Permalänk
Medlem

Är detta någonting att köpa?

Det är dags för ny dator och jag bad en kompis som är bättre på datorer än mig att plocka ihop någonting med en budget på runt 6000kr.
Jag är ute efter att kunna spela lite nyare spel. Inte maxa dem utan bara att kunna spela utan lagg.

Så jag tänkte få lite expertis här på sweclockers.
Vad tycker ni? Någonting man kan ändra på?

(Notera att jag redan har HDD , CD/DVD-läsare samt OS)

Antec One Hundred Midi Tower Svart
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=631849#extra

Corsair CX 500W PSU
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=612433#extra

ASUS P8P67 EVO B3, Socket-1155
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626379#extra

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619274#extra

ZOTAC GeForce GTS 450 1GB AMP!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=607549#extra

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 4GB CL9
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618012#extra

Jag tackar så mycket på förhand! / okunnig

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom jag kan nätaggregat kan jag direkt avråda från CX-serien. Extrema budgetagg byggda av billigaste möjliga delar. XFX har mycket bättre varianter för i stort sett samma pengar.

Komplett har inga lika prisvärda som XFX, så ska du handla från Komplett måste du gå upp i pris.

Edit: GTS450 är väl inget direkt roligt spelkort heller.

http://www.sweclockers.com/recension/13657-nvidia-geforce-gtx...
http://www.sweclockers.com/recension/12663-nvidia-geforce-gts...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tack för svar!
Tänker följa ditt råd om nätagg och är också villig att handla från inet istället för Komplett.

Då jag verkligen inte har någon koll själv, skulle du eller möjligen någon annan ha lust att plocka ihop någonting prisvärt från inet?
Det jag är ute efter är att få ut så mycket som möjligt med inriktning speldator, för ca 6000kr. Om det överstiger budgeten lite gör absolut ingenting.

Det skulle uppskattas väldigt mycket för jag behöver all hjälp jag kan få!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HanQ:

Tack för svar!
Tänker följa ditt råd om nätagg och är också villig att handla från inet istället för Komplett.

Då jag verkligen inte har någon koll själv, skulle du eller möjligen någon annan ha lust att plocka ihop någonting prisvärt från inet?
Det jag är ute efter är att få ut så mycket som möjligt med inriktning speldator, för ca 6000kr. Om det överstiger budgeten lite gör absolut ingenting.

Det skulle uppskattas väldigt mycket för jag behöver all hjälp jag kan få!

Ett förslag med möjlighet till cf senare:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/438510/2011-05-13

Visa signatur

asus P8P67 pro|i5 2500K 3,3GHz|corsair 8GB 1600MHz|5870 cf|corsair ax 850W|Define R3

Permalänk
Medlem

Här jag har plockat ihop ett billigt system som ger mkt med kraft för pengarna

https://www.inet.se/kundvagn/visa/438517/speldator

eftersom du är medlem på sweclockers så får du ju även fri frakt på inet.se

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar http://www.inet.se/kundvagn/visa/438518/2011-05-13
Tycker det är rätt så prisvärt faktiskt

Moderkortet är lite mer "budget" men ändå inte dåligt jämnfört med det du länkade i först posten, dock är grafikkortet hästlängder bättre än GTS 450, nätagget är bättre samt chassi (enligt mitt tycke iaf).

Jag tror personligen att du skulle bli nöjd med detta.

F.ö så är det bara ett minne i det du länkade där uppe, bäst o köra 2 eller 4 minnen på socket 1155

L0bbe's paket är inte heller dåligt Dock är GTX560 en del snabbare än GTX 460, men det är ju upp till dig, tror båda uppfyller dina behov.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Jag rekommenderar http://www.inet.se/kundvagn/visa/438518/2011-05-13
Tycker det är rätt så prisvärt faktiskt

Moderkortet är lite mer "budget" men ändå inte dåligt jämnfört med det du länkade i först posten, dock är grafikkortet hästlängder bättre än GTS 450, nätagget är bättre samt chassi (enligt mitt tycke iaf).

Jag tror personligen att du skulle bli nöjd med detta.

F.ö så är det bara ett minne i det du länkade där uppe, bäst o köra 2 eller 4 minnen på socket 1155

L0bbe's paket är inte heller dåligt Dock är GTX560 en del snabbare än GTX 460, men det är ju upp till dig, tror båda uppfyller dina behov.

Okej, mycket bra info!
Jag är helt lost när det gäller komponenter och blir ännu mer osäker när många skriver, men samtidigt är det bra.
Så jag undrar vilket ihopplock du/ni personligen tycker är bäst av de som tipsats här?
Allt passar i min prisklass och jag är otroligt tacksam för all hjälp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

Okej, mycket bra info!
Jag är helt lost när det gäller komponenter och blir ännu mer osäker när många skriver, men samtidigt är det bra.
Så jag undrar vilket ihopplock du/ni personligen tycker är bäst av de som tipsats här?
Allt passar i min prisklass och jag är otroligt tacksam för all hjälp!

Mitt eller L0bbe's är de bästa här, beroende på vad du vill L0bbe's är lite svagare än mitt paket, du får avgöra om det är värt en 500kr skillnad dock. Min låda är lite bättre, nätagget är speccat för 100w mer (men jag tror de är rätt snarlika i prestanda faktiskt) dock är jag helt säker på att mitt grafikkort är snabbare än hans, ska se om jag kan hitta en benchmark som bekräftar med hur mycket, så det hjälper dig avgöra om det är värt 500kr.

Edit: här är en benchmark du kan kolla igenom: http://www.hexus.net/content/item.php?item=28691&page=2

Tänk dock på att båda korten kan man ju klocka lite om man så vill, det skiljer i snitt 4-5fps mellan gtx 460 och gtx 560, inte jättestort men om det är tex skillnaden mellan 35 och 40 fps så är skillnaden faktiskt synlig.

De kom fram till att 560 är i snitt 33% snabbare än ett gtx 460, för mig är det värt 500kr, vilket är en prisökning på dryga 20%.

Ska lägga till att båda paketen borde göra dig nöjd hur som helst, klarar alla spel idag på minst medium med lite anti-aliasing på, i 1920x1080 upplösning.

Tycker att du borde satsa på ett - https://www.inet.se/artikel/1901963/msi-p67a-gd55-rev-b3 istället ifall du har råd dock, då kan du enkelt lägga till ett GTX 460/560 till i framtiden om du känns att det behövs (2st sådana är t.om lite snabbare än mitt GTX 580 och det maxxar allt ).

Det är samma mobo som jag har, skit nöjd med det Får ibland random BSOD's i idle dock, vet ej om det är pg.a mobot men har hört att det är något med strömspar funktionerna som kan ställa till det i idle när man klockar så mkt som jag gjort, men det har aldrig kraschat när jag spelar iaf vilket tyder på att min klock är stabil så dessa problem kommer att åtgärdas via UEFI update hoppas jag.

Är inga som helst problem om man inte klockar däremot.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Mitt eller L0bbe's är de bästa här, beroende på vad du vill L0bbe's är lite svagare än mitt paket, du får avgöra om det är värt en 500kr skillnad dock. Min låda är lite bättre, nätagget är speccat för 100w mer (men jag tror de är rätt snarlika i prestanda faktiskt) dock är jag helt säker på att mitt grafikkort är snabbare än hans, ska se om jag kan hitta en benchmark som bekräftar med hur mycket, så det hjälper dig avgöra om det är värt 500kr.

Edit: här är en benchmark du kan kolla igenom: http://www.hexus.net/content/item.php?item=28691&page=2

Tänk dock på att båda korten kan man ju klocka lite om man så vill, det skiljer i snitt 4-5fps mellan gtx 460 och gtx 560, inte jättestort men om det är tex skillnaden mellan 35 och 40 fps så är skillnaden faktiskt synlig.

De kom fram till att 560 är i snitt 33% snabbare än ett gtx 460, för mig är det värt 500kr, vilket är en prisökning på dryga 20%.

Ska lägga till att båda paketen borde göra dig nöjd hur som helst, klarar alla spel idag på minst medium med lite anti-aliasing på, i 1920x1080 upplösning.

