Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aeqvist:

Vet inte om detta tagits upp men finns det någon fil där man kan ställa in sens och kontroller i alphan? Är sjukt jobbigt att spela med 18 miljoner i sens och kontroller som man aldrig spelat med tidigare

Kollat här?

Skrivet av Mimematis:

Kallas Alpha

Gör att ändra allt i config filen som ligger:
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\BF3\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Om du tröttnar kan du ju alltid låta mig spela :D! ^^

hehe, tröttnar aldrig!

btw, nu verkar det fungera bättre.. kör dock inte med "helskärm"

Permalänk
Medlem

Kan man ändra Nick på battelog? Den har tagit en av mina gamla profiler som jag helst inte vill ha

(Vill ändra till en nyare profil på samma acc)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Last:

hehe, tröttnar aldrig!

btw, nu verkar det fungera bättre.. kör dock inte med "helskärm"

hehe ^^ , Får hoppas man själv får alpha acess snart

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Kan ju upplysa dig med att spelet fryser fast, iaf för mig med jämna mellanrum.... dvs, inte kul att spela när du hela tiden måste göra ctrl, alt ,delete för att starta om!

Men visst några minuter av glädje har man ju

don´t give up!

Du kanske skulle undersöka detta och kolla alpha forumet, du trodde väl inte spelet skulle va superstabilt i alpha stadie? Ska inte vara kul att spela detta är en teknisk test av spelet.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Skrivet av Last:

Kan ju upplysa dig med att spelet fryser fast, iaf för mig med jämna mellanrum.... dvs, inte kul att spela när du hela tiden måste göra ctrl, alt ,delete för att starta om!

Men visst några minuter av glädje har man ju

don´t give up!

Fryser här med, tyvärr allt för ofta.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av LoveLeon:

Fryser här med, tyvärr allt för ofta.

Skicka till Dice så de kan ändra de till Betan + release

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Hur får man den länken till alfan att funka, får bara "you don't meet the criteria..." vad skall man göra för att möta kriterierna?
Har veteranstatus och allt sånt :S

Permalänk
Medlem

vart kan man kryssa i sånt ( ganska dålig på datorer )

Permalänk
Skrivet av Celcius:

Hur får man den länken till alfan att funka, får bara "you don't meet the criteria..." vad skall man göra för att möta kriterierna?

Bara ha tur som gäller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOfInK3n:

Du kanske skulle undersöka detta och kolla alpha forumet, du trodde väl inte spelet skulle va superstabilt i alpha stadie? Ska inte vara kul att spela detta är en teknisk test av spelet.

Jag har kolla där, verkar som om vissa löser det!
Och jag är helt införstådd i att det bara är en Alpha testversion jag spelar på, det är lika tråkigt ändå att det fryser fast bland!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Verkar vara helt baserat på tur då folk sagt att dom fått nyckel utan varken veteran status eller nyhetsbrev.

EDIT: doh, jesper var snabbare än mig.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoveLeon:

Någon annan som får varning om nvida drivisar?

yep men hämta nvidas senaste beta patch. Beta patchen ger mer fps än den officiella releasen.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Celcius:

Du ska ha tur också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

hehe ^^ , Får hoppas man själv får alpha acess snart

Det kommer!
Jag fick det på första försöket i morse, försökte med en väns loggin som satt i bilen direkt efter. det gick inte...

Permalänk

WOOHOO, alphanyckel :D:D:D

Fick min på första försöket också!

En tråkig grej dock. Min version av MoH gäller inte för betaacces tydligen :s. Någon som provat med SIBAs version av spelet för 99 kronor och kommit igenom?

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Vet inte om detta tagits upp men finns det någon fil där man kan ställa in sens och kontroller i alphan? Är sjukt jobbigt att spela med 18 miljoner i sens och kontroller som man aldrig spelat med tidigare

Jag tycker sensen är för lite och skulle gärna öka den :P. Kontrollerna skulle jag oxå vilja ändra på dock.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem, har ni läst forumet?

Freeze med nvidia-kort? Möjlig fix:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2811510...
Fungerade bra för mig.

Men jag är USEL på att spela...
I BC2 händer det ju att man får 5kdr, men i BF3 får jag kämpa för ett par kills

Tycker att spelkänslan är lite konstig också, men det kanske bara är jag. Hittills är jag rätt besviken. Förhoppningsvis känner jag inte så i betan.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har seg download av alphan just nu? går bara i 70kb/s

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av qhrizz:

Någon annan som har seg download av alphan just nu? går bara i 70kb/s

Det verkar ju vara väldigt många som har fått access nu, så servrarna är nog helt enkelt överbelastade. I morse laddade jag ner i 1.2 MB/s, så det är nog inget fel förutom överbelastning.

Permalänk

Hej! Är det möjligt att ge bort alfainbjudningar till folk? Jag har nämligen inte hunnit uppgradera min dator så att jag ens kommer nära kraven att kunna spela spelet ännu. Ifall så är fallet, så blir den som först citerar mig en alfainbjudning rikare!

Visa signatur

‎"Birthdays are good for you. Statistics show that the people who have the most live the longest!" - Okänd anställd på DICE

Permalänk
Medlem

AAAAAAAAAAAAAAAH läste denna tråden för att kolla hur många som fått bf3 alpha och så när man kollar mailen då har man en har inte veteran status eller nåt nyhetsbrev.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Fick också alphainvite idag! Här ska det nötas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrufnyckeln:

Hej! Är det möjligt att ge bort alfainbjudningar till folk? Jag har nämligen inte hunnit uppgradera min dator så att jag ens kommer nära kraven att kunna spela spelet ännu. Ifall så är fallet, så blir den som först citerar mig en alfainbjudning rikare!

Det är bundet till kontot tyvärr (antar jag iaf)

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrufnyckeln:

woot

Permalänk
Entusiast

Jag vill gärna ha en

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av perhuden:

Ska jag ta det där som att du blev den som fick inbjudan? Datorn min pallar nämligen inte spelet på långa vägar, blir uppgradering efter lönen. Men innan dess hinner ju alfan stänga.. =/

Visa signatur

‎"Birthdays are good for you. Statistics show that the people who have the most live the longest!" - Okänd anställd på DICE

Permalänk
Medlem

om det går tar jag hemskt gärna den

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av macmann1:

Det är bundet till kontot tyvärr (antar jag iaf)

Frågan är varför de i så fall använder ett "CD-key"-system? Du loggar ju in med ditt Origin-konto på alpha-sidan, och samma i Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrufnyckeln:

Lite sent men försöker ändå ^^

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||