Usama Bin Laden död, vad händer nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ThePostalDude2:

nah själv tror jag inte att han e död.
han pressar säkert usa på pengar med att gå ut med konspirations bevis eller liknande så dom bestämde sig för att spränga en byggnad och säga att dom dödade bin laden.
en polare på jobbet visade mej en bild på honom när han va "skjuten" i huvudet och sen en liknande bild bredvid. såg mäktigt photoshoppat ut.

men men. det är bara en teori

Hahaha vet inte om det här var seriöst men kul var det hur som helst

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shimonu:

Hahaha vet inte om det här var seriöst men kul var det hur som helst

USA´s ordinarie photoshoppare var tyvärr sjuk just denna dagen och hans ställis fick hoppa in. Därav de undermåliga bilderna, jag lovar, det är sant!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

De bilder som visats är flera år gamla photoshoppade bilder. Det är bara att ignorera de.

Anledningen till en begravning till havs är dessutom för att inte ge han en gravplats som möjligen skulle kunna bli en plats av dyrkan för folk som såg upp till honom. Dock har de redan misslyckat med att förhindra att han blir en martyr för det är han utan tvekan.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

USA´s ordinarie photoshoppare var tyvärr sjuk just denna dagen och hans ställis fick hoppa in. Därav de undermåliga bilderna, jag lovar, det är sant!

Sorry för OT, men bästa praktik stället evar... USAs regering.
"Ja hej, idag ska du fejka en bild på Usamas död"...

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Skönt att han är död men någon annan har redan tagit hans plats. Störande med alla konspirationsteorier och svammel som vi kommer översvämmas av de närmsta månaderna.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Var det där det bästa du kunde komma med?

Hade säkert kunna komma på något värre men jag tror inte moderatorerna hade uppskattat det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Skönt att han är död men någon annan har redan tagit hans plats. Störande med alla konspirationsteorier och svammel som vi kommer översvämmas av de närmsta månaderna.

Gå ut och kolla på youtube... Jävla massa psykopater som skriver att det hela vara planerat av amerikanska staten.

Permalänk
Medlem

Skönt att komma hit till ett forum med friska folk som inte har en massa konspirationsteorier! Att bilden är fejk förnekar jag inte men att tro att han inte är död är som att tro att usa gömmer flygande tefat i area 51.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Trevligt att Usama är dödad. Det har han förtjänat. Men krigen fortsätter ändå.

Finns en video som en snubbe snackar i nästan 10 minuter om just Usama Bin Laden och vad han tycker borde göras med terrorister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Skönt att komma hit till ett forum med friska folk som inte har en massa konspirationsteorier! Att bilden är fejk förnekar jag inte men att tro att han inte är död är som att tro att usa gömmer flygande tefat i area 51.

Lite off topic.
Håller helt klart med. Skönt med ett forum som SweC där det faktiskt finns en del intelligenta folk som kan ge bra argument. Skrämmande hur många idioter det är som härjar på youtube, men å andra sidan är Sweclockers lite mindre!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

För att jag har fördomar. Nämns inget om det i reglerna heller, så det är bara att acceptera.
Dock respekterar jag din åsikt men håller inte med.

Har väl inget om fördomar och åsikter att göra? Det är ett syftningsfel du gör när du skriver att "muslimerna kommer bli sura". Muslimer är inte samma sak som fundamentalister eller terrorister, hur mycket åsikter du än må ha. Skriv "terroristerna kommer bli sura" eftersom det verkar vara det du menar. Eller tror du i ditt sinnes fulla bruk att alla muslimer kommer bli sura? De flesta jublar nog av lycka de med...

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Varför skulle de slänga honom i havet och inte visa upp honom som bevis??? Det får mig att tveka på om han verkligen är död.

Om han lever lär han höra av sig ganska snart dock..

Synd att de inte fick honom levande som med Saddam Hussein så att de kunde plåga honom och filma avrättningen så hela världen kunde skratta lite.

Tycker även det är lustigt att George W Bush lagt allt sitt krut på att få tag på honom i 10 år, och sedan lyckas Obama lite halvhjärtat få tag på honom.

Antagligen föder detta ny terrorism, men förhoppningsvis kanske terrorister inser att det är ganska lönlöst att sätta sig emot en hel supermakt...

Verkar även som att USA inser att de inte kan leka gud i hela världen och ta vad de vill ha, hur mycket pengar har de inte lagt på att döda EN person nu?? Tror Kina blir nästa USA faktiskt, det börjar ju lovande i alla fall när de försöker roffa åt sig andras oljekällor och sätta sig emot resten av världen..

