Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Trådlöst internet + trådlös mus, keyboard och headset = lagg?

Permalänk
Medlem

Trådlöst internet + trådlös mus, keyboard och headset = lagg?

Tjena,
Nyligen så har jag införskaffat mig lite trådlös technologi för att slippa alla sladdar som man irriterat sig på under åren.
Frågan lyder i rubriken.
Ifall så är fallet: hur stabila är mobila bredband nu för tiden? Jag spelar mycket spel och tankar en hel del, därav vill jag ha en stabil uppkoppling.
Använder sig mobila bredband av 2,4ghz technologin så som trådlöst internet och dom flesta trådlösa apparaturerna idag?

Mer eller mindre så vill jag gärna behålla min "Trådlösa setup" men samtidigt behålla ett stadigt, pålitligt internet.

(Produkterna jag köpt och använder nu är: Logitech G930 headset, Logitech K800 keyboard och Logitech Performance MX mus).

/Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

vet inte hur det är med "dedikerade" modem som du får med ett mobilt bredband, men när jag kopplar min telefon till datorn så kan man i princip inte spela MW2 för det laggar för mycket, man kan spela wow men disconnectar ibland, laddar hem i 100-200 kb/s ungefär. full mottagning vad som visas i alla fall.

tl;dr, det går men det går inte spela FPS.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns ett fritt ism band på 2,4GHz, där du hittar 802.11b-g och 802.11n enheter och blåtand, 802.11a och även 802.11n kan förekomma på 5Ghz också. Mobila bredband ligger lite lägre i frekvens eftersom de körs på samma band som talet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du kan spela nära masten iaf...

(telenor)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -