Intrång i Playstation Network – miljontals användaruppgifter på vift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får jag av ren nyfikenhet, fråga vad dom har tagit bort? Vet att dom har tagit bort kompatibilitets stödet, fanns i för sig bara på 60GB versionen.

Massivs var väl att ta i, men det jag saknar är det du nämner + Other OS, saker som med säkerhet ökade prislappen man köpte sin ps3, därför SLIM nu är billigare bl a. Visst du kunde välja att inte updatera, men då förlorar du möjlighet att använda PSN, vilket du OCKSÅ betalade för, spela upp Blueray/spel som kräver senare firmware, vilket utan gör PS3'an helt värdelös samt spela upp copyright videos via media server.

Så visst fan är Sony ett vidrigt företag. Sen ska vi inte tal om att kredikorten förvara okrypterade/riktigt uselt krypterring på deras servers.. seriöst.

Sen säger dem att det inte är deras fel, jävla tomtar. Aldrig mer Sony.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Skrivet av SanCo:

Massivs var väl att ta i, men det jag saknar är det du nämner + Other OS, saker som med säkerhet ökade prislappen man köpte sin ps3, därför SLIM nu är billigare bl a. Visst du kunde välja att inte updatera, men då förlorar du möjlighet att använda PSN, vilket du OCKSÅ betalade för, spela upp Blueray/spel som kräver senare firmware, vilket utan gör PS3'an helt värdelös samt spela upp copyright videos via media server.

Så visst fan är Sony ett vidrigt företag. Sen ska vi inte tal om att kredikorten förvara okrypterade/riktigt uselt krypterring på deras servers.. seriöst.

Sen säger dem att det inte är deras fel, jävla tomtar. Aldrig mer Sony.

Okej. Vet en polare som hade de gamla köpte slim sen när de kom (dom tog bort toush knapparna dock).

Betala extra för PSN?, menar du när man köper det eller? För den kostar lika mycket (nästan i alla fall). Som en lös Blue-ray till datorn Så dom måste få en rejäl rabatt på dom Såg nu att dom har gått ner i pris.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

samma sak? fan boy?

gillar ps3 bättre än 360 men är ingen fanboy.

Så du menar att om 360 skulle bli hackat så skulle det inte göra nånting eftersom alla har gjort rätt val genom att köpa en 360 som nu vart hackat?

"jag skyller inte på sony... bara otur att dom inte valde xbox ist...:/"

Tycker det låter väldigt fanboy aktigt.

Permalänk
Medlem

Sony had it coming!!

Men kolla detta. Kanske kan ge er ett gött garv...

http://www.youtube.com/watch?v=8AyVh1_vWYQ&list=SL

(dont trust sony
sony is the devil in disguise)
MMoooHHhhahahahaha..Jodå, men annars så.

Visa signatur

scaboo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Folk som hackar sönder sina konsoler skapar otroliga supportkostnader när de försöker lura i säljaren att de inte aaaalls gjorde något sådant och minsann ska ha en ny.

Vidare hände allt detta för att folk hackade sina konsoler, grattis.

"Otroliga" supportkostnader är snarare en otrolig överdrift.
Och hur räknas det som supportkostnader när kunder försöker lura säljaren? Om inte annat erbjuder Sony nästan ingen garantitäckning alls, ens för prickfria kunder, så det är nog inte hemmabryggarna som är styggingar här.

Du tror alltså på allvar att Sony stänger ned hela sin Internettjänst för att några använt fuskade PlayStation-konsoler? Återigen så talar detta mot Sony hellre än mot hackarna, då de senarenämnda kommer medföra en serie åtgärder Sony borde vidtagit för flera år sedan.

Skrivet av burken_swe@yahoo:

Nån som tror att dom går på xbox efter detta? lika stor marknad att ta där.

Självklart är det tråkigt med sånthära. Jag har inget emot hackers dom gör ju nytta men när dom använder sina kunskaper på det här viset så är det absolut inte ok längre.

Microsoft, till skillnad från Sony, kan faktiskt lite i området mjukvara och nätverk. Men för det mesta så håller Microsoft det dom lovat med Xbox Live och dess tjänster, stämmer inte privatpersoner och skickar inte kreditkortsuppgifter på vykort. Således finns det inte samma intresse av att kriga på Microsoft på samma sätt som Sony utifrån ett sådant perspektiv.