Med den motiveringen hade jag kört på ditt paket :). Är 6870 så mycket sämre då? Är nyfiken

Visa signatur

asus P8P67 pro|i5 2500K 3,3GHz|corsair 8GB 1600MHz|5870 cf|corsair ax 850W|Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av christian.r:

Med den motiveringen hade jag kört på ditt paket :). Är 6870 så mycket sämre då? Är nyfiken

http://www.hwcompare.com/8890/geforce-gtx-560-ti-vs-radeon-hd...

Inte otroligt stor skillnad, runt 10-15% i spel, men jag tycker personligen att Nvidia alltid funkat bättre (för mig) i spel, min bror bytte från ett ATI HD 5970 till GTX 460 SLI och är mycket nöjdare med det också.

Tycker faktiskt man ska gå på det märket man är van vid, som funkar bäst för en själv och för mig har det vart Nvidia, har gett ATI/AMD ett antal chanser men det har slutat illa

Senast köpte jag en dator med ATI HD 4850 och det kortet var nog det värsta jag haft, köpte det för WoW och det skrevs faktiskt en hel del om det i efterhand att det var absolut inte rekommenderat för de spelet, synd att man inte visste det innan

Allt blev frid och fröjd tillslut när jag gick till GTX 460 SOC och sedan till GTX 580

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HanQ:

Tack för svar!
Tänker följa ditt råd om nätagg och är också villig att handla från inet istället för Komplett.(...).

Att handla nätagg från Komplett är som att handla inlagda champinjoner på burk dyrt på ICA när du kan få dem för hälften av priset på Lidel eller motsvarande kedja - men fortfarande samma champinjoner.:)

Sen har Komplett så in i Hel*etes dyr frakt på varje liten sak du beställer.:P Köper du ett agg för 500 eller mer så är det fraktfritt på Inet.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Att handla nätagg från Komplett är som att handla inlagda champinjoner på burk dyrt på ICA när du kan få dem för hälften av priset på Lidel eller motsvarande kedja - men fortfarande samma champinjoner.:)

Sen har Komplett så in i Hel*etes dyr frakt på varje liten sak du beställer.:P Köper du ett agg för 500 eller mer så är det fraktfritt på Inet.:)

Jag håller med om detta, enda gången komplett är prisvärda är när de kör minst 10% rabatt och om du kan hämta upp produkten i hämtbutik (till och med det kostar litegrann, konstigt nog)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shinjed:

Jag håller med om detta, enda gången komplett är prisvärda är när de kör minst 10% rabatt och om du kan hämta upp produkten i hämtbutik (till och med det kostar litegrann, konstigt nog)

Herrejä*lar (rent ut sagt) du menar det kostar en slant att t.o.m. hämta upp varan i en av deras närbutik/hämtbutik?:S Det var mer än vad jag visste.

Vilket innebär att MacEnkronan inte ska gå dit, för då kommer man inte därifrån sedan.:P Vill ju ogärna tvingas byta nick till "MacFängslad".:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Tycker att du borde satsa på ett - https://www.inet.se/artikel/1901963/msi-p67a-gd55-rev-b3 istället ifall du har råd dock, då kan du enkelt lägga till ett GTX 460/560 till i framtiden om du känns att det behövs (2st sådana är t.om lite snabbare än mitt GTX 580 och det maxxar allt ).

Det är samma mobo som jag har, skit nöjd med det Får ibland random BSOD's i idle dock, vet ej om det är pg.a mobot men har hört att det är något med strömspar funktionerna som kan ställa till det i idle när man klockar så mkt som jag gjort, men det har aldrig kraschat när jag spelar iaf vilket tyder på att min klock är stabil så dessa problem kommer att åtgärdas via UEFI update hoppas jag.

Är inga som helst problem om man inte klockar däremot.

Din hjälp och info är över förväntan, tack igen!
Och med den där beskrivningen har du verkligen övertygat mig

Jag är absolut inte ute efter att vara värst, så jag tror att ditt paket kommer fungera hur bra som helst för mig. 500:- kan jag lägga på om skillnaden på prestanda är så pass. Men längre tänker jag inte gå med tanke på min budget. - Jag är nöjd

Om någon annan har någonting att tillägga, then please do.

