Permalänk
Medlem

mw2 black ops?

mw2 eller black ops? vill veta för tänkte köpa ett av dom

Permalänk
Medlem

dra lott, båda är lika kul. 50% av folket kommer säga black ops, och resten kommer säga mw2
jag säger Black ops. Folk lirar bara tråkiga maps på mw2 nuför tiden, lite svårt att få tag på spelare på alla olika game plays.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Skrivet av jojje959:

mw2 eller black ops? vill veta för tänkte köpa ett av dom

Ligger i fel kategori...CoD klassas väl ändå som Shooter och inte MMO?
Och CoD har faktiskt en helt egen forumsdel bara för CoD-freaks

Black Ops om det står mellan dom 2. Annars helt klart BF:BC2, som är myyycket roligare än COD.
(Personlig åsikt, personangrepp från cod-anhängare uppskattas icke)

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Mw2 Lätt då Black ops Total Floppat..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

skulle nog säga Black ops om du har en dator som klarar det.. sure kanske blev en flopp med alla buggar och så i början men det är så fan mycket roligare än MW2 ^^ samt att man så gott som slipper att noob tubers nu i black ops

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Det beror på, om du har en pc så ska du verkligen inte köpa black ops....

Annars rekommenderar jag cod4

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Cod4 / mw2

Enda roliga mappen på BO är typ Nuketown...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Inget slår Cod4. Mellan mw2 o black ops skulle jag säga black ops. Ända nackdelen med bo är ju att man gjort det attans mycket svårare att lira sniper.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Inget slår Cod4. Mellan mw2 o black ops skulle jag säga black ops. Ända nackdelen med bo är ju att man gjort det attans mycket svårare att lira sniper.

Tummen upp på det, då snipers är overpowerd annars

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Tummen upp på det, då snipers är overpowerd annars

Inte en chans att dom e! Sniper mot AK i black ops, vilken vinner på long range? Det gör AKn alla gånger. Så ska de absolut inte vara xD

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Moderator
Moderator

Black Ops alla gånger.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

har själv båda två , tycker att mw2 är roligare men black ops är ett mer stabilt spel

Permalänk
Medlem

jag har spelat Blops ganska mycket (6 prestiges) och häromdan så spelade jag en runda mw2 igen och insåg hur mycket bättre det är :/ (slight of hand pro)

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Inte en chans att dom e! Sniper mot AK i black ops, vilken vinner på long range? Det gör AKn alla gånger. Så ska de absolut inte vara xD

Du får lära dig o aima lite snabbare pojk !

Permalänk
Medlem

CoD4>Black Ops>MW2 enligt mej

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

CoD4>MW2>smuts>Black ops. Köpte Black ops och ångrar det så grovt, sämre spel existerar knappt i dessa tider. Dock är det bara min personliga åsikt.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av järnnäsan:

Du får lära dig o aima lite snabbare pojk !

Vill du ta en match haha?
Du me sniper o jag me ak?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

CoD 4 / valfritt battlefield.

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Vill du ta en match haha?
Du me sniper o jag me ak?

Jag har inte blackops eller mw2 för den delen Men när du skrev långrange tänkte jag mig mer över hela mappen (inte nån jävla nuketown map som är 20x20m) Då bör du plocka dom med sniper ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av järnnäsan:

Jag har inte blackops eller mw2 för den delen Men när du skrev långrange tänkte jag mig mer över hela mappen (inte nån jävla nuketown map som är 20x20m) Då bör du plocka dom med sniper ^^

Då kan du ju inte sitta o säga att snipern e jättebra om du inte ens har spelet ^^

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Då kan du ju inte sitta o säga att snipern e jättebra om du inte ens har spelet ^^

välkommen till internet...

Personligen föredrar jag MW2...sålänge man slipper noobtubers

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Då kan du ju inte sitta o säga att snipern e jättebra om du inte ens har spelet ^^

Har jag sagt att snipern är jättebra ? Nej. Där i mot har jag kört black ops flera gånger och tycker att det är mycket roligare att snipera efter som det är svårt.

Permalänk

Jag föredrar nog mw2.

Permalänk
Medlem

Kör på MW2, sjukt roligt singleplayer och multiplayer. Det negativa är väl att det inte finns dedikerade servrar vilket gör att en spelare måste hosta hela matchen, vilket ibland leder till lagg och spel av avbryts vilket inte är så kul. Annars är spelet i sig rätt kul, bra grafik och ser inte ut som Black Ops. Black Ops tycker jag ser ut som gjort av modellera! Ingen solid känsla, känns så arkadigt.

Jag har både och förresten, samt Bad Company 2 vilket jag för övrigt tycker du också ska köpa. Folk brukar hacka ner på MW2 resp. Bad Company 2 men skaffa både och så ser du att det är olika sorts spel och båda är rätt roliga.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

ja har lite svårt att hitta servrar i mw2 annars hade det varit det självklara valet tilsammans med cod4 mw1 ... synd det inte är dedikerade servrar till mw2 då hade nog fler spelat det..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Entusiast

Har spelat totalt cirka 400 timmar av Mw2, och kan säga att det är väldigt många ''hackers'' samt ''noobtubers'' överallt i spelet, väldigt tråkigt att det har blivit så nu i slutet.. Helt okej spel dock om man slipper spela mot sådant folk.

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag har spelat MW2 över 600 timmar och kan säga att du hittar hackers främst i straight forward Team Death Match. Beror väl på vad du gillar att spela, men jag spelar nästan alltid hardcore (hardcore TDM, Hardcore HQ).

Så ja, det finns en hel del hackers, men jag störs inte av dom mer än att jag stänger av matchen och börjar en ny helt enkelt. Angående noobtubers så hittar du dom överallt. Lustigt nog är att antingen är det nästan alla i matchen som använder grenade launcher eller så är det nästan ingen.

Rekommenderar dock MW2. MW1 är också grymt bra, men pratar vi om hackers så är ju MW1 deras hemmaplan så att säga! Därför håller jag mig borta från MW1 helt och hållet.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Inaktiv

Mw2 eller BO?
skulle säga BO nog, btw modding tools kommer väl ut snart också?