Onoff begärs i konkurs

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Nya uppgifter angående OnOff's konkurs: http://www.e24.se/business/konsumentvaror/handfull-spekulante...[E24]-[2924512]-[artikelpuff]-[Aftonbladet]-[]-[Ettan]

Jaha! Där försvann super rean! Men om det stämmer så ok för personalen.

Red: så precis på hemsidan att de har 30% på allt i butiken! Dags att åka till onoff.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Knuckles:

Vart står det att jag sade att alla fifflar? Tänker inte gå in så mycket på enskilda personer inom Onoff men t.ex så hade ONOFF som praxis att fiffla med pc/tvspels releaser och släppa spelen 1-3dagar innan officiell release enbart för att sälja en massa extra innan andra butiker kunde konkurrera. Andra vanliga metoder var att de anställda gömde de bästa produkterna på lagret vid stora reor.

Jag förstår att det suger att bli uppsagd men jag tänker inte gråta en endaste tår för ONOFF som kedja

Att gömma varor på stora reor är standard och inte bara inom elektronikbranchen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Om det skulle vara så illa som du beskriver det så skulle affärerna inte få finnas kvar

Det är precis så illa som jag skriver:

HP Pavilion Elite HPE-530sc Stationär dator för 9500kr
Strömlinjeformad för hastighet och prestanda. Fullpackad med kraften du behöver för spel och kreativa applikationer.
GeForce GT 420 grafiklösning

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...

Det där är inget annat än att ljuga. Visst dessa skitdatorer säljs på inet och komplett med, fast de säljs inte som den ultimata speldatorn och det är skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zkronk:

Det är en sådan LG 23" IPS för 1590:- som jag också väntar på...

prata med dem idag igen de kan inte garantera skick denna vecka heller utan att de kommer komma igång nästa vecka ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

prata med dem idag igen de kan inte garantera skick denna vecka heller utan att de kommer komma igång nästa vecka ..

Okej.. Har det inte hänt något i mitten på nästa vecka så får jag nog lov att försöka ringa till de och ta bort beställningen, känns som mitt tålamod är slut vid det laget då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zkronk:

Okej.. Har det inte hänt något i mitten på nästa vecka så får jag nog lov att försöka ringa till de och ta bort beställningen, känns som mitt tålamod är slut vid det laget då.

Jo för mig med får hoppas jag kan få pengarna tillbaka iså fall men kan bli mycket telefon samtal känns det som annars får jag gå till en butik och ta en vara för samma pris

Permalänk

Hehe, passande namn dom hade, gick On 1982 och Off 2011

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Vfn ingen realt "fire sale"""

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

Mitt paket har hämtats och sorterats i Jönköping nu i alla fall så leveranserna verkar återupptagna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Mitt paket har hämtats och sorterats i Jönköping nu i alla fall så leveranserna verkar återupptagna!

Samma här! Äntligen är min data påväg!:)

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Tog bort ett aningen provocerande inlägg och svar på det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

priserna i butikerna var ganska låga, men allt var helt slut ju ^.^ drog innan alla hade slutat jobbet idag och det var helt slut, fanns bara dyra saker kvar ^.^ plus vissa saker var ju dyrare i butiken än på nätet, med 30% rabatt ^^

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

Det finns en gud!

Permalänk
Medlem

Någon skriver att Elgiganten går bra:) Det är helt fel de går med minusresultat de med. Så det har nog den personen fått om bakfoten. Sedan har de en starkare ägare bakom sig än Onoff som skjuter till pengar till bolaget, som kan hålla det drivande längre än vad Onoffs ägare kunde men frågan är hur länge den ägaren vill skicka in pengar i Elgiganten. Det är ytters få som ger ett plusresultat .
//BTF

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTF:

Någon skriver att Elgiganten går bra:) Det är helt fel de går med minusresultat de med. Så det har nog den personen fått om bakfoten. Sedan har de en starkare ägare bakom sig än Onoff som skjuter till pengar till bolaget, som kan hålla det drivande längre än vad Onoffs ägare kunde men frågan är hur länge den ägaren vill skicka in pengar i Elgiganten. Det är ytters få som ger ett plusresultat .
//BTF

Läs tråden i sin helhet igen och inse att det upprepade gånger sagts att elgiganten är uppdelad i ett butiksföretag och ett grossistföretag, där grossistföretaget går plus mer än tillräckligt för att täcka in butiksföretagets förlust.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Media Markt kan hjälpa dig med garantiärenden

Vet ej om det redan har postats, men jag såg precis på Media Markts hemsida att de erbjuder sig att ta hand om Onoff-kunders garantiärenden, kostnadsfritt. Förutsatt att produktmärket säljs i deras butiker.

Media Markt kan hjälpa dig med garantiärenden. Även om du handlat på Onoff.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Vet ej om det redan har postats, men jag såg precis på Media Markts hemsida att de erbjuder sig att ta hand om Onoff-kunders garantiärenden, kostnadsfritt. Förutsatt att produktmärket säljs i deras butiker.

Media Markt kan hjälpa dig med garantiärenden. Även om du handlat på Onoff.

Samma med alla andra handlare, dom vill åt OnOffs kunder.
Om dom hjälper till med garantin som fabrikören ändå står för så knycker dom ju lite goodwill aldeles gratis.
NetOnNet och Siba använder ju dessutom samma föesäkringsbolag SOLID som OnOff.
Kanske även MM har detta försäkringsbolag eller är villiga att konvertera till sitt för att låsa upp en ny kund.
Själv har jag köpt prylar lite här och där utan alla försäkringar som dom lurar på en.
Nu blir det tyvärr ett ställe mindre att besöka när man får tråkigt och vill klämma lite på olika prylar.
MediaMarkt kommer nog att gå vinnande ur striderna då de har ett stort utbud, och även lita andra märken än de andra.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

HAHAAA! Riktigt glad över att ett skräpföretag konkar. Bara massa dyra, kassa datorer och TN-paneler. Ingen kommer sakna er!
Får hoppas att detta hjälper duktiga datorföretag som Inet, Komplett, JME o.s.v.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

HAHAAA! Riktigt glad över att ett skräpföretag konkar. Bara massa dyra, kassa datorer och TN-paneler. Ingen kommer sakna er!
Får hoppas att detta hjälper duktiga datorföretag som Inet, Komplett, JME o.s.v.

aom din dator då...
kass och skärm med TN panel ;P

OnT: trist faktiskt,förstår inte varför folk gillar att dom gick i konka.
Fler som hamnar hos ams, fler som kommer börja gå på bidrag, färre jobb.
Många kommer gå till andra konkurenter, men 900pers är ett hel del

Det är ingen som tvingar er att gå till dessa "skit" butiker, bara glad att dom finns då det behövs för konkurans lika så diverse gallerior.
Trist när butiker stänger igen och det blir bara tommare och tommare.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

På onoff i väsby hade dom höjt vissa priser och sedan minus 30% lite dåligt.
Kollade på ett par Altec Lansing högtalare häromdan för 299:- minus 25%
Nu kostade dom över 400:- minus 30% samt på webhallen 249:-
Samt att dom verkar ha gömt undan vissa prylar för det kan inte ha tagit så fort slut, för det har inte varit så mycket folk där då jag har varit där.
Kanske sådant som var nyinköpt och kunde gå tillbaks till leverantören.
Tur att man inte inpulsköpte för jag behöver inget.
Idag försökte jag verkligen hitta nått prisvärt, men inte ens 30% lockar.
Med de priser som de haft så förstår jag att det inte går att sälja nått.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Suttit och läst en liten del av det vanliga flameandet som alltid uppstår mot de stora kedjorna och blir lika trött på det som alltid.
Har själv arbetat under ca två år på en av de större innan jag gav upp och satsade på studier istället.
De arbetsförhållande som finns på den kedjan jag var på var allt annat än roligt, från företagets sida var allt bra men efter ett tag blev man glatt överraskad så fort det dök upp en kund som var trevlig.
Det jag vill säga är att en av de stora anledningarna till att personalen kan upplevas som dryg, okunnig mm är ett resultat över alla som kommer in med inställningen att en elektroniksäljare är en komplett idiot som bara vill lura pengarna av dig. En stor del kunder kunde brusa upp över ingenting och kunde man inte trolla fram en produkt som blivit slutsåld inom hela norden så var man inte värd mer än det tuggummit som fastnade under skon utanför affären.
Har även jobbat en del inom restaurangbranschen och kan säga att även om jag ansträngde mig hälften så mycket inom servisen som jag gjorde som säljare för att vara tillmötesgående så fick jag betydligt mycket mer positiv feedback från gästerna då jag serverade.
Vad jag vill ha sagt är att den största anledningen till att säljare kan kännas trötta och otrevliga är ert fel, den grundinställning som ni kommer med mot säljare gör många trötta på att möta människor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesh:

