Bästa headsetet för runt 1000Lappen

Permalänk

Bästa headsetet för runt 1000Lappen

Tja. Som tråden lyder, viken är det bästa gaming headsetet för 1000kr?
Det ska vara en bra mikrofon också! Funderar på Siberia V2.. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Hörlurar och en separat mic så får mer för pengarna.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av Fantality:

Tja. Som tråden lyder, viken är det bästa gaming headsetet för 1000kr?
Det ska vara en bra mikrofon också! Funderar på Siberia V2.. Vad tycker ni?

Ska du bara använda dem till spel?
Kör på det, isåfall.

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Ska du bara använda dem till spel?
Kör på det, isåfall.

Okajj! x=)

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6606146/logitech-g35-gaming-headse...

Sjukt bra headset. Mycket bättre än v2 enligt mig!

Permalänk

Skulle aldrig köpa något som gick via USB, faktiskt...

Permalänk
Medlem

Har g35, dom är hyfsade fast genom USB=BAD om du gick genom 3.5mm skulle dom vara AWSOME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Har g35, dom är hyfsade fast genom USB=BAD om du gick genom 3.5mm skulle dom vara AWSOME

Beror ju på om man kör på det inbyggda ljudkortet eller inte. Troligtvis kör TS på det inbyggda så då är det nog inte så dumt...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantality:

Tja. Som tråden lyder, viken är det bästa gaming headsetet för 1000kr?
Det ska vara en bra mikrofon också! Funderar på Siberia V2.. Vad tycker ni?

Köpte siberia v2 för runt 3 dagar sen, är nöjd med dem och de ända minus jag hittar är att dem sitter ganska för hårt mot öronen men man vänjer nog sig :p, Köpte v2 för att mina razer carcharias gick sönder och tycker faktist siberia är mer prisvärd

Permalänk
Avstängd

jag köpte sennheiser hd 558 + zamman mic1. det är 150-350kr över din budget dock. tydligen skall sennheiser hd558 vara i stort sett samma lurar som sennheiser hd598(för ~1700kr).

Permalänk

Kör på siberia v2

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk

Kör nog på Siberia! Tack för alla svar.

Permalänk

Har en till fråga, Siberia V2 vs Sennheiser Pc360. Är Pc360 jätte mycket bättre än Siberia v2? Är det värt de pengarna som man lägger ut på det? Tack på förhand. -Peace

Permalänk
Medlem

Det vore mer prisvärt med hörlurar och en separat mic.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av jacke910:

Det vore mer prisvärt med hörlurar och en separat mic.

Vilka skulle du föredra isådana fall?

Permalänk

Beror på om du vill ha öppna eller stängda hörlurar.

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Beror på om du vill ha öppna eller stängda hörlurar.

Gillar både och. Så det spelar ingen större roll!

Tänker på dessa och en micc, vad tror ni?

SENNHEISER Hörlur HD428

Permalänk
Skrivet av Fantality:

Gillar både och. Så det spelar ingen större roll!

Tänker på dessa och en micc, vad tror ni?

SENNHEISER Hörlur HD428

Ja, det är inte några fel på de där hörlurarna i alla fall. De är helt klart värda sitt pris.

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Ja, det är inte några fel på de där hörlurarna i alla fall. De är helt klart värda sitt pris.

Okej. Men har inte hittat någon bra mikrofon, skulle du kunna hjälpa mig att hitta ett?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite..

Har ett par Siberia v1 som är 5 år gamla, så jag gick och köpte mig starcraft 2 banshee lurarna. Jag är väldigt missnöjd med dessa så jag skall skicka tillbaka dom. Iaf så behöver jag ett par nya lurar igen då. Jag vet att det är bra ljud i Siberialurarna och dom sitter väldigt skönt men jag vill ha något nytt. Tycker dom går sönder så lätt. Är trött på att ha en separat mick också.

Finns det några lurar med pull-out mick som kan matcha ljudet i Siberia till ungefär samma peng som sitter gött och inte väger 300kg?

Visa signatur

| HAF 922 Mini - E | Intel Core i5 3570 @ 4.44GHz | ASUS P8Z77-Vpro | Gigabyte GeForce 680 Windforce | Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | SSD 120GB Intel 520 | Samsung 22X DL SH-S223C | Corsair TX 650W 80+ | Samsung TFT 27" S27A950D LED 120Hz | Win 7 64 |

Permalänk
Skrivet av Fantality:

Okej. Men har inte hittat någon bra mikrofon, skulle du kunna hjälpa mig att hitta ett?

Kan tyvärr inget om mikrofoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebn:

Finns det några lurar med pull-out mick som kan matcha ljudet i Siberia till ungefär samma peng som sitter gött och inte väger 300kg?

Är det inte bara Steelseries som har pull-out micen typ? Finns ju 5H och 7H du kan testa...

Själv valde jag nyligen PC360 för att ersätta mitt antika HD555 som fallit isär pga av att plasten sprack överallt (redan varit tejpad i ett år typ, lol). Det har en fäll mic men den funkar bra, mutar automatiskt och stör inte så mycket. Det är lätt också. Förhoppningsvis bättre plast :/

Hursomhelst, måste man testa headsets. Jag var först inne på 7H, men dom var inte bekväma alls.

Permalänk
Medlem

Lite sent kanske. Men jag vill varna för Siberia v2, 7H och alla andra steelseries-headset. Dessa håller väldigt låg standard och börjar knastra och ha sig efter kanske 2 månaders användning. Logitech G35 är riktigt bra, men är tyvärr för lätta att ha sönder. Satsa på en Sennheiser om du vill investera i något vettigt.