Förövrigt så tänker jag utan problem vända mig hit igen om jag behöver hjälp med någonting! Grymt bra forum och trevliga användare.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HanQ:

Jag är absolut inte ute efter att vara värst, så jag tror att ditt paket kommer fungera hur bra som helst för mig. 500:- kan jag lägga på om skillnaden på prestanda är så pass. Men längre tänker jag inte gå med tanke på min budget. - Jag är nöjd

Förövrigt så tänker jag utan problem vända mig hit igen om jag behöver hjälp med någonting! Grymt bra forum och trevliga användare.

Jag tycker forumkollegorna är väldigt trevliga (de flesta) faktiskt.:) Det som kan vara lite jobbigt ibland är att:

a) om man har en magkänsla (eller inte alltid kan hänvisa till "kalla fakta" så som statestik, artikel eller liknande) blir man per omgående citerad och ställd mot väggen och många kan fråga "Statestik på det?" eller: "Länk på ditt påstående?" etc.
b) diskussionerna kan bli lite heta ibland (inget fel med det, det SKA vara högt i tak), men en del forumkollegor tappar ibland en del sociala spärrar och börjar svära och gorma på ett otrevligt sätt (för att de inte håller med eller för att de inte "fick rätt") vilket inte är så bra
c) en del klagar på ovidkommande detaljer och gör det till en stor eller personlig fråga.:P

Förutom dessa punkter så känner jag mig verkligen som hemma här!:D:) (Inte överraskande känner jag mig mest hemma på Apple/Mac avdelningen.;) Kollegorna där har oftast en mjukare och softare attityd till livet där som jag upplever det:)).

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

Trevligt att kunna vara till hjälp Roligt att plocka ihop bästa paket för pengen osv, är ju ens hobby på detta forum

Jo dessa paket är inriktade på mittenmannen mellan high end och low end, så dessa är mittenklass paket, just för sådana som vill kunna spela på hyffsade inställningar utan att lägga ner en förmögenhet

Skriv gärna hur du upplever datorn när du har den igång och har prövat lite

Sweclockers är faktiskt riktigt trevligt forum ja, skönt att hjälpa andra och att få hjälp när det behövs också, själv gjort många liknande trådar innan man satte in sig så mkt i det hela, alla börjar ju någonstans och det är bra att få hjälp av användare som inte tänker bara tänker på att sälja grejjor så som de flesta försäljare i butiker är, de snackar som att deras GT 420 är ett monster kort med sitt 2gb dedikerat grafikminne som klarar ungefär lika mkt som min HTC Desire

Skrivet av MacEnkronan:

Jag tycker forumkollegorna är väldigt trevliga (de flesta) faktiskt.:) Det som kan vara lite jobbigt ibland är att:

a) om man har en magkänsla (eller inte alltid kan hänvisa till "kalla fakta" så som statestik, artikel eller liknande) blir man per omgående citerad och ställd mot väggen och många kan fråga "Statestik på det?" eller: "Länk på ditt påstående?" etc.
b) diskussionerna kan bli lite heta ibland (inget fel med det, det SKA vara högt i tak), men en del forumkollegor tappar ibland en del sociala spärrar och börjar svära och gorma på ett otrevligt sätt (för att de inte håller med eller för att de inte "fick rätt") vilket inte är så bra
c) en del klagar på ovidkommande detaljer och gör det till en stor eller personlig fråga.:P

Förutom dessa punkter så känner jag mig verkligen som hemma här!:D:) (Inte överraskande känner jag mig mest hemma på Apple/Mac avdelningen.;) Kollegorna där har oftast en mjukare och softare attityd till livet där som jag upplever det:)).

Hehe jo de där punkterna stämmer rätt så bra Det är bra med debatter så länge man inte går på personliga attacker, vi skulle säkerligen kunna debattera i år och dar om Mac/PC men jag tror vi båda kan för- och nackdelarna rätt så bra redan :D.

Finns ju självklart personer på forumet som inte är lika trevliga som många andra men det är standard överallt i livet, Sweclockers har dock lyckats dra åt sig fler personer med förnuft än de som saknar det

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shinjed:

(...). Hehe jo de där punkterna stämmer rätt så bra Det är bra med debatter så länge man inte går på personliga attacker, vi skulle säkerligen kunna debattera i år och dar om Mac/PC men jag tror vi båda kan för- och nackdelarna rätt så bra redan :D.

