SweClockers layout centreras i natt

Permalänk

tycker det vart bra med centrering men den blev inte 100% center för mig...

ca 6cm på ena sidan och 12cm på andra.

använder firefox 5.0.1

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

är det bara mina datorer som inte vill acceptera ändringen då jag ändå tömt mina kakor? (MY COOKIES!!)

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem

Blir och gå tillbaka till västerställd layout för mig, gillade det bättre på nått sätt.
BRA swec, att ni ger en val möjlighet att välja layout.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden GILLAS SKARPT!!! Bra jobbat.......

Och tur ni har valmöjligheten så man kan gå tillbaka till det gamla, finns många gnällspikar annars hehe

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

tycker det vart bra med centrering men den blev inte 100% center för mig...

ca 6cm på ena sidan och 12cm på andra.

http://img703.imageshack.us/img703/7085/felcentrerat.th.png

använder firefox 5.0.1

Scrolla upp till annonserna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ser lite konstigt ut att ha sidan centrerade, kanske för att man inte är van vid det men iaf

Permalänk
Medlem

Bra gjort, även om jag ändrade tillbaka genast. Nu kan ni börja skriva nyheter igen!

Permalänk

Det funkar inte i IE7 märkte jag nu på jobbet tihi - debugging, gogo!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Avstängd

Gick tillbaka till gamla direkt.
Det ser hemskt ut "centrerat" ser inte ut som allt har något enhetligt. Allt bara flyter runder överallt, banners,reklam speciellt.

Permalänk
Medlem

Lite ovant i början, efter någon minut har man vant sig, diggar det, sidan laddar någon millisekund snabbare, har adblock på, reklam är borta för min del, nej tänker inte slå på den för SweC för den som undrar. Ser lite mer cleant ut, skarpare färgskärpa.

Permalänk
Medlem

Annonsen från Komplett har ju hamnat helt knasigt nu. Den har en vit kant som inte passar in i layouten. Pratar om förstasidan nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Humm, vill inte funka för mig, har töm historiken å allt sånt, använder chrome 12.0.7, osx 10.5

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ganska bra ut på mina lilla netbook i alla fall, med upplösningen 1366 x 768. Inte helt säker gällande forumet dock, då varje post flyter i sin egna ruta.

Permalänk
Medlem

Bra att ni jobbar på att göra hemsida bättre! Dock är jag "ganska" konservativ vad gällande upplägg och sådant, så jag tackar er hemskt mycket för att ge oss möjligheten att välja vilket upplägg vi vill ha, istället för att göra som många andra hemsidor och tvinga det på en!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

[ironi]Håller med de flesta tidigare talare, allt nytt är av ondo:
Tillbaka med vänstermarginalen och modemet, matrisskrivaren, katodskärmen, ...[/ironi]

Såg ovant ut i början, men jag vänjer mig nog...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copsi:

är det bara mina datorer som inte vill acceptera ändringen då jag ändå tömt mina kakor? (MY COOKIES!!)

Det är ju cache-minnet du ska tömma, inte cookies. Testa med en enkel ctrl + F5.

Permalänk
Medlem

Ser ingen skillnad med min skärms upplösning (1280x1024), antar jag har förliten skärm... eller fel format

Permalänk
Medlem

Har längtat efter det här ända sedan den nya designen för sidan kom ut. Bra jobbat, crew. Ser grymt ut.

Permalänk
Medlem

Härligt! Älskar det redan

Permalänk
Inaktiv

Bara att vänta på reklamen på vänster sida då

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyRae:

Det är ju cache-minnet du ska tömma, inte cookies. Testa med en enkel ctrl + F5.

been there done that - ser fortfarande likadant ut på jobbet och i hemmet..

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Copsi:

been there done that - ser fortfarande likadant ut på jobbet och i hemmet..

Upplösning?

Permalänk
Avstängd

Naa.. Tror jag byter tillbaks..

Permalänk
Medlem

Helt konstigt centrerat om man kör 1920 upplösning det blir för mycket dö yta på båda sidor.

Permalänk
Medlem

ser riktigt bra ut på macbook pro 15", lite ovant men det blir bättre med tiden.

Permalänk
Medlem

Till Swec:
Kan ni ordna så centreringen blir korrekt även med blockerad reklam, som t.ex FZ och andra sidor?
(Jag menar många (70%?) använder ju trots allt reklamblockerare idag).

Permalänk
Medlem

När den är vänsterjusterad kunde ni väl göra så att "huvudsidan" täcker hela skärmen, såsom kommentarsdelen gör? Hade varit guld!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Annat knas:
När man nu tittar extra... ni har missat "softa" (alfakanal) neder-hörnen på de scrollbara artikelrutorna högst upp på sidan.

Permalänk
Medlem

Bra idé. Men det är inte riktigt klart. Sidan måste bli bredare annars ser det bara konstigt ut. Första tanken är att någonting är fel med webbläsaren. (Flashbacks forum gör detta bra, där har man möjlighet att justera bredden)

Stavfel
Permalänk
Medlem

Var helt paff när jag surfade in på swec idag, testade att uppdatera sidan för att se om sidan inte hade laddats riktigt. Sen scrollade jag ner och såg nyheten, blev överlycklig när man kunde ändra tillbaka! Var ju skit äckligt med centrerad :S

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro