bluscreen när jag splear bc 2

Permalänk
Medlem

bluscreen när jag splear bc 2

När jag spelat bc 2 ett tag så får jag en bluscreen och det är bara i bc 2 jag satt i går typ 6 timmar gmod med en kompis och det funka bra men sen när jag ska köra bc 2 så får jag en bluscreen även om jag kör på det lägsta inställningarna. Det står att det är något hårdvarufel, jag har oc:at mina ram,cpu,gpu men när jag testar dom i 3dmark 11 så funkar allt fint. jag vill ha hjälp snarast

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av siiteer:

När jag spelat bc 2 ett tag så får jag en bluscreen och det är bara i bc 2 jag satt i går typ 6 timmar gmod med en kompis och det funka bra men sen när jag ska köra bc 2 så får jag en bluscreen även om jag kör på det lägsta inställningarna. Det står att det är något hårdvarufel, jag har oc:at mina ram,cpu,gpu men när jag testar dom i 3dmark 11 så funkar allt fint. jag vill ha hjälp snarast

Dra ner alla överklockningar till standard och kolla ifall du får BSOD ändå. Får du inte det, så har du överklockat för hårt helt enkelt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Dra ner alla överklockningar till standard och kolla ifall du får BSOD ändå. Får du inte det, så har du överklockat för hårt helt enkelt.

ok ska det då men vrf är det bara i bc 2 jag BSOD

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av siiteer:

ok ska det då men vrf är det bara i bc 2 jag BSOD

Ingen aning. Testa först, just nu har ingen någon aning om vad som är fel.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Det är många som har problem med BC2 tyvärr. Jag har felsökt en del men inte hittat orsaken ännu, tröttsamt.

Mitt inlägg och vad andra skriver:
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1019868-bc2-fryser-fast-efter-en-stunds-spelande/#post11152837

Visa signatur

Main PC:Intel i7-4770K @ 4.5GHzHyperX/Vengeance DDR3 32GB 1600MHzASUS Maximus VII HERO Z97Seasonic Focus+ 750W GoldSSD Samsung 850 EVO 250GB + 2x1.5TBNoctua NH-U14SGeforce GTX 660TI 2GBFractal Design Meshify C
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HTPC:
Intel i5-2400 3.1GHzKingston HyperX Grey 4GB 1600MHZGigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 Z68FD Newton R2 650WStorage: 3 st Seagate Green 2TBSystemHD: WD RE4 500GB SATA2Noctua NH-C12P SE14Samsung Blu-Ray SH-B123L FD Define Mini M-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av TripleR:

Det är många som har problem med BC2 tyvärr. Jag har felsökt en del men inte hittat orsaken ännu, tröttsamt.

Mitt inlägg och vad andra skriver:
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1019868-bc2-fryser-fast-efter-en-stunds-spelande/#post11152837

jag tror också att det inte är så stabilt men med stock så funkar det fint för mig bara lite lag i bland så ska se om man kan ha ett oc:at gpu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade också blurscreen problemet, tills jag googlade och fick veta att mycket människor trodde att problemet satt i ljudkortet / ljuddrivisarna, speciellt folk med Realtek.
Eftersom jag har Realtek så avinstallerade jag det och efter det så har BC2 slutat krasha mitt i matcherna.
Dock verkar hela spelet orsakat generell ostabilitet i mitt system, ibland kan jag få bluescreen när jag startat datorn och precis kommit in i windows (Detta har aldrig hänt), en gång fick jag det när jag tabbade ut från BC2 under en MP match.

Nu har jag problem med att spelet ibland krashar till desktop när MP matcher laddar. Suck. Blir så less. Funderar på att skaffa mig Black Ops ist.

Permalänk

Lösningen finns i en annan tråd. Stäng av MSI AB / andra överclockningsprogram. Funkar för mig iaf.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Jag använder inte MSI AB eller något överklockningsprogram. Måste i sådana fall vara Catalyst, men det gör ingen skillnad om det är nedstängt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Jag använder inte MSI AB eller något överklockningsprogram. Måste i sådana fall vara Catalyst, men det gör ingen skillnad om det är nedstängt.

Jag har inte heller något OC-program och när jag igår flyttade grafikkortet till min sprillans HTPC, installerade jag enbart drivrutinerna från AMD/Radeon och ingen CCC. Trots detta blåskärmade burken efter 30-40 min. Snart dags att inse fakta och ge upp... BF3 next.

Visa signatur

Main PC:Intel i7-4770K @ 4.5GHzHyperX/Vengeance DDR3 32GB 1600MHzASUS Maximus VII HERO Z97Seasonic Focus+ 750W GoldSSD Samsung 850 EVO 250GB + 2x1.5TBNoctua NH-U14SGeforce GTX 660TI 2GBFractal Design Meshify C
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HTPC:
Intel i5-2400 3.1GHzKingston HyperX Grey 4GB 1600MHZGigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 Z68FD Newton R2 650WStorage: 3 st Seagate Green 2TBSystemHD: WD RE4 500GB SATA2Noctua NH-C12P SE14Samsung Blu-Ray SH-B123L FD Define Mini M-ATX

Permalänk
Medlem

testa avaktivera ljudkortet i bios och kör utan ljud och se om du försökt allt annat men ändå får hängningar , för mig var det inbyggda ljudkortet som strulade, köpte nytt då funkade det.. finns i bios meny att avaktivera . för får du ändå hängningar är det ju något annat

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

testa avaktivera ljudkortet i bios och kör utan ljud och se om du försökt allt annat men ändå får hängningar , för mig var det inbyggda ljudkortet som strulade, köpte nytt då funkade det.. finns i bios meny att avaktivera . för får du ändå hängningar är det ju något annat

Jo, tack, läst att detta fungerar för många.

Detta är dock inte riktat till dig så du får inte ta det personligt!

Men varför i hela helvete vill man spela utan ljud!? Eller för den delen, köpa nya datorkomponenter endast för att ett spel ska fungera!? DICE får lära sig att göra stabila spel.
Om det ska vara på detta viset lägger jag ned BC2 helt. Vilket är synd då det är fruktansvärt roligt..