Förboka spel via spelbutiken - betala före eller när spelet kommer?

Permalänk

Förboka spel via spelbutiken - betala före eller när spelet kommer?

Hejsan, jag tänkte förboka ett spel på spelbutiken.se och undrar om det är så att man betalar innan man får spelet eller när dom skickar spelet? Tänkte betala via faktura.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Har aldrig bokat med faktura därifrån, men kan rekommendera dig att inte förhandsboka därifrån om du inte vill ha spelet runt 3 dagar efter release...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Har aldrig bokat med faktura därifrån, men kan rekommendera dig att inte förhandsboka därifrån om du inte vill ha spelet runt 3 dagar efter release...

Okej,Kanske bättre att åka till elgiganten/game och köpa det direkt på release dagen istället ^^

Men vet du annars vilken online-affär som levererar på release dagen?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kan säga att när jag förbokade senaste wow-expansionen så kom den samma dag som ute i butikerna. De har bättrat sig.

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Men vet du annars vilken online-affär som levererar på release dagen?

Köper själv alltid från webhallen, har aldrig fått spelen efter releasedagen utan ibland tom före!

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Webhallen.com är bra på att skicka ut spel på release dagen och han man tur kan man till och med få det dagen innan har hänt mig 2 ggr

Visa signatur

1055T @ 4Ghz | MSI GTX 580 Lightning | Asus Crosshair IV Formula | Corsair Vengeance 8GB | Corsair H100 | Cougar S700 | A-Data 120GB SSD | Corsair Obsidian 800D

MacBook Pro 13,3" (2011)

Permalänk
Medlem

Jag beställde guild wars 2 på faktura så fort möjligheten fanns (förra sommaren tror jag) och frågade direkt efter hur det låg till. Du får fakturan när spelet har skickats iväg från deras lager, oavsett om du bokat eller inte.

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Okej,Kanske bättre att åka till elgiganten/game och köpa det direkt på release dagen istället ^^

Men vet du annars vilken online-affär som levererar på release dagen?

Game.se har aldrig svikit mig

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Okej. Gör ett försök med spelbutiken eftersom det är gratis frakt o faktura inte blir en extra kostnad. någon dag efter release är inte hela världen för mig

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Witcher 2 fick jag 2 eller 3 dagar innan release ifrån Webhallen

Värt att läsa:
http://www.webhallen.com/blog/2010/12/varfor-skickas-inte-wow...

Permalänk
Medlem

Spelbutikens billiga priser(om de nu fortfarande är det...) speglar sig i den service du får från dem så vill du ha något snabbt och utan bekymmer så beställ från något annat ställe är min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Förboka på elgiganten? Har alltid fungerar bra för mig och de leverar spel dagen innan officiell release i butikerna. Så var det iallafall med Crysis 2, bf och fifa.

Permalänk
Medlem

Måste ge mina point till webhallen.! Funkar alltid när jag beställt där.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

förhandsboka från ett ställe där du kan ladda ned spelet, t.ex origins - Bf3. Steam eller vad som