Wii U är nästa generation från Nintendo

Permalänk
Melding Plague

Wii U är nästa generation från Nintendo

Nintendo är först in i den nya generationens spelkonsoler med tabletliknande handkontroll och en tillhörande huvudenhet med stöd för HD-grafik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice!! hade varit bra att ha en sån där hade varit roligare att använda Wii då. För jag tycker det har blivit allt för tråkigt nu!!!!

Permalänk

Haha kul med ngt nytt från nintendo men tror det kmr va kul iböjran och sen blire tråkigt presis som nintendos gamla wii =D

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk

Wow, jag tyckte iPad kändes meningslöst. Det här...???!!!

Nej, jag tror att jag slutar läsa nyheter, jag förstår ändå inte.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Rätt coolt faktiskt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

*Yawn*

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar hur många år det tar innan Microsoft och Sony hinner upp utvecklingen den här gången?

Permalänk
Inaktiv

Det är en kul idé, men jag tror nintendo har lite fel approach. Att börja greja med ytterligare konstiga prylar och gadgets innan det ens är helt utbetat hur man ska använda deras förra system (alltså Wiimotesen) till sin fulla potential känns mest... Dumt. Jag tror tyvärr att detta kommer slå hårt mot nintendo, skulle vara sjukt tråkigt om det inte kom fler zelda-spel :/

Permalänk

Kan man hacka kontrollen och installera Android? Najs portabel spelmaskin.

Annars är jag väldigt intresserad av huvudenheten själv mestadels, kontrollen ser tung ut. Både bra och negativt att det känns dyrt men klumpigt.

Permalänk
Medlem

Nintendo i HD-Grafik, nu jävlar vill jag köpa mig en sån.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt smart

Permalänk
Medlem

2012 enligt engadgets, Q2-Q4 läste jag någonstans...
Inga specs än tyvärr.

Permalänk
Medlem

Detta såg ju hur najs ut som helst.

Permalänk
Medlem

jag förstod inte riktigt, de pratade ju bara om kontrollen och inte själva konsollen? eller var kontrollen konsollen? haha fattade noll

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Såg riktigt bra ut , länkar snart en video som ja håller på att ladda upp med lite gamefootage o gott :] ,

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Det måste ha varit svårt att komma på ett ännu sämre namn än Wii, men Nintendo har lyckats Men nja, vet inte om jag tycker den nya kontrollern är så intressant. Vi får väl se vad de hittar på.

Permalänk
Medlem

Nintendo är sist in i denna generationen menar ni förstås?

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem

Wii + Wii U.

sen får vi en basenhet som är ännu mer optimerat och updaterat (Wii 2 ) som funkar även bättre med Wii U. Det är min gissning

Men wow, vilken upplaga av spel de visade!

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

Urghh.. nej tack säger jag på direkten. Tyckte iden med Wii-kontrollen var kul i början men blev helt och totalt trött på att behöva svinga runt med händerna. Då föredrar jag hellre upplägget på Xbox 360 och PS3 (minus move)....

Permalänk

Ska bli kul att se hur spel kommer se ut som är utvecklade specifikt för hårdvaran, att den klarar portar från 360/PS3/PC i en tidig fas är väl ett gott tecken på att det finns kraft under skalet den här gången. Någon som hittat fågeldemot som inte är streamingkvalite?

Permalänk

ni menar att nintendo kommer in i den här generationen väl?

Permalänk
Medlem

Kommer bli skitbra!

Playing the Wii U
http://wii.ign.com/articles/117/1173582p1.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

jag förstod inte riktigt, de pratade ju bara om kontrollen och inte själva konsollen? eller var kontrollen konsollen? haha fattade noll

Nja deras största visning var väl touch-screen i fjärrkontroll syfte. Dock lite gammal teknik men med ny idé.
Att ringa från "Wii U" i v-rum, eh nja skulle inte tro det.
Spela på konsol å nå lek-spel (abc typ) där kan det funka klockrent, men i övrigt så var det en mycket mager nyhet.

Skrivet av perost:

Det måste ha varit svårt att komma på ett ännu sämre namn än Wii, men Nintendo har lyckats Men nja, vet inte om jag tycker den nya kontrollern är så intressant. Vi får väl se vad de hittar på.

Mm "Wii U" klangade OTROLIGT dåligt. Visst, man är inte mycke för konsol, men Nintendo har ändå visat länge vart skåpet ska stå. Men detta.. seriöst. Känns mest som månadens pryl för att sen dunkla bort.

edit:

Om detta är den nya konsollen så är det ganska klart att dom kommer å köra minimalistiskt å därutav kan vi säga att prestanda är bara å glömma, dom trycker in det nödvändigaste för å skapa en bred miljö "thats it"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Man kan inte klaga på kreativiteten där inte! Nintendo kan detta med spelkonsol...

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selphy:

Nintendo är sist in i denna generationen menar ni förstås?

Exakt!
Wii U är ju 'Wii HD' egentligen och om man utgår från CG-demo:na de visade är det grafikmässigt i klass med dagens konsoler, om ens det egentligen, spelen var ju "under utveckling".
Kontrollen var i min mening klumpig, 6.x" skärm och gedigen sak som kontroller och portabel spelmaskin? Löjligt. Det är dessutom inget nytt för Playstation spelare som kan spela på PS3:an och fortsätta på PSP eller v.v. Det är även något Sony pushar med Playstation Vita (PSV).
Det enda positiva var väl att äldre (Wii) tillbehör går att använda med Wii U.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Nä, det här var bara löjligt! ^^

Permalänk

Nintendo are the innovators, the rest are the imitators

Blir alltid lika imoponerad när Nintendo kommer med ny tech håller mig egentligen bara till Zelda nu för tiden men Nintendo imponerar ändå mer på mig än Sony och microsoft tillsammans.

Permalänk
Medlem

Intressant Idé. Istället för att köpa 4 kontroller för de enstaka tillfällena man spelar så många så har man en personlig som man använder både som "gameboy" och kontroll att ta med till polarna för att spela.

Synd bara att det förutsätter att alla kör wii, för det lär knappast hända ^^

Permalänk
Medlem

Tyckte det var hur grymt som helst. Nytt sätt att använda touch iaf!

Sen att jag inte är så intresserad av att köpa det är ju en annan sak.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Löjligt.....hade hoppats på något mer, något med kraft i. Denna skapelse imponerad inte alls på mig och känns inte som lika intressant som när Wii först annonserades. Känns nästan som min Samung Galaxy II har mer kraft i sig än denna och då är det illa.