Laptop som man kan se 3d filmer på?

Permalänk
Medlem

Laptop som man kan se 3d filmer på?

Tja

Det blir en ganska kort tråd då jag inte ens är säker på om jag kommer kunna hitta en laptop med mina kriterier och min budget.

Jag söker en laptop där jag kan se på bluray / 3d filmer (med eller utan glasögonen bryr jag mig inte om). Som ligger på runt 5k, är de 1-2k dyrare så gör det inget då får jag helt enkelt sparar någon månad till, men vill verkligen inte gå över 6,5k-7k gränsen.

Har sökt lite men vet inte riktigt hur man se om datorn klarar av 3d filmer om det inte står på liksom :S

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Finns inga bärbara som stödjer 3D för 7k
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s70035783

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av DV6Q:

Då hade jag vist fel:P

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk

Kan man ens få tag i 3D filmer någonstans?
På laglig väg så klart
Kan man köpa blu-ray 3D eller kan man ladda ner någon 3D version någonstans?

Permalänk
Medlem

Nä.. nu när jag gjort lite mer research så är det ganska svårt att få tag i 3d laptops, dessutom så ser skärmen värdelös ut utan glasögonen! Så knappt värt det.. får helt enkelt leta upp en schysst dator som klarar att köra bluray och köpa en ny när 3d börjar bli standard istället

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Nä.. nu när jag gjort lite mer research så är det ganska svårt att få tag i 3d laptops, dessutom så ser skärmen värdelös ut utan glasögonen! Så knappt värt det.. får helt enkelt leta upp en schysst dator som klarar att köra bluray och köpa en ny när 3d börjar bli standard istället

Man kan slå på/av 3D-läget på 3D datorn som jag länka till. Det går o köra med vanligt 2d läge och man behöver inte speciella 3D blu-ray skivor för att kolla 3D film, när man slår på 3d-läget så gör datorn om en vanligt 2D film till 3D film. Detta gäller även spel och liknade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DV6Q:

Man kan slå på/av 3D-läget på 3D datorn som jag länka till. Det går o köra med vanligt 2d läge och man behöver inte speciella 3D blu-ray skivor för att kolla 3D film, när man slår på 3d-läget så gör datorn om en vanligt 2D film till 3D film. Detta gäller även spel och liknade.

dock kan det skapa fel placerade objekt.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

120hz skärm o 3D på 1366*768 hur bra funkar det ?