Finns ju självklart personer på forumet som inte är lika trevliga som många andra men det är standard överallt i livet, Sweclockers har dock lyckats dra åt sig fler personer med förnuft än de som saknar det

I truly believe the very same thing!:)<3

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Trevligt att kunna vara till hjälp Roligt att plocka ihop bästa paket för pengen osv, är ju ens hobby på detta forum

Jo dessa paket är inriktade på mittenmannen mellan high end och low end, så dessa är mittenklass paket, just för sådana som vill kunna spela på hyffsade inställningar utan att lägga ner en förmögenhet

Skriv gärna hur du upplever datorn när du har den igång och har prövat lite

Yes, det ska jag göra! Ska beställa så fort jag kan.
Ska också bli väldigt kul att bygga själv för första gången. Har läst mycket om det och hittat bra guider. Har även varit med lite förut när min bror har byggt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

Yes, det ska jag göra! Ska beställa så fort jag kan.
Ska också bli väldigt kul att bygga själv för första gången. Har läst mycket om det och hittat bra guider. Har även varit med lite förut när min bror har byggt.

Låter lovande Det är faktiskt inte alls så svårt som man tror, man ska bara visa lite respekt för grejjorna och inte peta överallt så klarar sig det bra, se till att ta tag i något jordat (t.ex element) lite då och då så är det inga problem alls, har aldrig någonsin gjort söndern något (om det inte vart medvetet) när det gäller datordelar, det är faktiskt svårt att göra sönder dom när man bara ska montera in det, krävs något extraordinärt misstag för att förstöra en del totalt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter lovande Det är faktiskt inte alls så svårt som man tror, man ska bara visa lite respekt för grejjorna och inte peta överallt så klarar sig det bra, se till att ta tag i något jordat (t.ex element) lite då och då så är det inga problem alls, har aldrig någonsin gjort söndern något (om det inte vart medvetet) när det gäller datordelar, det är faktiskt svårt att göra sönder dom när man bara ska montera in det, krävs något extraordinärt misstag för att förstöra en del totalt.

Nej jag tycker inte att det verkar allt för svårt
Jorda av och sådant har jag rätt bra koll på Men tack för tipset!

Jag kommer tillbaka med update när jag väl kommit igång och förhoppningsvis fått igång burken!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

Nej jag tycker inte att det verkar allt för svårt
Jorda av och sådant har jag rätt bra koll på Men tack för tipset!

Jag kommer tillbaka med update när jag väl kommit igång och förhoppningsvis fått igång burken!

Ok gött, ser fram emot det

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shinjed:

Ok gött, ser fram emot det

Jag med!:D

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Herrejä*lar (rent ut sagt) du menar det kostar en slant att t.o.m. hämta upp varan i en av deras närbutik/hämtbutik?:S Det var mer än vad jag visste.

Vilket innebär att MacEnkronan inte ska gå dit, för då kommer man inte därifrån sedan.:P Vill ju ogärna tvingas byta nick till "MacFängslad".:D

Det är inte ett dugg märkligare än att du betalar mer för varorna i inets butik än på webben.
Så nu kan du skita i inet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

vill man vara på säkra sidan kan man lägga till http://www.inet.se/artikel/6901005/esd-armband-for-montering-... bra försäkring mot esd skador. även om chansen är liten att något går sönder

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

vill man vara på säkra sidan kan man lägga till http://www.inet.se/artikel/6901005/esd-armband-for-montering-... bra försäkring mot esd skador. även om chansen är liten att något går sönder

Jo, jag har lagt till det Känns som att det är en billig försäkring!
Men tackar så mycket för tipset ändå!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Det är inte ett dugg märkligare än att du betalar mer för varorna i inets butik än på webben.
Så nu kan du skita i inet också.

