SweClockers.com snart i mobiltelefonen

Permalänk
Medlem

Perfekt

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

trevligt med alternativ!

Permalänk
Avstängd

se för helvete till att man kan köra vidare med den datoranpassade varianten på mobilen bara.

både youtube och facebook har en aplikation för android och även android anpassad sida. angående dessa exempel så talar väl de lite för sig skälva, tex får man upp texten "detta videoklipp är inte tillgängligt för mobilen" ifall man använder applikationen. den mobilanpassade versionen av sidan är inte heller någon höjdare så man får stå ut med att spellistan ligger över kommentarerna..

ni kan alltid förvåna mig genom att göra en version av sidan som faktiskt är BÄTTRE än originalsidan när det gäller mobiltelefoner. nu så är väl det kanske inte överdrivet troligt men man kan aldrig vara helt säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Skulle ni snälla söta rara kunna ändra så att det inte ser ut så här "default" när man går in på er sida:

http://i53.tinypic.com/qrcbgp.png

Utan att det istället blir korrekt in-zoom'at direkt, så här:

http://i54.tinypic.com/255nfhz.png

Det hade varit helt underbart. Tack.

Har inget med sidan att göra, Sidan har en viss horizontal storlek och centrerar sig till vänster därav den vita platsen på höger sida. Detta händer på alla större skärmar med en horizontal upplösning större än vad sidan har.

Är något webbläsare eller i ditt fall iOS utvecklare eller de som gjort programmet du ser sidor med att leka med. Skall vara 0 zoom på varje sida om man skall vara korrekt dock att notera så brukar moderna webbläsare att spara inzoomningen per sida så kanske requesta till Apple och hoppas på att en sådan feature kommer i en patch eller nästa Ipad.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

UNDERBART! Bra jobbat ledningen!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Detta skrapar fram minnen från MiniSwec. Det var dock inte så jättepopulärt att surfa på mobiltelefonerna då. Någon annan som kommer ihåg det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kunde inte sagt det bättre själv

Permalänk
Medlem

Inte bara iPhone I hope ;o
Och nej jag har inte kollat igenom tråden.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Kunde inte sagt det bättre själv

Inte jag heller!
EDIT: Hoppas forumet också hänger med? Det verkar så med tanke på bilden.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

Inte bara iPhone I hope ;o
Och nej jag har inte kollat igenom tråden.

Verkar bli en webbaserad, inte app.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Kanon! Blir ett nöje

Permalänk
Medlem

Äntligen! Hatar att vara inne på swec på iPhonen då det är så jobbigt att styra omkring sidan (eller vad man ska säga)

Gillar verkligen fliken "logga in"!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

En gång i tiden fanns det nått som hette "WAP"..

I miss it..

Btw, tycker det går nog bra på min SGS. Dock så hatar jag ju mobil sidor men >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Kommer forumet stödjas?


"Mobilsajten gör det lättare än någonsin att läsa nyheter och skriva i forumet även för den som befinner sig på resande fot."

Permalänk
Medlem

WIN!

Kommer med all säkerhet användas då jag köper en iPhone.
(Då nu det blir )

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

Mobilversion av hemsidan är helt rätt val istället för appar.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

finally!
Är ett helvete att bläddra igenom forumet med Xperia X8, längtar!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Bara synd att man inte har en sådan telefon då...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Internettrafik kostar multum på min mobil så inget alternativ för mig.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Finally...

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Låter bra det!

Problemet sidan har är att layouten tycks vara fixed i stället för flytande.

Hade man byggt sidan med wcf och använt razor motorn så hade man haft mycket arbete gjort innan man ens påbörjat projektet.

Skrivet av Campaigner:

Internettrafik kostar multum på min mobil så inget alternativ för mig.

Tråkigt för dig men det finns alternativ.. 100-170 kr i månaden och då inklusive samtal, sms etc.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

80% av min tid på sidan sker genom min x10i utan problem. När jag läser i forumet så anpassas texten efter skärmen så den blir högre ist för bred om ni fattar va jag menar... Vore trevligt om dessa tyngre reklam banners kunde ersättas med enklare så att det går fortare att surfa. Annars ett helrätt beslut.

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

Bra att ni kör mobilsida och inte bara en iPhone app. Många har faktiskt Android (inte minst bland SweCare)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

ja detta var ju trevligt.

Jag har undrat ett tag varför swec inte hade någon mobilvänlig variant så jag tänkte göra en android-app för sweclockers i sommar, men det blir det ju inget med nu såklart. Perfa!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kör man Android behöver man ingen specialanpassad sida för mobiler. Surfar swec lite då och då och det är inga som helst problem.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Helt perfekt för mitt nästa mobil köp !

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Men detta är ju ingen app heller. Vanlig hemsida i mobilformat

Åfan, epic fail för mig. Kan det inte komma en app. Skulle vara jäkligt skönt med en, typ som aftonbladet. Bara dom senaste nyheterna. Inga forum eller så, bara rena teknik nyheter.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Hade varit kanon om det funnits en mobilsida när jag fortfarande använde min gamla HTC Magic, men sen man fick 3,7" skärm och högre upplösning känner jag inte samma behov längre, det är väl iofs skönt att slippa scrolla Och det är så klart bra för alla med mindre skärmstorlekar.

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem
Skrivet av xain:

Kör man Android behöver man ingen specialanpassad sida för mobiler. Surfar swec lite då och då och det är inga som helst problem.

Behöver man ju inte för iPhone heller. Personligen kör jag alltid fullversion av webbsidor då mobilsidorna, av naturliga skäl inte brukar innehåller alla information. Om man inte har "fri" datatrafik så kan det säkert vara bra.

Permalänk
Medlem

Tack.

Men undvik gärna detta beteende: