passar Asus Crosshair IV Formula med Corsair 12GB (3x4096MB) CL10 2000Mhz VENGEANCE??

Permalänk
Medlem

passar Asus Crosshair IV Formula med Corsair 12GB (3x4096MB) CL10 2000Mhz VENGEANCE??

tja jag holler på att bygga en dator och jag har fot en son blandad information när det gäller om Corsair 6GB (3x2048MB) CL10 2000Mhz VENGEANCE passar med Asus Crosshair IV Formula> https://www.inet.se/artikel/1901844/asus-crosshair-iv-formula och enligt corsair så passar minnena alla ddr3 moderkort men enligt några andra så ska det inte fungera jag är förvirad så jag tänkte fråga er om det fins några proffs om ni vet. men hadde varit tacksam för svar mvh//anta jenkins

Permalänk
Medlem

Passar gör det ju men vill du ha max prestanda så kör du 2 eller 4 minnen och inte med 3 eftersom det är dual channel som gäller för det moderkortet.

Edit: Tveksam till att du kommer kunna köra minnena i 2000MHz också då Phenom II föredrar 1333MHz och är det Bulldozer du satsar på så är det ett 990FX kort du ska ha och inte ett 890FX

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

tack för infot ^^ men jag kan ju sätta i 2 istället för 3 eller ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av anta:

tack för infot ^^ men jag kan ju sätta i 2 istället för 3 eller ??

har du redan köpt grejerna? isf ja du kan stoppa i två istället för tre

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

aa det är köpt kommer i morgon så men då vet jag att det fungerar tack så jäkligt mycket ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anta:

aa det är köpt kommer i morgon så men då vet jag att det fungerar tack så jäkligt mycket ^^

det är därför man bör fråga innan man köper saker, det finns många här som har kunskap och vill hjälpa folk, nu har du gjort två inte så genomtänkta köp och spenderat mer pengar än vad du behövt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

kan säga dig att ett par 1333/1600mhz minnen i dual channel skulle gett dig samma / mer prestanda med det moderkortet..

Permalänk
Medlem

ska tänka på det i framtiden men tackar 1000 gonger och mer för hjälpen ^^

Permalänk
Medlem

^^

Visa signatur

Ta på mig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jesusbarnet:

det är därför man bör fråga innan man köper saker, det finns många här som har kunskap och vill hjälpa folk, nu har du gjort två inte så genomtänkta köp och spenderat mer pengar än vad du behövt

Håller med ovan, värför ens annars köra upp en tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Håller med ovan, värför ens annars köra upp en tråd?

kanske för att man vill ha lite mer info

Visa signatur

Ta på mig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T1taN:

kanske för att man vill ha lite mer info

En tidig info är ju bättre än en sen info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

En tidig info är ju bättre än en sen info

jojo men datorn funkar utan problem så det är lugnt

Visa signatur

Ta på mig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T1taN:

jojo men datorn funkar utan problem så det är lugnt

Det funkar men kunde blivit bättre med det priset

Permalänk
Avstängd

Phenom, Sandy bridge, AMD Lano, sockel 1156 o.s.v kör dual-channel alltså så ska du antigen ha 2 eller 4 minnen annars körs minnena i singel channel (ger 50% lägre prestanda) så du kan ju köpa ett till minne separat så kan du köra 4st utan prestanda förlust

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det funkar men kunde blivit bättre med det priset

Det funkar underbart med dom delarna enda som behövs är ju ett minne till So what lätt å fixa

Visa signatur

Ta på mig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T1taN:

Det funkar underbart med dom delarna enda som behövs är ju ett minne till So what lätt å fixa

http://www.inet.se/kundvagn/visa/633962/dator detta skulle det ha gått bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

kanske hade gått lite bättre. Men det han köpte nu fungera också skit bra...

Visa signatur

Ta på mig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T1taN:

kanske hade gått lite bättre. Men det han köpte nu fungera också skit bra...

Men man kan slippa och fundera att köpa nytt moderkort igen ifall om man skulle uppgradera till bulldozer, pga detta förlorar han ett moderkort som ska ha stöd till bullldozer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Men man kan slippa och fundera att köpa nytt moderkort igen ifall om man skulle uppgradera till bulldozer, pga detta förlorar han ett moderkort som ska ha stöd till bullldozer.

Crosshair IV har stöd för bulldoozer

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macmann1:

Crosshair IV har stöd för bulldoozer

Svar: nej

Moderkortet har inte flera hål ("piggar") för stöd av bulldozer (am3+) men däremot denna fungerar att använda bulldozer: http://www.inet.se/artikel/1902057/asus-crosshair-vformula-99...

Crosshair IV är tillverkad år 2010 (am3), tror inte att asus va snabbare än amd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Svar: nej

Moderkortet har inte flera hål ("piggar") för stöd av bulldozer (am3+) men däremot denna fungerar att använda bulldozer: http://www.inet.se/artikel/1902057/asus-crosshair-vformula-99...

Crosshair IV är tillverkad år 2010 (am3), tror inte att asus va snabbare än amd

Och det finns bios uppdatering för Crosshair IV för testande av AM3+

Om det inte har kommit någon helomvändning jag missat. Kan väl fortfarande komme en iofs.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macmann1:

Och det finns bios uppdatering för Crosshair IV för testande av AM3+

Om det inte har kommit någon helomvändning jag missat. Kan väl fortfarande komme en iofs.

Visst men det är bara några som kan funka, om man har tur så kan det funka med de bästa med men det är väldigt tveksamt pga att de bästa processorerna av bulldozer kommer ju såklart att sluka ström och då behöver de ha den extra "hålet" eller "piggen" för att kunna få tillräckligt ström för att kunna köras.

"vissa befintliga modeller är kompatibla med Zambezi/Bulldozer."// http://www.sweclockers.com/nyhet/13668-darfor-fungerar-amd-bu...