.ex. 1/20 så är det egentligen inget att bry sig om, ingen kommer skrika noob åt dig jag lovar. Dock blir man ju lite stolt om man har fin K/D men ändå.

Ja precis! Menade K/D Aldrig att jag tar suicide eller dödar egna teammates!

Visa signatur

[CPU]Intel i7 950 @ Stock[RAM]Corsair XMS3 DDR3 (6GB) [Chassi]Coolermaster HaF X[PSU]Corsair AX750[Grafikkort]Asus EN480GTX[Moderkort]Asus P6X58D-e

Permalänk
Medlem

Känner igen mig delvis. Spelar mycket BC2 och det går antingen otroligt bra eller rent åt h-vete. En match 30-3, nästa får jag en KD på 0.66

Vet inte om det beror på situationerna som ges eller om jag helt enkelt blir "värdelös" då och då

Permalänk
Skrivet av ScopeXify:

Ja precis! Menade K/D Aldrig att jag tar suicide eller dödar egna teammates!

Hm, jag kan tyvärr inte ge många tips där, visst är det dåligt att gå runt och dö helatiden. Men tyvärr går det inte att göra något åt, recons som inte vet hur man ska köra Recon och bara står och campar med sniper, då lär du dö så fort du sticker fram huvet. Jag själv har ingen bra K/D, Har ungefär dubbelt så många Deaths som Kills, men jag försöker att inte bry mig och ha kul istället. Kör mest Medic så det kan vara därför också. ^^

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Medlem

mangemongen hade några valid points med att inte äta precis innan du spelar om du verkligen vill prestera, men det ska inte spela någon större roll om du inte är på professionell nivå eller spela CW:s ;]

För att bara nöta public games, så skulle jag säga att du ska alltid vara uppmärksam på vart fienderna kan komma ifrån och vara beredd på att dem redan står där när du går bakom en kant (dvs att du går inte förbi en kant utan att ADS), då kan du få ut mycket frags på att bara vara beredd på dem.. Håll uppsikt på minimappen, speciellt i BO och BC2 där du ser vart dem kommer/sitter ifall dem avfyrar några skott..

500 timmar borde räcka gott och väl för att ha +KD overall på dina stats, men inte mer, det finns trots allt mycket folk som lirat mer än dig, det gör det alltid :]

Permalänk
Medlem

NEEEJ!! KOLLA FÖR GUDS SKULL INTE PÅ K/D RATIO OM DU SPELAR BFBC2!!!1
Då kommer du bara sluta upp som en av dom där som ligger på ett berg hela matchen och skjuter och inte tillför något annat än kills!

K/D är bara en del av det spelet och folk som inte har förstått att det inte går ut på att samla kills gör inte annat än förstör spelet och borde hålla sig till ett FPS som går ut på att samla frags istället.
Finns inge värre än att hamna på ett lag som Attackers och ens mates ligger på någon kulle och samlar kills med sniper bössan så man förlorar för att man ej tar sig någonstans.. GRYMT frustrerande.

Du är långt ifrån en bra spelare bara för att du har bra K/D då spelet mest handlar om sammarbete, taktiker och strategier.

Permalänk

Bästa är att lär dig prickskytte och spela fegt som bara fan, och använd dig av riktiga taktiker, tänk dig för innan du handlar.

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer du aldrig bli riktigt bra, krävs att du har spelat en del fps spel i tidig ålder för att bygga upp reflexerna, vanan etc. I BF2 är dock reflexer inte den viktigaste faktorn för att lyckas, utan det är mer att känna till banorna, var dina lagkamrater befinner sig respektive fienderna, dvs vara fokuserad o veta var du ska rikta fokus.
Men in princip brukar det vara att om du är rätt så duktig i CS så kommer du lyckas bra i alla andra fps spel. Vill du förbättra ditt sikte, snabbhet och reflexer ska du inte spela BF2, utan cs 1.6, quake live osv. (skulle rekommendera cs för det är slöare temp än i Quake live).

Permalänk
Medlem

Testa flera FPS, COD kanske inte passar din spelstil så bra.
Annars är det spela, spela och spela som gäller.
(Bra hörlurar, experimentera med inställningar, både i spelet och i win underlättar lite också)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Tyvärr kommer du aldrig bli riktigt bra, krävs att du har spelat en del fps spel i tidig ålder för att bygga upp reflexerna, vanan etc.