Suck, att inga människor någonsin lär sig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

För att jag har fördomar. Nämns inget om det i reglerna heller, så det är bara att acceptera.
Dock respekterar jag din åsikt men håller inte med.

Fan både iraks, pakistans och afghanistans president tycker ju detta är något bra med. Hade de inte tyckt det hade de förmodligen varit tysta..

Tror majoriteten av muslimer tycker Usamas död är bra, även om även jag har lite emot muslimer och tycker de är löjliga, men jag hatar dem knappast..

Permalänk
Medlem

Tvivlar än så länge på hans död. Vill ha mera bevis. Usa kan ju bara säga att dom fick en match på dna testet men hur jäkla fort fick dom inte fram det då? Sen om det skulle visa sig vara "riktigt" hur ska vi veta att dom inte ljuger? hur ska dom framföra bevisningen?

Lite punkter.

*Hans kropp togs med och testades för dna, dumpades sedan i havet. Det måste ju finnas bilder eller videos på det, Amatörvideosar mm.

*Tycker allt gick för fort. Värden han knappt reagera. Sen när man vaknar är han redan "begravd"

*Har en känsla av att nånting är "lurigt" nånting stämmer inte.

Men samtidigt om han skulle leva så borde det ha kommit upp något röstklipp eller en video som han medvärkar i.

Jag vill dock ha mera bevis för jag ska tro på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Varför skulle de slänga honom i havet och inte visa upp honom som bevis??? Det får mig att tveka på om han verkligen är död.

Om han lever lär han höra av sig ganska snart dock...

Det kanske är just det som de hoppas på att han ska göra så att de kan döda honom på riktigt;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Tvivlar än så länge på hans död. Vill ha mera bevis. Usa kan ju bara säga att dom fick en match på dna testet men hur jäkla fort fick dom inte fram det då? Sen om det skulle visa sig vara "riktigt" hur ska vi veta att dom inte ljuger? hur ska dom framföra bevisningen?

Du tror inte detta hade prio ett och därför hamna lite förre i kön av ärende? DNA-bevisning kan tas fram väldigt fort om man bara har resurser till det.

Lite punkter.

*Hans kropp togs med och testades för dna, dumpades sedan i havet. Det måste ju finnas bilder eller videos på det, Amatörvideosar mm.

Läs senaste från DN.se... USA har bilder på liket men de är så blodiga att de tvekar att släppa dem. Vilket kan vara jävligt klokt då det förmodligen bara kommer reta upp fundamentalisterna än mer..

*Tycker allt gick för fort. Värden han knappt reagera. Sen när man vaknar är han redan "begravd"

01:00 lokal tid (Pakistan) attacken börjar, 08:30 lokal tid (Pakistan) Obama håller presskonferens.. alltså sju och en halv timme senare.. Mer detaljer läcker ut senare under förmiddag och eftermiddag. Nyheten om när han dumpades i havet kommer jag inte ihåg när den kom under dagen.. Där är alltså ganska gott om tid när de olika sakerna kan ha inträffat.

Som vad?

Men samtidigt om han skulle leva så borde det ha kommit upp något röstklipp eller en video som han medvärkar i.

Klipp från Osama har blivit mer och mer sällsynt pga USA:s allt hårdare tryck på människan. Huset han bodde i hade varken telefon eller internet för att minska risken att bli avlyssnad.

Läs ovan angående senaste DN nyhet

Permalänk

Till alla som undrar varför han dumpades i havet så kan jag väl komma med lite info efter att suttit och snackat med en muslim angående detta.

För det första så ska en muslim begravas så snart som möjligt enligt deras seder, detta är väldigt viktigt då det var ett påbud ifrån Muhammed tydligen. Sedan sa han att begravningsplatsen en väldigt viktig plats för efterlevande, mycket viktigare än vad den är för oss icke-muslimer.

Så att kasta i Usama i vattnet var helt enkelt den enklaste sättet ur politisk synvinkel. Ifall de inte hade begravt honom snarast hade det blivit rabalder angående detta (och USA behöver helt klart inte dra på sig mera av arabvärldens ilska).

Hade de begravt han på marken hade det inneburit ett stort problem förstås, inte nog med att många anhängare hade tagit platsen som en helig plats, utan landet han var begravd i skulle förstås få påtryckningar om att ingen gravskändning eller dylikt skulle ske. Tror varken Pakistan eller andra närliggande länder vill ha det problemet...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Lite punkter.

