Western Digital släpper My Book Studio med Mac-design

Permalänk
Melding Plague

Western Digital släpper My Book Studio med Mac-design

WD introducerar en uppdaterad serie externa hårddiskar med aluminiumskal särskilt anpassad för Mac-datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite löjligt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mobled:

Lite löjligt

Varför det?

Den är rätt snygg.

Permalänk
Medlem

Jaha...vad är det för Mac-design med dessa?
Tycker då mer att dom liknar detta chassi...

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

vad är poängen med ett stående diskchassi, föutom att det låter festligt när det faller omkull?

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tubgirl:

vad är poängen med ett stående diskchassi, föutom att det låter festligt när det faller omkull?

Tar upp mindre plats på bredden, men mer på höjden.
Vilket oftast är det folk har lite, och mycket av.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tubgirl:

vad är poängen med ett stående diskchassi, föutom att det låter festligt när det faller omkull?

MyBook - ställ in den i din bokhylla?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vashy:

Jaha...vad är det för Mac-design med dessa?
Tycker då mer att dom liknar detta chassi...

http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/v1020/v1020-02....

Det ringde ingen klocka med detta?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hoppas dom hinner släppas här innan Copyswede ska ha sina pengar.

Permalänk
Medlem

Känns rätt onödigt att göra en "Mac anpassad" extern HDD utan Thunderbolt.. Värdelöst WD, Värdelöst!

Permalänk
Medlem

Mac har inget USB 3.0 stöd? Antar att det går lika bra att använda disken till en vanlig pc, i så fall är ju USB 3.0 saknat. Rätta mig om jag har fel

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Undra hur lång tid det tar innan Apple stämmer WD för något löjligt.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FearsomeSwede:

Undra hur lång tid det tar innan Apple stämmer WD för något löjligt.

Tror jag inte. Det är långt ifrån den första Mac-inspirerade WD-disken som dykt upp.

Skrivet av Sergeant44:

Mac har inget USB 3.0 stöd? Antar att det går lika bra att använda disken till en vanlig pc, i så fall är ju USB 3.0 saknat. Rätta mig om jag har fel

Det står ju i artikeln

"Det tilltänkta användningsområdet är alla slags Apple Mac-datorer inklusive Time Capsule men hårddiskarna går även att ansluta och formatera för PC/Windows."

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Varför har den 2x firewire anslutningar O.o?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Varför har den 2x firewire anslutningar O.o?

Minns jag rätt så är det för att man ska kunna koppla ihop flera enheter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minimupp:

Varför har den 2x firewire anslutningar O.o?

Som ovan, firewire kan koppla ihop flera enheter i rad.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Då den får i samma design som Apples produkter finns det säkert tomtar som betalar upp mot 1kr/gb för den.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Då den får i samma design som Apples produkter finns det säkert tomtar som betalar upp mot 1kr/gb för den.

Varför är det okej att lägga löjliga pengar på prestanda men inte en krona på design?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaskfe:

Känns rätt onödigt att göra en "Mac anpassad" extern HDD utan Thunderbolt.. Värdelöst WD, Värdelöst!

Exakt min tanke. Så trist att det ska ta sån extrem tid för tillverkare att börja använda nya interface.....

Oxå återigen problemet med så många parallella standarder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalem:

Varför är det okej att lägga löjliga pengar på prestanda men inte en krona på design?

Det händer hela tiden i bilvärlden och givetvis inom konst världen. Men det är inte okej kasta i en normal grej i ett aluminium skal och få folk att betala dubbelt upp.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Mac-anpassad... Men var är Thunderbolt?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Mac-anpassad... Men var är Thunderbolt?

Den, tydligen hutlösa, licenskostnad Apple vill ha för TB kommer ändå inte till någon nytta på en singeldisk, så varför elda för kråkorna? Möjligheten att serikoppla hårddisken med CinemaDisplay ansågs antagligen inte väga tillräckligt tungt... om jag tillåts spekulera.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net