Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredamor:

Mw2 eller BO?
skulle säga BO nog, btw modding tools kommer väl ut snart också?

Skulle komma lite efter release... var ett tag sen

IMO Inget av dom

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

skulle säga mw2. men något som stör mig på är alla som kallar en noob osv när man använder något annat än ett maskingevär.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jag har spelat MW2 över 600 timmar och kan säga att du hittar hackers främst i straight forward Team Death Match. Beror väl på vad du gillar att spela, men jag spelar nästan alltid hardcore (hardcore TDM, Hardcore HQ).

Så ja, det finns en hel del hackers, men jag störs inte av dom mer än att jag stänger av matchen och börjar en ny helt enkelt. Angående noobtubers så hittar du dom överallt. Lustigt nog är att antingen är det nästan alla i matchen som använder grenade launcher eller så är det nästan ingen.

Rekommenderar dock MW2. MW1 är också grymt bra, men pratar vi om hackers så är ju MW1 deras hemmaplan så att säga! Därför håller jag mig borta från MW1 helt och hållet.

Då har du inte spelat på en seriös MW1 server (anti cheat någon?) om du tycker att hackers är ett problem. MW2 har ju nackdelen att du inte kan välja server ö.h.t, eftersom det inte finns några servrar, således är det fritt fram för hackers i alla olika game modes.

On topic, MW2 tar ju Black Ops alla dagar i veckan. Visst, BO har en server browser, men den är ju helt handikappad och det är i många fall helt omöjligt att hamna på samma lag när ni är några polare som vill spela ihop (för att inte tala om hur omständigt det är att "connecta" på en polare in-game).

Nä, den dag Black Ops får bra ljud på vapnen (eller bra ljud över huvud taget) och ett högupplöst crosshair (de små detaljerna som skapar irritation) och en sniper som är värdig att kallas för sniper kanske det är värt att spela. Själv blev jag level 38 rätt fort när spelet kom men det är så tråkigt att jag la av.

Väntar f.ö. på Battlefield 3 då jag inte har några förhoppningar på MW3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

skulle säga mw2. men något som stör mig på är alla som kallar en noob osv när man använder något annat än asult rifle.

1. Alla spelar ju med UMP (sub machine gun)
2. Spela med dina polare så slipper du kanske "noob" anklagelser
3. Det heter assault

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att jag alltid kommer tillbaka till MW2. Hur trött jag än kan bli på det kommer jag tillbaka till det men det gör jag aldrig till Black Ops. MW2 har den där magiska "crack addiction"-effekten som gör att iallafall jag finner det mycket mer tillfredsställande än Black Ops. Visst, det är många som använder grenade launcher, campar i hörn, använder marathon+lightweight+commando för att springa runt och kniva men och det är en hel del hackers men på nåt sätt har iallafall jag lyckats spela det ändå.

Jag rekommenderar MW2. Har hört från många håll och har själv upplevt att Black Ops är tråkigt i längden. Sen kanske du köper det och märker att du älskar det, men jag hade inte valt det. Har spelat drygt 130 timmar BO vilket betyder att jag anser att jag slösat åtminstone 129 timmar av mitt liv på någonting jag inte tycker är kul.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

1. Alla spelar ju med UMP (sub machine gun)
2. Spela med dina polare så slipper du kanske "noob" anklagelser
3. Det heter assault

var så länge sen jag spelade det... sen har jag inge kompisar som spelar på pc. alla sitter med sina ps3n...
tack för rättningen

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

om ja måste välja blops faktiskt då ja hatar matchmaking i mw2. men inget av dom är speciellt kul!

villl du ha nå kul o spela så testa world of tanks blir inte bättre än så med lite LoL och badcompany 2 på sidan av

Permalänk
Medlem

För mig är det mw2 som gäller, black ops är inget för mig. Tycker ätt det har blivit mkt bättre med noobtubers i mw2 också

Permalänk
Medlem

Cod 4 eller Black Ops!

Båda de spelen slipper du frusterande stunder där du skriker för att du dör av obalanserade vapen/perks! Total hatade det med MW2 annars var det ett bra spel!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

skulle nog säga Black ops om du har en dator som klarar det.. sure kanske blev en flopp med alla buggar och så i början men det är så fan mycket roligare än MW2 ^^ samt att man så gott som slipper att noob tubers nu i black ops

MW2 drar mer datorprestanda än Black Ops (för att det är så jäkla fult..)

Säger som en del andra här, att du inte borde köpa något av dem. Cod 4 om det skall vara ett Call of duty spel, och annars så vet du nog

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

MW2 drar mer datorprestanda än Black Ops (för att det är så jäkla fult..)

Säger som en del andra här, att du inte borde köpa något av dem. Cod 4 om det skall vara ett Call of duty spel, och annars så vet du nog

Eem... min bärbara maxar MW2 utan problem... medans black ops går inte att spela över huvud taget... eller okej stabila 25-30fps i 800-600 men vafan det är 800x600!!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

helt klart MW2 eller cod4 inte black ops, bo är överskattat

Permalänk
Medlem

Jag lirar hellre Modern Warfare 2, tycker det är kul att "jaga" efter något såsom titlar och emblem. Alltid kul med en fungerande sniper också. Gillar inte alls Black Ops poäng systemet där man kan köpa sig till allt, men å andra sidan har Black Ops Wager Match vilket är sjukt kul.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •