Antec sonata 3 + EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 kommer det att gå

Permalänk
Medlem

Antec sonata 3 + EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 kommer det att gå

Som rubriken säger, kommer jag att rymma ett Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 i mitt Antec sonata 3 chassi

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Ingen som testat ?????

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Har ju ett Sapphire 6870 i mitt sonata 3 och det går väll in med 1 cm kvar. Sitter dock el kontakten utåt skulle kommer det nog inte gå. Nu vet jag ju dock inte hur Asus kort är men..

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Har ju ett Sapphire 6870 i mitt sonata 3 och det går väll in med 1 cm kvar. Sitter dock el kontakten utåt skulle kommer det nog inte gå. Nu vet jag ju dock inte hur Asus kort är men..

Vet du hur långt det är, Asus kortet är 11" ( ca28cm) tror kontakterna sitter på ovansidan på Asuskortet men var dom säkert sitter kanske nån här vet. Fins ju ingen info på Asus hemsida om de

MVH Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTLulle:

Vet du hur långt det är, Asus kortet är 11" ( ca28cm) tror kontakterna sitter på ovansidan på Asuskortet men var dom säkert sitter kanske nån här vet. Fins ju ingen info på Asus hemsida om de

MVH Peter

http://www.overclockersclub.com/reviews/asus_6870_directcu/2....

De sitter på sidan enligt den sidan så det ska gå

EDIT: Sen så har 6870 bara en CrossFire-kontakt så man kan bara köra högst 2 st samtidigt i CrossFire, så 3 st går tyvärr inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiNikor:

http://www.overclockersclub.com/reviews/asus_6870_directcu/2....

De sitter på sidan enligt den sidan så det ska gå

EDIT: Sen så har 6870 bara en CrossFire-kontakt så man kan bara köra högst 2 st samtidigt i CrossFire, så 3 st går tyvärr inte

Chassit heter sonata 3, ska inte köra 3 kort :):).

Då är det bara frågan om det går på längden, sonata 3 chassit är ju rätt kort invändigt, men får av vakta har jag tur har nån redan testat :):)

MVH Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTLulle:

MVH Peter

Tyvär går det nog inte då, har för mig att mitt är 25 cm :/

Isf får du modda bort lite hårddiskburar

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

mätade lite i chassit, utan fläkt så är det 28cm till buren så är totalängden med kontakter 28cm så går det, men är det kretskortet som är 28cm så går det inte

MVH Peter