Nu blev jag ledsen. Är 15 år för sent?

Förövrigt vill jag tacka alla för era fantastiska tips!

Visa signatur

[CPU]Intel i7 950 @ Stock[RAM]Corsair XMS3 DDR3 (6GB) [Chassi]Coolermaster HaF X[PSU]Corsair AX750[Grafikkort]Asus EN480GTX[Moderkort]Asus P6X58D-e

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScopeXify:

Nu blev jag ledsen. Är 15 år för sent?

Förövrigt vill jag tacka alla för era fantastiska tips!

Nej det är det inte!
Men som de övriga sagt, spela massor med kompisar som du vet är ungefär lika bra som dig!
Är totalt värdelöst att spela med folk som är sämre eller bättre än dig själv, ger inte lika mycket då de flesta FPS-spel ändå är teamplay som gäller och det är minst lika viktigt som att kunna reagera snabbt eller sikta bra!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Lär dig av dina misstag har själv BFBC2. Fortsätter du spela och inte kolla på youtube så borde du bli bättre. Reflexer har nästan ingen betydelse när det gäller spel. Ett litet tips skjut aldrig mot bena gjorde det hela tiden så dog jag hela tiden. Nu så skjuter jag mot överkroppen.

Permalänk
Medlem

Mitt tips;
Spela aldrig FPS när du är trött eller sliten.
Det du behöver är reflexer och ett "vad händer om jag gör såhär"- tänk.

Lirar du BBC2 så spela i Squad och ta rygg på ngn över 40 i rank. Tänk på att "dutt" skjuta, inte spraya.
Att du måste ha börjat i tidig ålder tror jag är överskattat. Spela för att du tycker det är kul, och skit i KD.

Dra ihop ett LAN med folk som lirar FPS.
Sitt bredvid någon som kan visa dig lite.

Lek runt på KZ banor i spelet Counterstrike.
Nöt "AIM" banor på Counterstrike.

Det är väl mina tips.
Och för guds skull, sitt inte i ett hörn på kartan och skjut folk som springer förbi genom att spraya som en testosteron laddad punkare med sprayburk. Det förlorar du i både stats och status på servrar.
GLHF.

edit: sikta alltid mot bröstet i vilket spel du än spelar. Och be cool.

Permalänk

Ett råd är att spela lite Quake eller ut2004 för att träna reflexerna

Visa signatur

Arch Linux + Mate + Herbstluftwm = <3

Permalänk
Medlem

De mest konkreta tipsen som funkat för mig:

  1. Spring inte så mycket, speciellt inte runt hörn

  2. Ladda inte om direkt om du skjutit av 10-15 skott, brukar alltid vara någon jäkel som dyker upp under tiden och dödar en

  3. Om du kan se fienden, kan de se dig

  4. Som tidigare sagts i tråden; strunta i att gå efter K/D-ratio - det blir bara en hetsjakt

  5. Välj dina vapen efter den bana som spelas, när du i ett senare skede får hagelgevär kommer du finna dem oumbärliga på banor med många hus

  6. Som du själv sa; SPELA SPELA SPELA

Man kan göra sig mindre beroende på reflexer om man kör med rätt taktik, och när du har fler vapen att välja mellan kommer du hitta de kombinationer av vapen och tillbehör/prylar som kommer funka absolut bäst för dig.

Kör hårt!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Bäste är väl att lära dig banorna utantill, vart alla äckliga snipers gömmer sig tex.
Om jag blir skjuten på ett speciellt ställe från ett speciellt håll så vet jag oftast vart han är, när jag spawnar så lobbar jag en granat där bara,,en noob mindre

Har tagit 5 st med en granat vid ett tillfälle

Poängen är att kan du banorna till 100% har du en sjukt stor fördel gentemot de som bara kan dem halvbra

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

har du möjlighet så filma dig själv när du spelar och titta sedan på det kritisk, speciellt innan du dör osv. COD: BO har en underbar funktion och det är att dina matcher spelas in automatiskt och du kan även se från fiendens "synfält". det är lärorikt

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

nar jag spelar bfbc2 får jag riktigt dåliga poäng och när jag spelar cod så kommer jag nästan alltid 1a eller 3a spelar ganska mycket fps.
kan det bero på internet eller är det så att spelen är väldigt olika?

