Bra hörsnäckor? (aånna man har i örat och lyssnar musik i)

Permalänk
Medlem

Bra hörsnäckor? (aånna man har i örat och lyssnar musik i)

Köpt nyligen en mp3-spelare. Och som väntat var dom medföljade hörsnäckorna helt värdelsösa. Så därför hade jag tänkt att köpa ett par nya och bra.
Jag har letat runt på nätet och hittat ett par som verkar bra, sennheiser mx 500. Men jag har inte hittat dem till försäljning någonstannt i sverige.

Är det någon som vet någon sida som släjer dessa, eller som har tips på ett par andra bra lurar och vart dom kan köpas?

Visa signatur

Apple PowerBook 12" | 1.33Ghz | 768MB | 60GB

Permalänk
Medlem

finns ett par snäckor för 1500kr som ska vara MYCKET bra

Visa signatur

XP1800@1695mhz, Greative G3 ti 200, Epox 8kha+, 256mb Crusial DDR 2100,
2x80gig WD se 3dmark 8181p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonic
finns ett par snäckor för 1500kr som ska vara MYCKET bra

Nu hade jag ju tänkt nöjja mig med ett par för sisådär 200-300kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sony har ett par bra för 300 eller om dom kostade 400 som är kon formade som själva konen åker in i öronen och det är enormt bra ljud i dom underbar bas

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
sony har ett par bra för 300 eller om dom kostade 400 som är kon formade som själva konen åker in i öronen och det är enormt bra ljud i dom underbar bas

Okey, ungefär som Koss "plugg" ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

antagligen tror dom kallar det någe cyber namn sen bass på slutet

underbart ljud är det i dom i alla fall i början kittlar det lite i öronen av basen innan man har vant öronen

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
antagligen tror dom kallar det någe cyber namn sen bass på slutet

underbart ljud är det i dom i alla fall i början kittlar det lite i öronen av basen innan man har vant öronen

vart hittar man dom nånstans??
nån sida?
är oxå intresserad av att köpa ett par nya snäckor efter att jag köpt min MuVo

Visa signatur

|
|

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror att det är dessa som nämn i inläggen innan, de är mycket bra för sitt pris. Är inne på mitt andra par nu. De kostar mellan 200-300:- i butik.

http://www.sony.se/view.x?cat=16203&prod=3156&loc=en_SE

Dessa Sony ska också vara bra, men har för mig att de är dyra, har aldrig själv testat dem

http://www.sony.se/view.x?cat=16203&prod=2085&loc=en_SE

Permalänk
Medlem

tror det finns 2 st modeller av den övre varianten
en som kostar 200 eller 300 sen en lite dyrare som kostar 300 eller 400
jag köpte mina på onoff så det är väl bara att kika runt på diverse elkedjor

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Jag vill ändå påstå att Sennheisers MX500 och troligen MX400 öronsnäckor låter klart bättre än övriga fabrikat i samma prisklass, i alla fall om man vill ha bra ljud överlag och inte bara är intresserad av den tyngsta basen som finns att få. Senast jag kollade hade i alla fall Elgiganten MX400 till salu. Annars tar närmsta Sennheiser-återförsäljare upp en order på dom så kommer dom inom ett par dar. Så gjorde jag iaf i en Expert-butik här i stan för ungefär ett år sen och än idag förvånas jag över att mina MX500 kostade 200:- och låter klart bättre än de snäckor/lurar som kan kosta uppemot det dubbla.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Iofs är det inte hörsnäckor, men sonys lurar man hänger på öronen, 'humhum'-800, ihopfällbara och otroligt bra ljud i, klart prisvärda, kostar ca 285 kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Jag vill ändå påstå att Sennheisers MX500 och troligen MX400 öronsnäckor låter klart bättre än övriga fabrikat i samma prisklass, i alla fall om man vill ha bra ljud överlag och inte bara är intresserad av den tyngsta basen som finns att få. Senast jag kollade hade i alla fall Elgiganten MX400 till salu. Annars tar närmsta Sennheiser-återförsäljare upp en order på dom så kommer dom inom ett par dar. Så gjorde jag iaf i en Expert-butik här i stan för ungefär ett år sen och än idag förvånas jag över att mina MX500 kostade 200:- och låter klart bättre än de snäckor/lurar som kan kosta uppemot det dubbla.

Okey, det får nog ta och bli ett par MX500. Tyvär finns det ingen återförsäljare av sennheiser i min stad, iaf inte enligt www.sennheiser.se. Så jag får ta och beställa direkt från sennhwiser.se, kostar 250kr. Men det kan det nog vara värt om dom nu är så bra som dom verkar vara.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

fy fan nu blev man sugen på att köpa ett par lurar..ska endå fixa lurar innan dh...:p

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1lzz0n

Okey, det får nog ta och bli ett par MX500. Tyvär finns det ingen återförsäljare av sennheiser i min stad, iaf inte enligt www.sennheiser.se. Så jag får ta och beställa direkt från sennhwiser.se, kostar 250kr. Men det kan det nog vara värt om dom nu är så bra som dom verkar vara.

Innan var BlueMarx billigast på Senheiser lurar, tror iofs att de gått i konkurs nu.

Ifall ni letar efter Senheiser HD575 rekommenderar jag http://www.referenceaudio.com/ , de kostar endast 1195:- där. Fungerar ypperligt, beställde mina där.

Det står att man ska betala avgift på 50:- om man betalar direkt vid dörren, men icke, betalade 1195:- och då gratis frakt hem till dörren, sådan service gillar jag :).

Permalänk

Är det någon som har testat Koss dyraste modell (av öronsnäckorna) som kan ge en kort recension av den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Dessa Sony ska också vara bra, men har för mig att de är dyra, har aldrig själv testat dem

http://www.sony.se/view.x?cat=16203&prod=2085&loc=en_SE [/B]

Har ett par såna till min nex II mp3-spelare, funkar kanon. 500 bagis kostade dom på expert. Finns ett par sony som kostar 600 också, ska visst vara ännu bättre...enligt försäljaren.

Visa signatur

Friskt kopplat, hälften brunnet

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt ett par sennheiser MX500. Dom blir säkert perfa.

Visa signatur