Det är tråkigt att kontouppgifter är på vift. Men det är trots allt Sonys ansvar att se till att informationen hålls väl enkrypterad och inte kan läsas av tredjepart. Vilket de inte har haft intresse av att hålla sig till. Så att föra fram dessa brister i ljuset är fördelaktigt för hela industrin. Jag tycker snarare hackarna gör det bra saker med sina förmågor just nu, aktiv förändring är bra.

Permalänk
Medlem

Är det någon som faktiskt blivit av med pengar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Är det någon som faktiskt blivit av med pengar?

Av hela mitt hjärta hoppas jag inte det, playstation communityn har alltid varit trogen och stått vid sonys produkter trots den långa listan skit användarna fått stå ut med.

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd

sagt det förut och jag säger det igen om man äger en konsoll så är man en fånge eftersom allt i den är cloud baserat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Jag har helt slutat köpa/använda Sonys produkter..... Inte på grund av just detta men de behandlar verkligen sina kunder som luft.

Köpte PS3an på release nästan 8papp, dödad av en mandatory patch - Sony vill att jag ska betala notan.
Köpte en HDkamera för 16papp även problem med den, Sony orkar inte riktigt bry sig.

Nej tack Sony. Nej tack!

använder själv en sony gdm fw900 som jag aldrig haft problem med

ursäkta för dubbelpost

Permalänk

Ni som har VISA-kort hos Swedbank borde kunna ta det lugnt, då de numera kräver att man använder "Verified by VISA" vid kortköp
på nätet. Och det lösenordet lär inte ligga lagrat hos SONY. Annars kan man alltid byta lösen för att vara säker.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Inaktiv

Som tur så har jag inte använt mitt kort över PSN. Tycker dock synd om dom som har gjort det och blivit drabbade.

Permalänk

Anonymous? de hotade väl med en attack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Anonymous? de hotade väl med en attack?

Snackades mycket om det för ett par dagar sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Anonymous? de hotade väl med en attack?

Jopp, men dom har gått ut med att det inte var dom. Fast man vet väl aldrig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

microsoft kanske är bättre på skydd än sony menmen gillar ps3 ändå...
funderar på om det blir 360 eller ps3 under/efter sommaren

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Inaktiv

"Better safe than Sony" som de säger i utlandet. VISA-kortet är stängt och byts ut inom kort. Otroligt uselt hanterat hitills och jag får en känsla av att det värsta ännu inte kommit fram.

Permalänk

Vet inte om det här kom som ett brev på posten men det gjorde väl det.
Folk säger att det inte är "anonymous" men det är just vad det är, skriver dom inte sitt namn på siten man hackat så är man per definition "anonymous", dessutom finns inget som heter "anonymous", anonymous är gemene man, du och jag, grannen och hans hund, dvs vem som helst.

Sony blev ju varnade, spelade balla och skulle visa sig på styva linan, och sen blev dom phuckade, oj vad trodde dom egentligen, så går det när man spelar tuff mot hela jorden.

they do not forgive
they do not forget
they are legion

eller hur var det nu????

Grattis sony era kvastskaft, hur mycket $ förlorade ni nu då?? Ni skulle aldrig gett er på massa oskyldiga små hackers. Vill bara gratulera till idiotin. Hoppas det går bra för er i framtiden (troligtvis gör det inte det..) stabil business model ni har på gång där. Jag är asimponerad av hur sony tagit hand om situationen.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Ny hackarattack mot Sony

Citat:

En grupp hackare hävdar att den stulit över en miljon lösenord, mejladresser och andra uppgifter från användare av en Sony-sajt.

Lulz Security säger sig ha hackat servrarna hos SonyPicture.com, uppger gruppen på en webbsida.

De ska ha stulit okrypterade lösenord, namn, adresser och födelseuppgifter från användarna.

I april hackades 77 miljoner Playstation-konton och användaruppgifter tillhörande 24,6 miljoner kunder hos speltjänsten SOE stals.

Källa: TT
Publicerad: 03 juni 2011 kl 00.13

http://vk.se/Article.jsp?article=449441
http://lulzsecurity.com/releases/

Citat:

. /$$ /$$ /$$$$$$
.| $$ | $$ /$$__ $$
.| $$ /$$ /$$| $$ /$$$$$$$$| $$ \__/ /$$$$$$ /$$$$$$$
.| $$ | $$ | $$| $$|____ /$$/| $$$$$$ /$$__ $$ /$$_____/
.| $$ | $$ | $$| $$ /$$$$/ \____ $$| $$$$$$$$| $$
.| $$ | $$ | $$| $$ /$$__/ /$$ \ $$| $$_____/| $$
.| $$$$$$$$| $$$$$$/| $$ /$$$$$$$$| $$$$$$/| $$$$$$$| $$$$$$.$
.|________/ \______/ |__/|________/ \______/ \_______/ \_______/
//Laughing at your security since 2011!