Visa signatur

P55-GD65 | i7 860@2,80 | DDR3 6GB | GTX 570 | Corsair PowerSupply 850W TX | HDD 1,5tb | Corsair SSD 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Mitt tips;
Spela aldrig FPS när du är trött eller sliten.
Det du behöver är reflexer och ett "vad händer om jag gör såhär"- tänk.

Lirar du BBC2 så spela i Squad och ta rygg på ngn över 40 i rank. Tänk på att "dutt" skjuta, inte spraya.
Att du måste ha börjat i tidig ålder tror jag är överskattat. Spela för att du tycker det är kul, och skit i KD.

Varför just någon som är över rank 40? Högre rank betyder inte att man är bättre.

Skrivet av PlexGear:

Ett litet tips skjut aldrig mot bena gjorde det hela tiden så dog jag hela tiden. Nu så skjuter jag mot överkroppen.

Hehe jaa, det känns väl mer logiskt att skjuta någon i bröstet för att de ska dö?

Skrivet av morgan1995:

nar jag spelar bfbc2 får jag riktigt dåliga poäng och när jag spelar cod så kommer jag nästan alltid 1a eller 3a spelar ganska mycket fps.
kan det bero på internet eller är det så att spelen är väldigt olika?

två helt olika spelstilar

Mitt tips är att man ska försöka lära sig kartorna, vilka ställen passar dig och vart är de vanligaste och mest uppenbara ställen folks sitter på.
Kör med ett vapen du känner dig bekväm i.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Lyssna! Det är inte bara balla ljudeffekter det säger dig vart fienden är och vad dem gör.
Sedan är det väl reflexer och bra aim som gäller i eldstrider. Och att spela fegt
Skjut lite, kuta runt hörnet, fram igen och sätt han i skallen.

Nu handlar dock BF i mitt tycker inte om felst kills, utan att få ens lag att vinna rundan.

Och glöm inte den gyllene regeln: Stå inte still! Annars blir du skjuten

Permalänk
Medlem

Ligger på cirkus +2.5 k/d i Black ops. Mitt bästa råd är att spela mycket. Lära dig vad som passar bäst i olika situationer, på nära/riktigt nära håll spray eller kniv, medel, spray alt "burst" om du har ett vapen med mycket rekyl. Långt håll cirka 2-3 skott i taget, har du träffat lite men han får övertaget så ska du spraya och röra dig i sidled. Skjut aldrig lägre än midjan om möjligt. Detta är också ett skäl till att bursta eller skjuta ett skott i taget då det är bättre eller nästan alltid bättre att vara så pricksäker som möjligt. Om du sprayar mot benen eller armarna(av någon konstig orsak) så är det lätt att skotten kommer emellan benen eller helt enkelt missar då det inte är så mycket att skjuta på. Headshots är riktigt överskattat i spel som blackops då dem flesta faktiskt överlever nätt och jämt ett skott i huvudet. Sikta mot huvudet om du har en dålig sniper för att få så enkla kills som möjligt, eventuellt om du kommer bakom någon och vill slösa lite ammo så brukar 1-2 skott i huvudet räcka. Annars brukar rekylen dra sig uppåt, så om du misslyckas med träffar i bröstet kan turen ofta hjälpa dig att träffa huvudet. Om du blir överraskad på nära håll och ru är mitt i en reload så brukar det vara bra att ha eh, "lägga sig ner"-knappen inom räckhåll då han kanske missar med kniven och du kan ta honom med dina sita fem skott som du hade kvar i magasinet eller pistolen, om du har tur kan du ofta ta honom med kniven själv. Sen ska man helst veta banor så bra som möjligt och i vissa situationer är det MENINGEN att man ska dö, kanske beror det på att man löper rätt in i en granat eller springer in i ett helt lag med motståndare.

Edit: Titta i hörnen, reloada inte om du springer runt ett hörne eller vägg. Vid högt traffikerade vägar eller byggnader passar det bra men en flashbang. Granater blir ofta klumpigt och ger fienden tid att skydda sig samt se vart du kastar ifrån, dvs vart du befinner dig.