Jag tror inte att det finns någon "amatörvideo" då de enda som var är var specialstyrkan som dödade honom. Och att USA:s president säger att de har dödat honom räcker som bevis för mig.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _NsMs_:

Jag tror inte att det finns någon "amatörvideo" då de enda som var är var specialstyrkan som dödade honom. Och att USA:s president säger att de har dödat honom räcker som bevis för mig.

Jag kunde inte låta bli

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Exakt vad jag tänkte på.

"I did not have sexual relations with that woman"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kazen:

Exakt vad jag tänkte på.

"I did not have sexual relations with that woman"

Mjo, med det säger jag inte att jag inte tror terroristen är död, mer att man kanske inte alltid ska Usa´s president på orden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Mjo, med det säger jag inte att jag inte tror terroristen är död, mer att man kanske inte alltid ska Usa´s president på orden.

"i dont belive anything the government tells me" - George Carlin

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag tror egentligen inte på någon bakomliggande konspiration men de måste väl för tusingen inse att de måste lägga fram konkreta bevis, annars tar jag på mig min foliehatt.

Permalänk
Medlem

Bara bra nyheter att denne mördande tok är väck.

Visst, en och annan tvivlare dyker upp naturligtvis men låt dem vara tills att den blodiga videon läcker ut på wikileaks eller något. Tidsfråga IMO.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mor5ives:

Bara bra nyheter att denne mördande tok är väck.

Visst, en och annan tvivlare dyker upp naturligtvis men låt dem vara tills att den blodiga videon läcker ut på wikileaks eller något. Tidsfråga IMO.

Ja, där rök en från ena lägret. Som tecken på god vilja kunde de ta Terry Jones också, hade kännts mer demokratiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bin laden är död = Nu måste USA ta "kriget mot terrorn" till nästa nivå och kämpa mot alla "okända" terrorister. detta kommer i sin tur leda till fortsatt och eskalerad nermontering av demokratin i västvärlden och även ett utökat hot mot de förhoppningsvis kommande demokratierna i mellanöstern. USA kommer alltid hitta någon fjantig och orimlig anledning att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Så länge de vinner på det.

Bin laden är inte död = USA har blivit "lurade" och kriget mot terrorn måste därför trappas upp. Osedda och tidigare okända mörka onda krafter är helt klart i spel för att stora mäktiga USA skall ha blivit duperade så självklart måste de fortsätta montera ner väldens demokratier för att komma till rätta med detta problem. "Frihet" kan bara garanteras genom att alla är "säkra" och USA är givetvis den som ansvarar för detta. Bästa sättet att garantera någons frihet är sådeles att se till att de inte har någon.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Bara för att USA:s president säger något så betyder det inte att det är bevis. Man kanske kan tro på honom, men det är inget bevis överhuvudtaget.

Förmodligen är han död, men när kommer alla bevis?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Bara för att USA:s president säger något så betyder det inte att det är bevis. Man kanske kan tro på honom, men det är inget bevis överhuvudtaget.

Förmodligen är han död, men när kommer alla bevis?

Tänker man så finns det inga bevis för någonting. Har människan varit på månen? Något sånt är det ju svårt att få bevis för men man kan ändå bedöma det väldigt troligt att det faktiskt var så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Bin laden är död = Nu måste USA ta "kriget mot terrorn" till nästa nivå och kämpa mot alla "okända" terrorister. detta kommer i sin tur leda till fortsatt och eskalerad nermontering av demokratin i västvärlden och även ett utökat hot mot de förhoppningsvis kommande demokratierna i mellanöstern. USA kommer alltid hitta någon fjantig och orimlig anledning att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Så länge de vinner på det.

Bin laden är inte död = USA har blivit "lurade" och kriget mot terrorn måste därför trappas upp. Osedda och tidigare okända mörka onda krafter är helt klart i spel för att stora mäktiga USA skall ha blivit duperade så självklart måste de fortsätta montera ner väldens demokratier för att komma till rätta med detta problem. "Frihet" kan bara garanteras genom att alla är "säkra" och USA är givetvis den som ansvarar för detta. Bästa sättet att garantera någons frihet är sådeles att se till att de inte har någon.

Så du tycker inte att 9/11 och att al qaida öppet förklarade krig mot USA är en tillräckligt bra anledning att starta ett "krig mot terrorn"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Tänker man så finns det inga bevis för någonting. Har människan varit på månen? Något sånt är det ju svårt att få bevis för men man kan ändå bedöma det väldigt troligt att det faktiskt var så.

Auktoritetsargument är aldrig bevis, det är ett argumentationsfel. Klart det finns bevis för mycket, hur troligt något är spelar ingen roll när det kommer till faktiska bevis.

Visa signatur