Permalänk
Medlem

CPU - Lappning/Planing - CyberOC

Tja, finns väl inte så mycket att säga!
CPU'n får ni gissa efter den första bilden...

Har fått förfrågning - Ja, jag kan plana "på beställning"

CPU - Lappning/Planing - CyberOC

Permalänk
Medlem

satan va blank och fin! sådär det ska se ut!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Vad är den "hemliga" metoden? ^^

Permalänk
Medlem

Autosol? (a)

Visa signatur

| ASUS P6X58D-E | Intel Core I7 950 @ 4000Mhz | Thermalright True Blk ''PnP'' | Corsair Vengeance 1600mhz 12gb | Gigabyte GeForce GTX580 @ stock | Corsair HX750W | WD Caviar Black 750gb, Samsung 500gb ECO, WD Caviar Green 2tb |CoolerMaster HAF 922|

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraaaa:

Vad är den "hemliga" metoden? ^^

Hehehe... Yrkeshemlighet

Permalänk
Avstängd

snyggt!!

Visa signatur

iamgay

Permalänk
Medlem

Utifall någon undrar hurvida den är plan eller inte så visar jag dessa bilder med "super makro";

Samt en bonusbild!

Ja, jag har repat cpu'n med noctua kylare... xD men jao.. så kan det gå. Ändå en skrot cpu (A)

Permalänk
Avstängd

Hur långt tid tog de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keevink:

Hur långt tid tog de?

Cirka 2h

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dz2:

Blev bra resultat iallafall !

Permalänk
Medlem

jordgubbar med socker! Får jag en gratis planing nu?

snyggt i alla fall! blir temp bättre? och varför gör dom inte såhär redan i fabriken?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

jordgubbar med socker! Får jag en gratis planing nu?

snyggt i alla fall! blir temp bättre? och varför gör dom inte såhär redan i fabriken?

Därför att annars hade jag inte haft något att fördriva fritiden med
Ja, temp skillnader blir det. Men det beror mycket på fall till fall. Om man lappar kylare med och cpu och kör utan kylpasta - eller mikrominimalt så blir det ganska så stora skillnader. Speciellt vid Load & OC då värmen verkligen kan spridas över hela ytan, och inte bara en begränsad yta i mitten.

Ang. Jordgubbar - JA!:D

Permalänk

En p4 på 3.6 Ghz om jag inte missminner mig! Costa Riga!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

En p4 på 3.6 Ghz om jag inte missminner mig! Costa Riga!

Hm, tyvärr... Lite nyare generation, och lite nedbandat arkitektur!

Permalänk
Skrivet av Dz2:

Hm, tyvärr... Lite nyare generation, och lite nedbandat arkitektur!

Säker? Pentium 4 s775?

Visa signatur

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

frysta jordgubbar? eller socker?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Ska göra samma sak med en gammal P4a jag har, dom där förbannade Prescott cpuerna blir ju varma som satan...tror den idlar med en orginalkylare i 55-60 så den måste vara skev då jag testat olika mängd pasta och en annan kylare den blir en perfekt första testkanin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Säker? Pentium 4 s775?

Nu är du väldigt nära!
Banta ner den arkitekturen nu bara;)

Permalänk
Medlem

Gav de något i tempratur väg då? eller de är bara för "looken" du gjorde de?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Gav de något i tempratur väg då? eller de är bara för "looken" du gjorde de?

Jag har inte testkört ännu, då det bara är en utav många cpu's som blivit lappade. Dock har jag höga förväntningar på den första cpu'n då den var skev som bara den. Den andra, får min kompis avgöra hurvida det blev bättre eller ej

Permalänk
Skrivet av Dz2:

Nu är du väldigt nära!
Banta ner den arkitekturen nu bara;)

HÖHÖ, CELERON!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

HÖHÖ, CELERON!

Alldeles rätt!

Permalänk
Medlem