Intel Z68 i Micro ATX från Gigabyte

Permalänk
Melding Plague

Intel Z68 i Micro ATX från Gigabyte

Med bara dagar kvar till den officiella lanseringen av Intel Z68 dyker bilder upp på ett kompakt moderkort från Gigabyte med den nya styrkretsen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Detta kan bli riktigt najs för mediacenter.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Detta kan bli riktigt najs för mediacenter.

näe SB klarar ju inte 24hz vad jag förstått? men jag kan ha fel också

Permalänk
Hjälpsam

Tycker det är mest SSD hybrid onboard lösningen som är intressant med Z68.

Kommer klart överväga den lösningen till portabel mATX (de få gånger man mot förmodan går på lan).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Mycket nice.. Köpsuget ökar helt klart.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Discokungen
Skrivet av aptjack:

näe SB klarar ju inte 24hz vad jag förstått? men jag kan ha fel också

Nope. Fixar i Ivy Bridge dock.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av aptjack:

näe SB klarar ju inte 24hz vad jag förstått? men jag kan ha fel också

Ahh det hade jag glömt bort, kommer ihåg att jag läste om det i någon review när SB kom nu när du nämner det.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

mATX med stöd för sli/cf är varmt välkommet! Stark kandidat om det blir en uppgradering i år.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Dolby home theater har det också.

Permalänk
Medlem

varfför envisas de med X st SATA3 och X st SATA2, ge mig 6+ av samma så att man kan raida.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk

gör en itx-variant så köper jag dirr. avvaktar med mitt datorköp tills det kommer ett 1155 itx-kort som tillåter överklockning.

Visa signatur

Ingen signatur, tack!

Permalänk
Medlem

Kan man anvanda den inbyggda grafikdelen och ett diskret grafikkort samtidigt? Det skulle ju va underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Kan man anvanda den inbyggda grafikdelen och ett diskret grafikkort samtidigt? Det skulle ju va underbart!

Förutsatt att kortet kommer med Virtu så skall det gå.
Även om du har ett nVidia grafikkort och installerar drivrutinerna som kommer i juni så skall det fungera.

/Olle

Permalänk
Skrivet av issue:

varfför envisas de med X st SATA3 och X st SATA2, ge mig 6+ av samma så att man kan raida.

Meh, den inbyggda raiden i moderkort brukar vara so, so. Kan lika gärna köra med mjukvaroraid eller varför inte RaidZ om Solaris eller BSD är i din smak.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av Bilbo Bagger:

gör en itx-variant så köper jag dirr. avvaktar med mitt datorköp tills det kommer ett 1155 itx-kort som tillåter överklockning.

Kolla Zotac notisen 15:34 idag. Borde vara i din smak.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Kolla Zotac notisen 15:34 idag. Borde vara i din smak.

sagt och gjort. ser fram emot nytt datorbygge i juni.

Visa signatur

Ingen signatur, tack!