Permalänk

Lär dej banorna och strunta i K/D ratio en stund, välj ett vapen och nöt den tills den sitter, jag brukar ta pistol alternativt kniv tills den sitter för då kan man klara sig i närstrid när mainvapnet klickar. Strunta i om folk kallar dej en massa saker, skriv ingenting tillbaka. End of the round - skriv GG.

Välj en server med folk som du ser spelar bra, häng på någon där när du kan banorna någolunda och vet att pistolen / kniven sitter. Plocka upp medic rutinen nu och assissta den du valt som co-spelare. Efter en stund så sitter både medic rutinen , kniv och pistol.

Du är trodligtivs känd nu på en server för att vara teamplayer, inte whina och kan banorna. Finns det möjlighet att lägga minor , ta den som nästa skill. Planta minor och skjut dom bara halvdör av ditt bakhåll. Hitta platser som du kan minera av och sedan hålla själv.. nöt nöt nöt och sedan välj ditt main vapen. Om du sen kommer bli intresserad av att gå med i någon klan så kommer du oftast ha en hög Kill ratio och imponera på dom som ska ta dej in.

Kom ihåg att skapa en Keybinding som du sen kommer ha i ALLA FPS spel.

Om du har möjlighet så spela in alla dina spel så kommer du kunna se vart du gjorde fel och vad du kunde ha gjort bättre.

Permalänk

bry dig inte om K/D, brukar toppa på bfbc2 och jag har dödat kanske 5-10 stycken. Bara försöka göra uppdraget istället för o sjuta folk. Klart du ska skjuta dem när de behövs men annars så äre 100% focus på uppdraget. T.ex om du är medic så är det mediclådor, rewive o t.ex flaggorna som gäller!

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

mitt bästa tipps ioförsig från css är att ha tålamod, kuta inte runt och leta hela tiden
GLHF:)

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Varför just någon som är över rank 40? Högre rank betyder inte att man är bättre.

Hehe jaa, det känns väl mer logiskt att skjuta någon i bröstet för att de ska dö?

två helt olika spelstilar

Mitt tips är att man ska försöka lära sig kartorna, vilka ställen passar dig och vart är de vanligaste och mest uppenbara ställen folks sitter på.
Kör med ett vapen du känner dig bekväm i.

Det betyder att dom har mer speltid än någon med rank 10, 20, eller kanske 35.
Hamnar man i ett trevligt squad kan man få många tips av mer erfarna spelare.
Eller du kanske föreslår att man ska ta rygg på en med rank 7 som revivear mitt i eldstrider?

OT:
Tänk på att lära dig "höra spelet". Ca 60% av min kills gör jag genom att överlista motståndarna genom att lyssna mig till vad dom tänker göra. Reloads, granater och övriga ljud är bra vägledning till nästa kill.
(Speciellt i BBC2 där både vänner och fiender skriker så fort som ser granater, blir träffade av snipers eller försöker markera en fiende.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Det betyder att dom har mer speltid än någon med rank 10, 20, eller kanske 35.
Hamnar man i ett trevligt squad kan man få många tips av mer erfarna spelare.
Eller du kanske föreslår att man ska ta rygg på en med rank 7 som revivear mitt i eldstrider?

OT:
Tänk på att lära dig "höra spelet". Ca 60% av min kills gör jag genom att överlista motståndarna genom att lyssna mig till vad dom tänker göra. Reloads, granater och övriga ljud är bra vägledning till nästa kill.
(Speciellt i BBC2 där både vänner och fiender skriker så fort som ser granater, blir träffade av snipers eller försöker markera en fiende.)

Säg att jag är rank 50, spelat 2000h och sedan skapar en ny gubbe som är rank 1.
är jag då sämre än de som rank 50 gubbar som finns på servern?
Samma fördomar finns på t.ex. playzeek.com där man har ranksystem, detsamma gäller gamla bf2 - men här visste man oftast om vilka som körde med fake-nick.
Sen har du ju blackops - prestige.

Jag säger inte att du har fel. Majoriteten av de som är i låg rank är oftast oerfarna men det finns också en stor grupp som inte är det.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000