.-- .-""-.
. ) ( )
. ( ) (
. / )
. (_ _) 0_,-.__
. (_ )_ |_.-._/
. ( ) |lulz..\
. (__) |__--_/
. |'' ``\ |
. | [Lulz] \ | /b/
. | \ ,,,---===?A`\ | ,==y'
. ___,,,,,---==""\ |M] \ | ;|\ |>
. _ _ \ ___,|H,,---==""""bno,
. o O (_) (_) \ / _ AWAW/
. / _(+)_ dMM/
. \@_,,,,,,---==" \ \\|// MW/
.--''''" === d/
. // SET SAIL FOR FAIL!
. ,'_________________________
. \ \ \ \ ,/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
. _____ ,' ~~~ .-""-.~~~~~~ .-""-.
. .-""-. ///==--- /`-._ ..-' -.__..-'
. `-.__..-' =====\\\\\\ V/ .---\.
. ~~~~~~~~~~~~, _',--/_.\ .-""-.
. .-""-.___` -- \| -.__..-

Greetings folks. We're LulzSec, and welcome to Sownage. Enclosed you will
find various collections of data stolen from internal Sony networks and websites,
all of which we accessed easily and without the need for outside support or money.

We recently broke into SonyPictures.com and compromised over 1,000,000 users'
personal information, including passwords, email addresses, home addresses,
dates of birth, and all Sony opt-in data associated with their accounts.
Among other things, we also compromised all admin details of Sony Pictures
(including passwords) along with 75,000 "music codes" and 3.5 million "music coupons".

Due to a lack of resource on our part (The Lulz Boat needs additional funding!)
we were unable to fully copy all of this information, however we have samples
for you in our files to prove its authenticity. In theory we could have taken
every last bit of information, but it would have taken several more weeks.

Our goal here is not to come across as master hackers, hence what we're about
to reveal: SonyPictures.com was owned by a very simple SQL injection, one of
the most primitive and common vulnerabilities, as we should all know by now.
From a single injection, we accessed EVERYTHING. Why do you put such faith in
a company that allows itself to become open to these simple attacks?

What's worse is that every bit of data we took wasn't encrypted. Sony stored
over 1,000,000 passwords of its customers in plaintext, which means it's just
a matter of taking it. This is disgraceful and insecure: they were asking for it.

This is an embarrassment to Sony; the SQLi link is provided in our file contents,
and we invite anyone with the balls to check for themselves that what we say
is true. You may even want to plunder those 3.5 million coupons while you can.

Included in our collection are databases from Sony BMG Belgium & Netherlands.
These also contain varied assortments of Sony user and staffer information.

Follow our sexy asses on twitter to hear about our upcoming website. Ciao! ^_^

Citat:

...SonyPictures.com was owned by a very simple SQL injection, one of
the most primitive and common vulnerabilities, as we should all know by now.
From a single injection, we accessed EVERYTHING....What's worse is that every bit of data we took wasn't encrypted. Sony stored over 1,000,000 passwords of its customers in plaintext...

Med tanke på att dom förvarnat Sony om deras "kampanj" så är de bara större fail för Sony.

Citat:

The group known as LulzSec has been promising Sony attacks since this past weekend when it posted to its Twitter account that it is engaged in an operation it calls “Sownage,” shorthand for Sony Ownage. The group stated at the time that it was working on hatching a plan that would be the “beginning of the end” for Sony. It has yet to reveal what it has planned. But yesterday the group said that the attack was already under way, seemingly without Sony’s knowledge.

http://derrenbrown.co.uk/blog/2011/06/sony-faces-long-term-ha...
Så ni som har konto med Sony... Dags å ställa företaget till svars!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av bigmac pro:

they do not forgive
they do not forget
they are legion

Det var ju det där igen...

Sen Lulz Security vilket jävla namn

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk

Jag vet inte om ni vart med på nyheterna den sista tiden men det har hackats som fan verkar det som, CIA, senaten och massa mer. Det är ett jävla hackande helt enkelt.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.