Mest prisvärda gaming laptop för 10 000 - 13 000 kr?

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda gaming laptop för 10 000 - 13 000 kr?

Hejsan!

Jag har nyligen fått ett behov av att köpa en laptop då jag kommer att röra mig jämt och ständigt. Men jag spelar en hel del spel och skulle vilja forsätta göra så. Jag är inte så kunnig när det kommer till datorer, jag har kollat runt på MSI's, alienware's och asus datorer en del men vet inte säkert vad som är bra och inte. Så jag undrar vad ni skulle rekomendera att vara den mest prisvärda gaming laptopen för cirka 10000-15000 kronor?
Skrämen ska minst vara 14 tum. Det jag prioriterar är enbart spelprestandan, jag bryr mig inte om det yttre eller högtalare (Då jag ändå använder headset allt som oftast).

Skulle uppskatta om någon tog sig tid och svarade på min fråga och även skriver varför just den datorn är den mest prisvärda gaming datorn för det jag är villig att betala.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Fast det är ett kraftigt nerbantat 6970, som i alla laptops idag.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Fast det är ett kraftigt nerbantat 6970, som i alla laptops idag.

Nämen shit, får det inte plats ett fullstort 6970 i en laptop? Det kan väl vem som helst räkna ut. Han ville ha en laptop därför jag föreslog en laptop.

Jävligt nödvändigt inlägg du

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Skulle föreslå en ASUS G54SX, bra processor, GTX560M och bra kylning samt juste byggkvalitet Den har du nog redan sett, men den är riktigt nice. Landar på 12-13000kr snåret.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Menar du inte g53ax? Den funderar iaf jag på att köpa från komplett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska man lägga ut så mycket pengar på en gaming laptop är det helt klart värt att köpa en med ett 6970 eftersom det är sjukt stor skillnad mot ett 560m.

Riktigt ovärt att köpa en med 560 enligt mig.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Vänta på Msi GT780 med GTX 570M!

Permalänk
Medlem

MSI med gtx570 kommer troligtvis kosta mer än 14k.
Skulle inte bli förvånad om den kostar uppåt mot 16-18.

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Någon som hört något från Msi om eller när GT780 kommer med 570 kortet eller varför inte 580? verkar var tillräckligt svårt för dem att klämma ut den med 560.

Visa signatur

Desktop: Chassi: NZXT H2(4+2 fläktar), Nätagg: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär, Moderkort: ASROCK Z68 Extreme4 GEN3, CPU: Intel Core I5 2500k, CPU-kylare: Corsair Hydro H80, Internminne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE, Grafikkort: MSI GeForce GTX 560Ti TF III 448 Core OC PE, SSD: Intel SSD 320 120GB, Hårdiskar: 1st Seagate Barracuda 7200rpm 120GB(Gammal), 1st Extern WD 1TB, Monitor: BenQ TFT 24" XL2420T 120Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Nämen shit, får det inte plats ett fullstort 6970 i en laptop? Det kan väl vem som helst räkna ut. Han ville ha en laptop därför jag föreslog en laptop.

Jävligt nödvändigt inlägg du

Inte alla Svensson bor som vet det där.

Jävligt nödvändigt inlägg du.

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Inte alla Svensson bor som vet det där.

Jävligt nödvändigt inlägg du.

Visste inte att detta var Svenssonclockers...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Visste inte att detta var Svenssonclockers...

Jag har sätt 2-3 st som nästan blev förbannade, när dom fick veta att ett 5870 i en laptop presterade som ett 5770. Detta var på sweclockers.

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har sätt 2-3 st som nästan blev förbannade, när dom fick veta att ett 5870 i en laptop presterade som ett 5770. Detta var på sweclockers.

Nästan förbannade? Själv hade jag blivit rasande om jag märkte en sån grej. Kan ju förstå att det inte kan prestera som ett vanligt 5870 men prestera som ett 5770... Vilken laptop var detta? Blev riktigt nyfiken nu

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska självklart och VÄLDIGT logiskt att något som är mycket mindre, drar mycket mindre ström INTE presterar likadant som en större modell.

Men men det kanske bara är jag, är det fler som har tagit illa upp så ber jag om ursäkt men tycker det hela är lite OOT ändå eftersom personen ville ha en laptop och aldrig nämde någonting om en stationär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

"Update: An MSI rep has let us know that contrary to earlier reports, the GT780R is not currently available with the 570M graphics card. The company added that it will offer some unspecified laptop with the 570M sometime in the "near" future. It's unclear if that laptop will, in fact, be the GT780R."

http://www.engadget.com/2011/06/28/nvidia-announces-geforce-gtx-580m-and-570m-availability-in-the/

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Nästan förbannade? Själv hade jag blivit rasande om jag märkte en sån grej. Kan ju förstå att det inte kan prestera som ett vanligt 5870 men prestera som ett 5770... Vilken laptop var detta? Blev riktigt nyfiken nu

Nu var det ca 3 månader sen, jag läste detta men jag vet att det handlade om en laptop från msi. Vilken modell kommer jag inte riktigt ihåg.

Visa signatur

Hemsida Instagram