Suttit och läst en liten del av det vanliga flameandet som alltid uppstår mot de stora kedjorna och blir lika trött på det som alltid.
Har själv arbetat under ca två år på en av de större innan jag gav upp och satsade på studier istället.
De arbetsförhållande som finns på den kedjan jag var på var allt annat än roligt, från företagets sida var allt bra men efter ett tag blev man glatt överraskad så fort det dök upp en kund som var trevlig.
Det jag vill säga är att en av de stora anledningarna till att personalen kan upplevas som dryg, okunnig mm är ett resultat över alla som kommer in med inställningen att en elektroniksäljare är en komplett idiot som bara vill lura pengarna av dig. En stor del kunder kunde brusa upp över ingenting och kunde man inte trolla fram en produkt som blivit slutsåld inom hela norden så var man inte värd mer än det tuggummit som fastnade under skon utanför affären.
Har även jobbat en del inom restaurangbranschen och kan säga att även om jag ansträngde mig hälften så mycket inom servisen som jag gjorde som säljare för att vara tillmötesgående så fick jag betydligt mycket mer positiv feedback från gästerna då jag serverade.
Vad jag vill ha sagt är att den största anledningen till att säljare kan kännas trötta och otrevliga är ert fel, den grundinställning som ni kommer med mot säljare gör många trötta på att möta människor

Håller med. Folk tror man är en robot och kan hinna med allt samtidigt. Vissa blir arga när man har ett kösystem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Håller med. Folk tror man är en robot och kan hinna med allt samtidigt. Vissa blir arga när man har ett kösystem...

Tyckte det bara var skönt när dom bytte till det systemet, så man slapp ha dom häckandes bakom en hela tiden Då kunde man åtminstone gå runt och kolla i fred, och behövde man hjälp var det bara att ta en kölapp istället för att stå som ett fån och försöka få kontakt med dom

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

På onoff i väsby hade dom höjt vissa priser och sedan minus 30% lite dåligt.
Kollade på ett par Altec Lansing högtalare häromdan för 299:- minus 25%
Nu kostade dom över 400:- minus 30% samt på webhallen 249:-
Samt att dom verkar ha gömt undan vissa prylar för det kan inte ha tagit så fort slut, för det har inte varit så mycket folk där då jag har varit där.
Kanske sådant som var nyinköpt och kunde gå tillbaks till leverantören.
Tur att man inte inpulsköpte för jag behöver inget.
Idag försökte jag verkligen hitta nått prisvärt, men inte ens 30% lockar.
Med de priser som de haft så förstår jag att det inte går att sälja nått.

Inga priser har ändrats så vitt jag har sett den senaste veckan.
Inga butiker gömmer heller saker, utan det är att det är slutsålt - vi kan inte hjälpa att du är sen och kommer i slutet av veckan när det varit 25% hela tiden?

Det kommer påfyllning från centrallagret lite då och då, hur mycket och vad vet vi inte.

Alla butiker har haft extremt jävla mycket kunder, hur mycket kunder det har varit där när du har varit där är totalt ointresant då världen ej snurrar runt dig.

