Permalänk

nVidia Geforce 8400GS folding

Hejsan, vi fick ärva ca 20st 8400GS och tänkte sätta dom som folding kort i port 2 på våra speldatorer i våran förening.

Just nu har vi ATI 4890 i datorerna och tänkte använda dom till spel och 8400GS till foldingen som sagt.

Deras egna guider på folding@home verkar inte funka för det blir massa errors osv när man försöker starta upp folding på -gpu 1.

Några tips? inga drivrutiner finns installerade till nVidia men det ska väl inte vara något problem?

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Hejsan, vi fick ärva ca 20st 8400GS och tänkte sätta dom som folding kort i port 2 på våra speldatorer i våran förening.

Just nu har vi ATI 4890 i datorerna och tänkte använda dom till spel och 8400GS till foldingen som sagt.

Deras egna guider på folding@home verkar inte funka för det blir massa errors osv när man försöker starta upp folding på -gpu 1.

Några tips? inga drivrutiner finns installerade till nVidia men det ska väl inte vara något problem?

Du måste ha drivrutiner för Nvidiakorten, dom använder CUDA för folding och det fixas genom drivrutinerna. Men att ha ATI+Nvidia i samma maskin är som att be efter problem, jag försökte på mig lite 6970+560Ti folding för ett tag sen men hade för lite tid att pilla med det då. Men kanske skulle testa lite igen. Jag ville ju dock folda på båda korten men det skall ju inte du så då kan det kanske vara lättare. Ska se om jag kan få det att funka.

Edit: Har nu testat lite (6970+560Ti), det jag gjorde var att ha båda korten inkopplade, men rensade drivrutiner först. Och sedan installerade jag drivrutiner för Radeon och sedan för Geforce. Det lite speciella som jag trodde jag skulle slippa men det kunde jag inte utan använde en s.k. Dummy-plug för att få datorn och kortet att tro att jag hade en skärm per kort. Om jag inte hade dummyn hittades kortet men det registrerade ingen hastighet eller så, antagligen var det avstängt så gott det går. Och då gick det att folda på Geforce som låg som andrakort. Jag hade dummyn inkopplad under installationen men borde gå att koppla in den efteråt tycker jag.

Det som är lite störande är att ibland kan muspekarn hamna på den andra skärmen som ju inte finns, testade inte nåt spel men det borde inte vara ett problem då. Man kan givetvis använda en extra skärm men det är ju väldigt onödigt om man inte har användning av det.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10