Jag vet mycket väl att Inet har butikspriser.:) Men när Shinjed skrev: "(...). (till och med det kostar litegrann, konstigt nog) (...)." lät det som att man förutom butikspriset på varan var tvungen att betala något extra utöver varans pris av typen "upphämtningskostnad" (vilket inte hade förvånat mig det miiiinsta när det gäller komplett[dyrtbutiken]) eller något annat Komplett idiotiskt som det bolaget får för sig att hitta på.:D

För och svara på din indirekta fråga om Inet: Nu när man sitter på en MacBook Pro, är det sällan man köper lösa datordelar etc. från nätbutikerna, men en HDD och annat smått och gott blir det ibland.^^

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

annars har netonnet ett billigare esd armband. http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/tradlost-natverk/ver...
kör på inets själv och kan inte se någon skillnad mot neonnets

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

Fattar inte varför Inet ska ta så mycket för ett enkelt armband med en kort sladdbit?
TIPS: http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/tradlost-natverk/ver...
9 kr. Fraktfritt. Tar kanske några dagar, men du sparar hela nittio kronor!!

Byggde dator för första gången för 2 månader sen. Det började med att en kompis sa att han hade byggt sin dator själv, så jag började Googla lite på hur man gjorde det, och då kom jag till Sweclockers. Nu är man fast, läser alla nyheter, spenderar fredagskvällarna framför "Fredagspanelen" och kollar in i forumet minst en gång om dagen.

OnT: GTX560 är garanterat värt pengarna! Jag är skitnöjd med mitt, även om det var ett par hundra dyrare när jag köpte det. Kör på en i5 2500k och ett moderkort ur p67-serien (de brukar heta någonting med p67, typ p67a-gd55) som stödjer SLI (SLI=Flera grafikkort). 4gb minne och en 7200rpm HDD så kan du inte bli missnöjd!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag vet mycket väl att Inet har butikspriser.:) Men när Shinjed skrev: "(...). (till och med det kostar litegrann, konstigt nog) (...)." lät det som att man förutom butikspriset på varan var tvungen att betala något extra utöver varans pris av typen "upphämtningskostnad" (vilket inte hade förvånat mig det miiiinsta när det gäller komplett[dyrtbutiken]) eller något annat Komplett idiotiskt som det bolaget får för sig att hitta på.:D

För och svara på din indirekta fråga om Inet: Nu när man sitter på en MacBook Pro, är det sällan man köper lösa datordelar etc. från nätbutikerna, men en HDD och annat smått och gott blir det ibland.^^

Missförstår kanske dig, men Komplett har inte skilda priser utan enbart webbpriserna och inga påslag på produkterna när de lämnas ut i butik. Däremot tar de en hanteringskostnad för att frakta sakerna från lagret i Norge, till utlämningsstället. Blir definitivt lägre än om det varit procentuellt påslag på alla varor som flera andra har.

Du får gärna tycka illa om Komplett, men det känns konstigt att du inte ens vet hur deras modell ser ut. Hur stor erfarenhet har du egentligen av Komplett? Jag har handlat av dem länge och de har alltid behandlat mig och vänner på ett bra sätt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Missförstår kanske dig, men Komplett har inte skilda priser utan enbart webbpriserna och inga påslag på produkterna när de lämnas ut i butik. Däremot tar de en hanteringskostnad för att frakta sakerna från lagret i Norge, till utlämningsstället. Blir definitivt lägre än om det varit procentuellt påslag på alla varor som flera andra har.

Du får gärna tycka illa om Komplett, men det känns konstigt att du inte ens vet hur deras modell ser ut. Hur stor erfarenhet har du egentligen av Komplett? Jag har handlat av dem länge och de har alltid behandlat mig och vänner på ett bra sätt.

Jag gillar inte Komplett för att de är snordyra jämfört med alla andra butiker.:S Dom är ju lika dyra som en fysisk butik. Flera forumkollegor här på Swec. kan vittna om att de har slutat handla på Komplett för att de blivit för dyra. Konstigt att de är så dyra om de har de upplägget du säger men men...:) (Och problem med reklamationer, varav jag uttalat mig om flera, minns dock inte vilka på rak arm).

Jag jmf. själv priserna på Komplett vs. Inet (och andra butiker) för ett tag sedan och Komplett är klart dyrast. Det är prisnivån och hanteringen av kunderna jag inte gillar.:/

Visa signatur

iFamily Sweden!