Idag så hade jag 20 på kö hela tiden så gott som mestadelen av dagen hos mig. Och jag var själv mycket av den tiden.

Permalänk
Medlem

Ju mer butiken tömmer sina lager desto större chans för ett uppköp, så att man gömmer produkter på lagret är ju helt sanslöst korkat att tro.
Bemanningen på huvudlagret går på knäna med tanke på att man ej kan ta in semestervik. i konkursen, så det går lite knackigt med leveranserna.
Men som sagt man kan väl dra fram sitt trollspö och veva fram ett par TV-apparater med 90% av utan bekymmer, även då skulle väl någon stackare klaga på att det inte är helt gratis nu när det ändå är kk.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppetm:

Inga priser har ändrats så vitt jag har sett den senaste veckan.
Inga butiker gömmer heller saker, utan det är att det är slutsålt - vi kan inte hjälpa att du är sen och kommer i slutet av veckan när det varit 25% hela tiden?

Det kommer påfyllning från centrallagret lite då och då, hur mycket och vad vet vi inte.

Alla butiker har haft extremt jävla mycket kunder, hur mycket kunder det har varit där när du har varit där är totalt ointresant då världen ej snurrar runt dig.

Idag så hade jag 20 på kö hela tiden så gott som mestadelen av dagen hos mig. Och jag var själv mycket av den tiden.

Om du jobbade idag i den butiken så borde du ju veta bättre. Värden ska snurra runt kunden, det är det som är meningen, för det är kunden som betalar lönerna i slutändan.

I väsby ändrades priset på altec lansing högtalarna från onsdag till fredag det vet jag.
Lappen med priset stod på listen framför högtalarna. under glaslisten, nu var den tom.
Nu stod det två kartonger med prislappen påklistrad direkt på kartongen där stod det fyrahundra någonting.
Det var de högtalarna som jag såg i torsdags förra veckan oxå och samma pris i Barkaby samma dag.
Nu behövde jag inga sådana högtalare men om priset hade varit kvar så hade jag slagit till.
Jag har varit trogen kund sedan Onoff öppnade i väsby och jag har tillbringat många timmar i kö inför ''lagerränsningar'' i den butiken då det har varit kö ända ner till OK-macken.
Det var cirka 5 personer i kassan klockan 15.30 och ungifär samma antal övriga kunder i butiken som det brukar vara en vanlig lördag.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri

Permalänk
Skrivet av anton.hj:

Samma här! Äntligen är min data påväg!:)

Gah! kalla det inte data! Dator. Data är information. Dator är utrustningen. Petigt, petigt. Men rätt ska vara rätt.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Nya uppgifter angående OnOff's konkurs: http://www.e24.se/business/konsumentvaror/handfull-spekulante...[E24]-[2924512]-[artikelpuff]-[Aftonbladet]-[]-[Ettan]

Skulle inte förvåna mig om puckona bakom PC Superstore eller Sekvencia köper upp företaget för att bedriva nått Scam-skit bakom fasaden.

Permalänk
Medlem

Mitt senaste köp vart på onoff, ett tangentbord plus mus. onoff klådde mediamarkts och elgiganten superstores pris med 150:- vilket är rätt bra för en produkt i 500kr klassen.

Mediamarkt är förövrigt den mest överskattade butiken på orten, inte särskilt bra priser om man jämför med konkurrenterna. De har bra priser när de har nån rea eller nån annan lockvara men rakt över sortimentet är priserna inte bra, dessutom listar de inte priserna på internet så det blir svårt att jämföra.Åker hellre till netonnet, de ligger bra i pris samt så kan man se direkt på nätet om produkten finns inne i butik eller inte. Småsaker som gör det värt

Permalänk
Skrivet av cloned:

Mediamarkt är förövrigt den mest överskattade butiken på orten, inte särskilt bra priser om man jämför med konkurrenterna.

I min stad är Mediamarkt nästan alltid billigare än konkurrenterna

EDIT: Jag menar Örebro

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50