Söker efter den mest hållbara och tåliga stormtändaren i världen!

Permalänk
Avstängd

Söker efter den mest hållbara och tåliga stormtändaren i världen!

Hej alla forumkollegor!

Precis som rubriken indikerar så söker jag den mest tåliga stormtändaren som finns.

Hos Clas Ohlson finns denna stormtändare: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=156004878 och så långt är allt väl, om det inte vore för följande recension: http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=3320 (Kan inte låta bli att ge credits till en användare som skriver följande om tändaren: "(...)Tändaren ger sken (och ta vara på det för det är det enda sken du lär se från den här tändaren) av att vara stryktålig och rejäl(...).". He he).

De stormtändare jag har haft har bara hållit några månader av olika anledningar: ibland har det berott på att packningen där man fyller på tändaren har fallerat så att gas börjat läcka, ofta har tryckknappen slutat fungera efter några tryckningar, allmänt dåligt kvalité rent generellt.:(

Det jag skulle vilja ha av en stormtändare är:

a) att det går att fylla på mycket gas (helst för en månad, eller i alla fall vecka. Svårt att ge exakt "mått men jag hoppas ni fattar) så att en påfyllning räcker länge
b) den ska vara hållbar i alla dess rörliga delar - tåla mycket "slit och släng" -användande
c) ha ett fönster så att man ser hur mycket gas som är kvar
d) vara av hållbart material - inget plastigt "skit" som "flagnar" sönder inom något år
e) LÅNG livslängd på tryckknappen
f) en tändare som håller tätt i ur och skor för att undvika läckande gas.

Jag vill inte ha förslag på tändare av typen braständare. Detta då jag söker en stormtändare som man alltid kan ha med sig.:)

Tack på förhand!^^

Er alltid glada MacEnkronan här på Swec.:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Du ska inte satsa på en Zippo, då?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kode:

Du ska inte satsa på en Zippo, då?

Nope.:) Vill hellre ha en stormtändare.^^ Any ideas på en som uppfyller mina krav enligt ovan?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Zippo är ju stormtändare.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

zippo är nog inte en stormtändare som han söker, dom går att blåsa ut lågan på, han vill nog ha en med svetslåga på

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

zippo är nog inte en stormtändaresom han söker, dom går att blåsa ut lågan på, han vill nog ha en med svetslåga på

Det är som du säger. Precis jag vill ha en med svetslåga.^^ Men det viktigaste är ändå kraven enligt ovan.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

http://www.smartson.se/test/familj-fritid/sport-fritid/test_-...

There you go. Får man fråga vad planen är, ska du ut i det vilda och vandra en sväng eller bara för att flasha på tjejerna eller kanske tända bongen?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd

Bra tips!:)

Skrivet av Ingemansson:

http://www.smartson.se/test/familj-fritid/sport-fritid/test_-...

There you go. Får man fråga vad planen är, ska du ut i det vilda och vandra en sväng eller bara för att flasha på tjejerna eller kanske tända bongen?

Absolut får du fråga det.:D Jag ska på ett ställe där det förmodligen kommer finnas mycket flickor och damer så jag vill ju vara gentleman och ha en tändare till hands för att kunna hjälpa de damer, kvinnor och fröknar som kan tänkas vilja ha hjälp med att få sin tillvaro upplyst av mig (och en sådan tändare kan bli en snackis på festen då det inte är vanligt att man plockar upp en stormtändare ur fickan:)). Sedan kan det vara bra att ha en tändare liggande stand by hemma om man ska tända ljus och brasor etc.:)

OnT: Tack för tipset till länken. Det ser ut som att jag kommer skaffa Primus Powerlighter, men alla är välkomna med fler tips givetvis!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

men alla är välkomna med fler tips givetvis!:)^^

Finns även varianter från USA. Visserligen dyrt men för denna fanns det bl.a 139 personliga recensioner :).

http://www.cabelas.com/product/Cabelas-Alaskan-Outfitter8482-...

Min far har handlat några kikarsikten här ifrån så det är ingen bluffsida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fr1dd:

Finns även varianter från USA. Visserligen dyrt men för denna fanns det bl.a 139 personliga recensioner :).

http://www.cabelas.com/product/Cabelas-Alaskan-Outfitter8482-...

Min far har handlat några kikarsikten här ifrån så det är ingen bluffsida.

Hyggligt av dig.:) Lite dyr tändare men å andra sidan håller den väl längre får man väl anta? Det blir antingen denna tändaren eller dennes kusin jag nämnde ovanför i tråden.:)

Hur lång tid tog det innan din far fick varorna? Åkte han på att betala tullavgifter?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Hur lång tid tog det innan din far fick varorna? Åkte han på att betala tullavgifter?

Inte den blekaste aning :).
Den enda nackdel jag dock kan se från att köpa lite dyrare utomlands är väl att ifall man blir besviken så är det mindre roligt.

Om du i värsta fall tvekar för bägge ändå och vill känna på varan först så kan du ju alltid dra ut till någon Jakt och fiskemässa. Jag känner dock bara till den på Bosjökloster här nere i Skåne. Och den är inte förrens i slutet av augusti. Kanske lite väl långt för dig för att köpa en stormtändare :D.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fr1dd:

Inte den blekaste aning :).
Den enda nackdel jag dock kan se från att köpa lite dyrare utomlands är väl att ifall man blir besviken så är det mindre roligt.

Om du i värsta fall tvekar för bägge ändå och vill känna på varan först så kan du ju alltid dra ut till någon Jakt och fiskemässa. Jag känner dock bara till den på Bosjökloster här nere i Skåne. Och den är inte förrens i slutet av augusti. Kanske lite väl långt för dig för att köpa en stormtändare :D.

Ha ha jaa du har rätt det är lite väl långt att dra till Skåne ja.:D Men tack för tipset.^^ Och ja du har rätt: det är mindre kul om man inte är nöjd med varan.:P

OnT: Fler kollegor som har några idéer?:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Absolut får du fråga det.:D Jag ska på ett ställe där det förmodligen kommer finnas mycket flickor och damer så jag vill ju vara gentleman och ha en tändare till hands för att kunna hjälpa de damer, kvinnor och fröknar som kan tänkas vilja ha hjälp med att få sin tillvaro upplyst av mig (och en sådan tändare kan bli en snackis på festen då det inte är vanligt att man plockar upp en stormtändare ur fickan:)). Sedan kan det vara bra att ha en tändare liggande stand by hemma om man ska tända ljus och brasor etc.:)

OnT: Tack för tipset till länken. Det ser ut som att jag kommer skaffa Primus Powerlighter, men alla är välkomna med fler tips givetvis!:)^^

Hett(hehe) tips är att prov tända ett par cigg innan du börjar tända på flickorna(s) då jag har för mig att stormtändare lätt eldar upp halva ciggen. Vill du få damernas uppmärksamhet med hjälp av eld finns det 48 bättre sätt än med en tändare, och framförallt roligare sätt(och relativt ofarliga)!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ingemansson:

Hett(hehe) tips är att prov tända ett par cigg innan du börjar tända på flickorna(s) då jag har för mig att stormtändare lätt eldar upp halva ciggen. Vill du få damernas uppmärksamhet med hjälp av eld finns det 48 bättre sätt än med en tändare, och framförallt roligare sätt(och relativt ofarliga)!

Ha ha kul formulerat!:D Jo jag ska köpa ett paket till nåt ex och be henne börja röka.;) Sen har jag jag givetvis 50 andra sätt i bakfickan.^^ Tändaren var ett tips som jag dock behöver införhandla.:D

Självklart kommer jag ta med mig munspelet (för att ta ett exempel) och spela på det genom näsan när/om tillfälle ges!:)^^ Vill inte vara oförskämd och dra fram min flöjt det första jag gör (utan det är bättre att damerna frågar om de får provspela flöjten istället, vilket någon nog kommer göra när jag spelat lite på munspelet:D) då musik brukar ha den effekten på de flesta människor, man blir mer och mer nyfiken på vad personen som spelar kan och vad han har för instrument!:D;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

haha mm alla vet ju att munspel via näsan är ett av de säkraste korten! Skippa tändaren, gör en _stor_ eldboll dra ihop 10 pers till en fin liten ring och kasta den till varandra, galet skoj! Eller varför inte göra en fackla och spruta eld (i princip ofarligt så länge man inte använder någon vätska, är iof 100 gånger bättre med vätskor men ja...)!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ingemansson:

haha mm alla vet ju att munspel via näsan är ett av de säkraste korten! Skippa tändaren, gör en _stor_ eldboll dra ihop 10 pers till en fin liten ring och kasta den till varandra, galet skoj! Eller varför inte göra en fackla och spruta eld (i princip ofarligt så länge man inte använder någon vätska, är iof 100 gånger bättre med vätskor men ja...)!

(8)Be honom i förtrolig ton så fixar han en slags prostitution (8) för där har han provision.(8) Mot en statlig bunt pesetas får hennes behag framletas.(8) Men Håll Tassarna från den damen, den dan, det vimlar av tuffa snubbar på stan som tillhör hennes klan.(8);)

(8)Sen åker man hem till eken, utmärglad och trött och blek men, med skolsken i våra sinnen och några diffusa minnen.(8) Vi minns när vi kom, vi minns när vi for, vi kommer ihåg var damerna bor, vi minns ett poliskontor.(8)

Ska bli kul med fest.;):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

alltså ska du flasha med en stormtändare?
skulle tippa att valfri highend sidestriker drar mer blickar till sig, kolla på st dupont, dunhill, colibri osv...

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"ST Dupont" tändare, så kan du flasha med priset också.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Ursäkta om jag låter jobbig men varför skulle en tjej bry sig om man har en stormtändare eller en vanlig tändare ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Ursäkta om jag låter jobbig men varför skulle en tjej bry sig om man har en stormtändare eller en vanlig tändare ?

Bra fråga du.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Den där primuständaren existerar i ett exemplar här hemma. Användes i vinter bland annat för att tina bort någon centimeter is runt locket på soptunnan utomhus. Hur den är kvalitetsmässigt vet jag inte men lågan är varm iaf och funkar bra till att smälta is.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

http://www.dealextreme.com/p/large-butane-iron-melting-torch-...

En sådan gled jag runt med i vinterjackan hela vintern då låset till cykeln ständigt frös igen. Funkar perfekt och håller mycket gas. Kan kännas lite otymplig men väcker i alla fall uppmärksamhet när man tänder någons cigarett..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mjo innehar en sån själv, fungerar bra.. fick den gratis så klagar inte

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Om målet är att visa för damerna att det är du som är alfahanen finns bättre metoder än stormtändare. Varför inte slita av dig tröjan följt av några manliga grymtanden för att sedan snabbt och effektivt göra upp en eld med hjälp av en pinne och lite bark? Flockas inte honorna av det vet jag inte vart denna värld är på väg!

Skämt åsido, är inte en "vanlig" tändare av dyrare modell snyggare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Om målet är att visa för damerna att det är du som är alfahanen finns bättre metoder än stormtändare. Varför inte slita av dig tröjan följt av några manliga grymtanden för att sedan snabbt och effektivt göra upp en eld med hjälp av en pinne och lite bark? Flockas inte honorna av det vet jag inte vart denna värld är på väg!

Eller göra hulken.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare