microsoft intellimouse 3.0 och Logitech UltraX Premium

Permalänk
Medlem

microsoft intellimouse 3.0 och Logitech UltraX Premium

Tjena, just nu sitter jag med en sliten mus (3.0an) och ett kladdigt tangentbord (UltraX). har hört att 3.0an ska sluta produceras? Stämmer de ? Har de redan slutat att producera den ? Och ser att UltraX går inte köpa nånstans längre men hört att de ska komma ett fast i svart ? Sant eller falskt ?

Musen kan vara bland de skönaste jag spelat med, inga "fjortis" lamper och knappar osv. Billig och helt enkelt skön så skulle bli väldigt ledsen ifall de skulle sluta producera den.

Samma sak när de gäller tangentbordet, sköna knappar, billigt inga massa onödiga knappar osv ! Skulle även här bli ledsen om de skulle sluta producera dessa !

Nån som vet nått ?

Mvh

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Ahh tangentbordet har jag misst. Men musen alltså, den finns nu i vissa butiker men inte alla. Tror dom ska sluta producera den (3.0an) ! Så ifall man ska köpa upp sig lite för de finns ingen skönare mus.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SAAANDEN:

Ahh tangentbordet har jag misst. Men musen alltså, den finns nu i vissa butiker men inte alla. Tror dom ska sluta producera den (3.0an) ! Så ifall man ska köpa upp sig lite för de finns ingen skönare mus.

ett annat mus tips, Steelseries Xai ^^

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Vart har du fått reda på de Facemeat =)?

Xai är inte alls i samma prisklass !

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag läste det här i någon tråd på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Stor besvikelse om dom slutar producera den utan nån uppdatering på den !

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lipar en skvätt ifall Intellimouse 3.0 försvinner, haft min väldans länge nu, rätt var det är går den sönder! :S
Läser ni om en galen kille som sköt vilt med Ak5:a inne på Microsoft's kontor och skrek "GE MIG INTELLIMOUSE!" så vet ni vem det var..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

hahah jag har haft min ett tag nu 2 år tror jag håller än riktigt bra, köpa upp ett lager nu så man har reserv och kan eventuellt sälja dyrt

Permalänk
Hedersmedlem

Ledsen att göra dig besviken, men då jag jobbar hos en större distributör som även säljer Logitechs produkter kan jag meddela att det senaste jag hört är att UltraX utgått (och enligt deras prislistor ersatts av Wireless Desktop K250, vilket i sig är absurt då det inte ens säljs löst i sverige, utan endast bundlat med mus).
Tangentbordet listas heller inte på deras sida längre, så jag antar att det fortfarande är utgånget och kommer förbli så. Väldigt dumt dock då UltraX sålde som smör, varför göra sig av med den kassakon?

Hursom, de som finns i lager hos distar och återförsäljare nu är troligtvis de sista i handeln, så det skadar ju inte att köpa ett eller två att ha i reserv om man gillar det tangentbordet så mycket (det är ju trots allt snorbilligt).

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Någon som har en källa på att 3.0:an ska avskaffas?
Den finns fortfarande med på MS' sida, verkar ju konstigt om den ska utgå...

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Den slutade väl tillverkas för sisådär 5år+ sedan, men att de sedan började tillverka den igen i denna svarta "skepnad" om jag inte minns fel?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ultima:

Den slutade väl tillverkas för sisådär 5år+ sedan, men att de sedan började tillverka den igen i denna svarta "skepnad" om jag inte minns fel?

Intellimouse explorer 4.0 kom väl sent år 2003 eller så...