Thermaltake Level 10 GT

Permalänk
Medlem

Bra recension. Skulle kunna tänka mig detta chassie trots utseendet. Funktionerna vinner över det tveksamma utseendet. Undrar om det går att installera ett Corsair H100 i toppen på chassiet?

Står i valet mellan ett Corsair 800, HAF-X och detta inför nästa datorbygge.

Permalänk
Medlem

Gud va gräsligt, hade fått sätta den i garderoben för att inte skämmas vid besök.

Permalänk

Jonas, fin recension, fint chassi -

men vad jag saknar i den förre (och det gäller i lika grad recensioner av andra chassin) är några ord om hur effektivt kylsystemet med alla fläkten är ? Vore det möjligt att komma på något standard utförande, så att man kunde jämföra temperaturutveckling - och strömförbrukning och kanske även ljudnivå mätt i decibel - för olika chassin ?...

Henri

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om de byggt ett snyggt chassi med samma funktioner. Den vita snow var iaf en aning snyggare. Hotswap-platserna ser ut som patroner, de gamers som vill modda kan göra något häftigt med det.

Permalänk
Medlem

"Och här har vi ett handtag för den som gillar att gå runt med sitt chassi" Fick en rolig bild i huvudet

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ohh ett till P12 chassi ;D grattis alla barn.

Fast det är också ett bra chassi. Det går inte att säga så här:
OMG den har LED p12 chassit ingorera att det är ett bra chassi och säger att det är p12 chassi

Permalänk
Medlem

Såg lite trångt ut bland PCI platserna, kan man verkligen få platts med 3-SLi och lite till ?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Gud va gräsligt, hade fått sätta den i garderoben för att inte skämmas vid besök.

Håller med. Vore kul om chassitillverkade kunde vara mer kreativa och erbjuda goda funktioner tillsammans med en tilltänkt design som inte hämtar inspiration från soptippen eller alienfilmer. Det är på gränsen till pinsamt, detta chassi måste ju endast attrahera folk som bor hemma med mamma eller pappa (eller båda) eller folk som är förvuxna tonåringar alternativt helt saknar smak eller inte bryr sig ett skit om inredning på någon nivå. Fult som stryk.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie:

Håller med. Vore kul om chassitillverkade kunde vara mer kreativa och erbjuda goda funktioner tillsammans med en tilltänkt design som inte hämtar inspiration från soptippen eller alienfilmer. Det är på gränsen till pinsamt, detta chassi måste ju endast attrahera folk som bor hemma med mamma eller pappa (eller båda) eller folk som är förvuxna tonåringar alternativt helt saknar smak eller inte bryr sig ett skit om inredning på någon nivå. Fult som stryk.

Denna kommentar och andra P12 kommentarer visar bara på att det sitter en lika omogen person bakom tangetbordet som de p12 man så gärna snackar ner. Väx upp själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarkSix:

Denna kommentar och andra P12 kommentarer visar bara på att det sitter en lika omogen person bakom tangetbordet som de p12 man så gärna snackar ner. Väx upp själv.

Vad var det som var P12igt med hans kommetar? Han sa att chassit var fult som stryk och jag kan inte mer än hålla med. Det är fruktansvärt löjligt med blinkande lampor men sålänge de går att stänga av så bryr jag mig inte. Men som sagt verkar det vara väldigt funktionellt.

Permalänk
Medlem

väldigt funktionellt! imo funktion före utseende

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att jag har aldrig hört någon säga "fyfan va fult chassi du har" det är snarare " Helvete va stort!"

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Mycket likt ett 800d om man jämför olika funktioner som t.ex hotswappen, samt hur de löst sata power kontakterna, som ser exakt lika dant ut på ett Corsair 800d.

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk

Trodde det var ett fräsigt designchassi men var ju ett p12 chassi : PPPpppPPPppppPpPP

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Denna kommentar och andra P12 kommentarer visar bara på att det sitter en lika omogen person bakom tangetbordet som de p12 man så gärna snackar ner. Väx upp själv.

Redan uppväxt. :/ Inte pratat om några sk. "P12" heller. Om jag kunde skulle jag dock gärna gå bakåt i tiden igen och vara 12 år utan att förlora kunskaper och annat.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie:

Håller med. Vore kul om chassitillverkade kunde vara mer kreativa och erbjuda goda funktioner tillsammans med en tilltänkt design som inte hämtar inspiration från soptippen eller alienfilmer. Det är på gränsen till pinsamt, detta chassi måste ju endast attrahera folk som bor hemma med mamma eller pappa (eller båda) eller folk som är förvuxna tonåringar alternativt helt saknar smak eller inte bryr sig ett skit om inredning på någon nivå. Fult som stryk.

http://www.youtube.com/watch?v=MNS9MzGOQtU

snälla trolla inte så fruktansvärt mycket...

Permalänk
Gallerikonnässör

Disko disko, very nice!

Hahaha låter så roligt!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

riktigt häftigt chassi den har allt =3 extremt nöjd med den =D!

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Bästa chassit jag ägt!

Kabeldragning är en fröjd, fläktarna kyler bra och tysst. hd swapp är en fröjd. det har allt tycker jag och är förberätt för vatten om man nu vill sätta in det.
köp köp köp
fastän ni kanske det är för mycket lampor och skit så kan man stänga av dom helt.