Rösta om SweClockers officiella musmatta

Permalänk
Medlem

2an ä snyggast.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Tyvärr kvittar det då 2an antagligen kommer diskas.

varför kommer den antagligen att diskas? Hade jag sätt 6an innan så hade jag nog röstat på den då den passar in lite bättre på sweclockers. Tror det som gör att jag inte fastnar för de andra är för att den orange färgen inte är kraftig, den känns lite för grå.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Snatte's var ju grymast!

Permalänk
Medlem

Det blev nr 1 för min del.
2an känns för mycket, jag skulle faktiskt inte vilja ha den på mitt skrivbord alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

6, lagom flashig inte för flashig

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

2an och 6an var lätta finalister..men 6an kändes för simpel. 2an kändes riktigt gaming och actioninriktad så den blev 70 / 30 odsad från mig. Rätt lätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Direkt när jag scrollade och såg 1/3 av Bidrag 2 så visste jag att den skulle vinna, snyggare än de flesta musmattor på marknaden. Skulle nästan kunna tänka mig köpa en fan.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

2an var extremt fräsch!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razec:

Om den kommer att diskas varför är den då med i ''finalen''?
Borde dom tagit bort innan isåfall,så tror inte den kommer att diskas :S

För att skaparen använde sig av en font som heter "Defused" och det står tydligt att den fonten inte får användas kommersiellt.

Direkt citat från hemsidan:

Citat:

++The professional and/or commercial uses of this font are PROHIBITED unless the fee of the commercial licence. (see below how to contact me for details ).

(Jag antar att han inte har betalat licensen)

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

trean? tyckte om den.

Permalänk
Medlem

Tvåan var för mycket teenage gamer. Jag tycker själv att det är roligare om mattan har någon koppling till vad Sweclockers faktiskt handlar om. Annars kan det ju kvitta helt?. Därför blev det nummer 5. Annars var också nummer 6 snygg.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på nr 2

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

1:an, för att den är väldigt stilren.

2:an ser ju ut som något hämtat ur ett spel som försöker se så grovhugget och awesome ut som möjligt.
Nej tack.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Kommer inte bli någon musmatta för min del om 2:an vinner, känns som p12-aktig :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

min röst fall på 2:an

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Medlem

Number two

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

I second that

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

varför kommer den antagligen att diskas? Hade jag sätt 6an innan så hade jag nog röstat på den då den passar in lite bättre på sweclockers. Tror det som gör att jag inte fastnar för de andra är för att den orange färgen inte är kraftig, den känns lite för grå.

Den är piratkopierad eftersom skaparen säkert inte har betalat för licensen att bruka fonten.

Bidrag 1 och 6 såg bäst ut. Rösten föll på sexan.

Permalänk
Medlem

nr 1. Nummer 2 känns lite lågstadie även om den är snygg;) Då de inte är lågstadie jag förknippar med sweclockers så passar den inte in i de här sammanhanget, men bra jobb:)

edit: diggar 4an hårt me, nästan så jag vill ändra min röst;)

Permalänk
Avstängd

blir detta en epic fail då? Om tvåna diskas raderas ju hälften utav rösterna. Om hälften av rösterna slumpvist raderades skulle det ju inte spela någon roll, men nu försvinner de rösterna vars smak tyckte att tvåan är bäst, vilket gör hela omröstningen opålitlig.

Ja tror jag skiter i att rösta, omröstningen kommer inte kunna ge någon vägledning i alla fall.

Permalänk
Medlem

2, 1, 6 är top 3 för mig!

Permalänk
Medlem

kan man köpa en sån här musmatta tillslut?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

2:an helt klart. Hade inte köpt nån av dem andra.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tycker om alla utom tvåan, svårt att välja mellan de andra. Vinner tvåan så lär jag inte köpa men vinner någon av dem andra så lär jag köpa och då kvittar det nästan vilken som vinner.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

vad kommer musmattan att kosta ungefär?:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag tyckte det var för mycket kringskrams på alla, i.o.f.s. var inte syftet att göra en diskret musmatta som "smälter in i miljön".

Jag tyckte exakt likadant och röstade likadant, de andra tyckte jag att man mer kunde köpa i vilken butik som helst och med en tuschpenna skriva sweclockers på. (inte därav sagt att de inte är grymt gjorda)

Så nr 5 röstade jag på.

Jo men en gaming musmatta brukar vara "hardcore" och det var väl 2an?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jhuyt:

Tvåan sjunger ju P12

Skrivet av B.Burns:

2:an? Seriöst?
Aaaah you kids......

Skrivet av facedark:

p12a? Jag förstår inte hur man vill ha 2an som musmatta i sitt stilrena hemmakontor.

Skrivet av Allexz:

2an ser ut som något taget direkt ur modern warfare eller likande, kidsaktig stil tyvärr, inte en aning hur den kunde få så många röster :/
Förhoppningsvis blir den diskad som sagt ovan

Skrivet av facedark:

Tycker som du, men även att 2:an känns väldigt p12... Det är sånt jag gillade för många år sen... Grudge patterns kan vem som helst använda.

Skrivet av Kaoskadosk:

6:an här. 2:an känns på tok för sci-fi-action-hypat á la Crysis för min smak. Hade det varit ett spelforum för FPS-nördar hade det passat bättre, men ett forum som Sweclockers borde ha en mer stilren musmatta.

Verkar som att det är dit forumet börjar falla, tyvärr. Istället för sanna entusiaster är det p12-or som vill ha värsta monsterriggen för att maxa de senaste astuffa FPS-spelen.

Alltså, detta är bara ett litet urval bland alla patetiska "P12" kommentarer.
Vad är det för fel på er?
Det är inte P12-or som förstör forumet det är ni töntiga wannabes som inte kan skriva något konstruktivt.
Ni är inte "sanna entusiaster", ni är töntar som tror att er smak är värd mer än andras.

Jag tyckte tvåan var snyggast för att jag tyckte den är snyggast.
Jag är snart 30, läst Sweclockers sedan den gröna tiden, hållt med på datorer länge nu i olika former.
Totalt allergisk mot fönster i datorer, blinkade diodrar och annan skit, så vida man inte har de kopplade till parallellporten eller dylikt och programmerat olika mönster själv. Det är coolt.

Men jag tyckte tvåan var snyggast.

Bara för att ni inte gillar design #2 så är inte alla som gör det P12-gaymers.

Sen är det nog inte mer än rätt att den diskas, men det beror ju på vad upphovsmannen till teckensnittet säger.

Permalänk
Medlem

1an självklart! 2an var alldeles för "neon-gaming" för min smak. Stilrent ska det vara!

Permalänk
Medlem

La en röst på #6, den tycker jag var bäst. De andra tycker jag var väldigt intetsägande (förutom 2:an då, den var för flashig )

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo