Permalänk

Hög MS i spel.

Hej hej, jag har Telias 8 mbit/s, och problemet är att när jag ska spela Wow eller LoL är min MS ganska hög.. runt 250~.

Enligt bredbandskollen:
Ta emot Filer: 6.82 mbit/s
Skicka Filer: 0.73 mbit/s
Svarstid: 22ms
Leverantör: TeliaSonera AB
Mätserver: Sundsvall (Bor 30 mil från sundsvall om det har någon betydelse)

Skulle verkligen uppskatta hjälp med det här!

Permalänk
Medlem

22ms är väll lågt? testa någon annan server ? annat spel ?

Permalänk
Medlem

Hmm, har hört talas om att det finns ett program som heter blablablalatencyfix (inte blablabla) men något före som ska hjälpa för wow

Edit:http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatenc...

Permalänk
Skrivet av Disney:

22ms är väll lågt? testa någon annan server ? annat spel ?

Ja! 22ms är lågt. Var kanske inte riktigt tydlig där, det är resultatet bredbandskollen ger mig, medans i wow t.ex ligger jag på 69 ms men 250 world ms.. Samma sak i lol, runt 250. Det är den MSen jag vill få ner, nu spelar jag mest League Of Legends (LoL) och där märks det som bara f*n i spelandet..

Permalänk
Medlem

har du några andra spel att pröva än WoW å LoL? bara för att se om de är några andra spel som du får hög ping i, pröva ping google eller liknande kan ju också hjälpa lite
kalrt man inte ska ha så hög MS i varken WoW eller LoL, brukar ligga runt 50-70ms själv (telia jag med fast bor i svenstavik, nära dig )

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

spelar du på eu servern och inte us ? har fått ganska dålig ping i lol, 70 vanligtvis men ibland kan man få skithögt...(har under 50ms till kollar osv)

Permalänk

Nä det är bara de spelen jag spelar online.. Tycker det är lite lurigt för nu sitter jag på min sprojtans Stationära med nätverkskabel direkt in i Rooutern/Modemet och ligger på ca 200 ms.. Däremot när jag sitter på min Laptop och kör på trådlöst (samma internet) ligger jag ibland på 50-60..

Permalänk
Medlem

är det trådlöst?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)