Permalänk
Medlem

Får väl passa på att göra lite reklam för min server. namn: chewbacca minecraft server. ip:tottely.no-ip.com

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk
Medlem

Några buggfixar lär vi inte få förns Notch har klarat av Portal 2 ^^

Från Notch twitter:

Citat:

And because I'm not reading twitter or email until I've beaten Portal 2, I won't know about any bugs in it. ;D

Permalänk

Nja, Jens (aka Jeb_) säger att en uppdatering lär komma redan imorgon. De värsta buggarna bör ju fixas i alla fall, som 'detector rails som kraschar spelet om man försöker koppla dem med vanliga spår' exempelvis.

"The recursive loop bug that occurs when placing the detector rail orthogonally to a normal rail was one tricky cookie to solve! Tomorrow =)"
http://twitter.com/jeb_

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller funkar shift+f2 inte längre? Minns att man förrut kunde få enorma bilder med det men nu får jag bara små .png bilder som med en vanlig screenshot.

Permalänk
Medlem

Stegarna verkar ha fixats i senaste uppdateringen. Man kan inte sätta dom med ett tomrum emellan längre och klättra som vanligt.

Permalänk
Skrivet av Pinhead:

Nån mer som börjat leka med booster rails?

Verkar tämligen klena, kommer krävas en jävla massa för att skicka upp mig från min gruva ett par blocks över bedrock till min bostad vid havsnivå. Roligare och coolare än vanliga boosters dock och guld har man ändå ingen annan användning av.

Är ganska kass på redstone prylar men nu borde det vara hyfsat enkelt att kunna fixa så att man sätter sig i vagnen på platt mark och sen startar genom att dra i en spak.

Har inte testat ordentligt själv men en powered rail mellan varje till var tredje block ska kunna skicka dig uppför 1:1-lutning.

Om ett block spärrar vägen intill en powered rail ger den fart åt andra hållet när den får ström.
Alltså Block - Powered rail - vanlig räls. Sätt vagnen på powered rail, tryck button/spak som genererar ström och du ska åka iväg.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Booster tracks är på tok för svaga. Nästan halva min järnväg måste bestå av boosters och med tanke på att de kostar både guld och redstone är det bra mycket bättre att använda den gamla hedliga glitch boostern, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har lekt runt lite med booster rails och gillar dom faktiskt.

Har gjort en lång bana från min stad till ett litet hus ute i vildmarken samt ett mellanstopp (tre stationer totalt). en Halv stack med guld räckte hela vägen. cirka 3 fulla stacks med järn är använt för övrig räls.

Stationerna är gjorda så att här:
""\_..._/"" Där "" och _ Är vanliga räls och \ samt ... är booster rails. Du sätter ner vagnen i en av de sluttande boostersarna (den som lutar åt det håll du ska, när dom är av så håller dom vagnen helt stilla) sätter dig ner i vagnen, trycker på en knapp bredvid och du åker iväg. Boostern i mitten får kraft hela tiden genom en begravd redstone torch, den på motsatt sida får en fördröjd kraftpuls av samma knapp som du tryckt på (för att inte avaktivera innan vagnen hunnit förbi). Ute på banan har jag sedan en booster var 25de räls (banan är helt platt förutom i stationerna) driven av en redstone torch. Fungerar väldigt bra faktiskt, men ska lägga boosters lite tätare när jag hittat med guld för att hålla farten uppe lite bättre, man tappar en hel del i kurvorna. Kan lägga upp en bild om någon vill se hur jag gjort.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Varför funkar inga servrar!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Varför funkar inga servrar!?

kanske för att server programvaran har hunnits uppdatera till 1.5 eller alla plugins.

annars e de nå annat fel

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Ett inslag om Notch. Ca 18.15 in i videon börjar det.
http://svtplay.se/v/2404129/sverige_/del_15_av_40

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Man tackar för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

kanske för att server programvaran har hunnits uppdatera till 1.5 eller alla plugins.

annars e de nå annat fel

Kan ju spela på en egen server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Kan ju spela på en egen server

Då har du senaste serverprogramvaran, men servrarna som du spelar på har inte uppdaterat än.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera en bra server åt mig?

Har spelat Minecraft till och från i ca 5 månader. Har inte provat multiplayer ännu. Om det finns en seriös 18+ server så skulle det vara bra. Fast åldern kanske inte är så viktig så länge ingen förstör och beter sig omoget.

Vill också kunna spela när tid finnes, iomed att jag har barn så kan jag inte spela regelbundet.

Behövs något mer än själva spelet för att spela online? Antar att vissa servrar har vissa tillägg?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av saigon:

Kan någon rekommendera en bra server åt mig?

Har spelat Minecraft till och från i ca 5 månader. Har inte provat multiplayer ännu. Om det finns en seriös 18+ server så skulle det vara bra. Fast åldern kanske inte är så viktig så länge ingen förstör och beter sig omoget.

Vill också kunna spela när tid finnes, iomed att jag har barn så kan jag inte spela regelbundet.

Behövs något mer än själva spelet för att spela online? Antar att vissa servrar har vissa tillägg?

Då bör den här servern passa:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1001750-s...

Det är endast vanilla som krävs (dvs. inga mods). Servern har 18-årsgräns just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Då bör den här servern passa:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1001750-s...

Det är endast vanilla som krävs (dvs. inga mods). Servern har 18-årsgräns just nu.

Tack bra förslag. Vad innebär det att servern kör bukkit? Jag behöver inget annat förutom spelet för att spela där då?

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av saigon:

Tack bra förslag. Vad innebär det att servern kör bukkit? Jag behöver inget annat förutom spelet för att spela där då?

Bukkit är nån adminplugin/mod som övervakar/loggar vad som händer i spelet om jag förstår det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bukkit är nån adminplugin/mod som övervakar/loggar vad som händer i spelet om jag förstår det rätt.

Aha okey.

Går det att låsa sin kista på den servern?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av saigon:

Aha okey.

Går det att låsa sin kista på den servern?

Inte vad jag vet, men servern kör plugins som loggar och övervakar allt, så om du misstänker att något har snotts från din kista kan en admin kolla upp vem det var för att sedan banna denne. Folk vet med andra ord att det inte är värt att sno från någon då "storebror tittar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Då har du senaste serverprogramvaran, men servrarna som du spelar på har inte uppdaterat än.

Segt.

Har bara 1 fråga. Någon som vet varför det laggar något galet när jag spelar?
har en i3 2.6 ghz processor, 4 gb ram, kör på det inbyggda grafikkortet i i3 an (laptop)

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Segt.

Har bara 1 fråga. Någon som vet varför det laggar något galet när jag spelar?
har en i3 2.6 ghz processor, 4 gb ram, kör på det inbyggda grafikkortet i i3 an (laptop)

Minecraft är, trots sin blockiga grafik, relativt krävande. Jag har själv problem på nya jobb-laptopen med inbyggt grafikkort. Testa sänk view distance och ändra grafiken från fancy till fast, det blir bättre iaf.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Spelet i sig är inte krävande då jag kan spela det på min E6550 @ 2.1/3 ghz och relativt kass dator i övrigt..
Däremot kan andra texturer ställa till det, sen beror det en del på grafikkortet ja men har laptopen e i3a lär det ändå vara ett OK Gkort i eller?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är en bugg, eller medvetet gjort så av en viss anledning.
Men när jag ska bygga trappsteg av trä runt nivå 20 över havet, så blir de osynliga... de finns där eftersom
de "markeras" när jag riktar krysset mot dem, jag kan hacka bort dem och gå på dem, men osynliga.
Varför detta?

Har nu även testat med cobblestone, samma sak även där.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Foster D:

Vet inte om det är en bugg, eller medvetet gjort så av en viss anledning.
Men när jag ska bygga trappsteg av trä runt nivå 20 över havet, så blir de osynliga... de finns där eftersom
de "markeras" när jag riktar krysset mot dem, jag kan hacka bort dem och gå på dem, men osynliga.
Varför detta?

Har nu även testat med cobblestone, samma sak även där.

Det har vi märkt själva..

Fick ett litet gapskratt på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det har vi märkt själva..

Fick ett litet gapskratt på det

Det e ju lite trist, skulle bygga en fin stuga med massa trappor uppe bland molnen =P
Notch är väl ganska off nu oxå, så en fix på detta är inte att räkna med?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foster D:

Det e ju lite trist, skulle bygga en fin stuga med massa trappor uppe bland molnen =P
Notch är väl ganska off nu oxå, så en fix på detta är inte att räkna med?

http://notch.tumblr.com/post/4988431144/the-maps varför inte?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Angående svensk minecraft servern.

Vi har Big Brother som övervakar allt som sker så det inte sker griefing och man kan även låsa dörrar och kistor så att ingen kan ta något ifrån en utan tillåtelse

Permalänk
Medlem

Men najs! Hade jag helt missat.

Visa signatur

QC7

Permalänk

Verkar som att Nether kommer till SMP i 1.6. När 1.6 kommer är dock oklart, men det lär dröja.

http://notch.tumblr.com/post/5136312534/fixing-bugs-enabling-...