IFRAME dirigerar om hela hemsidan, kan man ändra detta?

Permalänk

IFRAME dirigerar om hela hemsidan, kan man ändra detta?

Hej.

Jag håller på och bygger en hemsida som ska ha en annan hemsida i en iframe, eller detta är det främsta målet.

Men just denna sida som jag vill sätta i en iframe tycks dirigera om hela hemsidan så fort den sätts i en iframe på hemsidan, jag har testat med andra hemsidor och dessa ser bra ut och fungerar precis som väntat med en vanlig iframe, men just denna sida som jag behöver dirigerar om hela hemsidan och detta är väldigt konstigt i mina ögon.

Någon som vet vad detta beror på och om det går att lösa? T.ex tvinga iframen att visas på sidan utan att dirigeras om till den faktiska hemsidan?

Tacksam för svar!

Mvh Robin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sidan du försöker lägga i en iframe har förmodligen frame-breakout-kod som är byggd med javascript.

Hur du ska lyckas hindra den vet jag dock inte.

Permalänk
Skrivet av Skogga:

Sidan du försöker lägga i en iframe har förmodligen frame-breakout-kod som är byggd med javascript.

Hur du ska lyckas hindra den vet jag dock inte.

Detta är nog mycket möjligt! jag har funderar på något liknande jag själv men inte lyckas hitta på något med just denna funktion.

Någon som vet ett alternativ för Iframe med t.ex ett Javascript?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rawdesigns:

Detta är nog mycket möjligt! jag har funderar på något liknande jag själv men inte lyckas hitta på något med just denna funktion.

Någon som vet ett alternativ för Iframe med t.ex ett Javascript?

Har du inte kontroll över sidan själv bör du rimligtvis inte bädda in den med en iframe, eller något annat. Detta av både säkerhets- och upphovsrättsskäl.

Permalänk
Skrivet av You:

Har du inte kontroll över sidan själv bör du rimligtvis inte bädda in den med en iframe, eller något annat. Detta av både säkerhets- och upphovsrättsskäl.

Jag har varit i kontakt med de som äger hemsidan och jag har fått rätten att sätta sidan som en iframe på denna hemsida, men de visste inte något om detta iframe skydd, men jag har dock fått rätten av ägaren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rawdesigns:

Jag har varit i kontakt med de som äger hemsidan och jag har fått rätten att sätta sidan som en iframe på denna hemsida, men de visste inte något om detta iframe skydd, men jag har dock fått rätten av ägaren.

Kontakta dem och be dem ta bort skyddet, då.

Permalänk

Jag löste detta på annat sätt, blev ingen iframe (tacksam för svar)

Visa signatur